Mozilla Firefox 40 منتشر گردید - تکفارس 
Mozilla Firefox 40 منتشر گردید - تکفارس 

Mozilla Firefox 40 منتشر گردید

مسعود مقدم
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 01:23
Mozilla Firefox 40 منتشر گردید - تکفارس 

شرکت موزیلا، مرورگر فایر فاکس نسخه ی ۴۰ را برای هر دو سیستم عامل اندروید و ویندوز معرفی و عرضه کرد. این بروزرسانی شامل یک رابط کاربری ویژه برای دارندگان ویندوز ۱۰ می باشد و در کنار فیکس شدن بسیاری از باگ ها، بخش محافظت از Malware ها نیز بروز شده است.

موزیلا ادعا می کند که تمام توانایی خود را به کار گرفته است تا رابط کاربری این نسخه یکی از روان ترین و بهترین رابط کاربری هایی باشد که آن ها تا کنون طراحی کرده اند. در واقع این آپدیت برای دارندگان نسخه های دیگر سیستم عامل ویندوز نیز تغییراتی از جمله المنت های بزرگ تر، دکمه ی ” بستن ” بزرگ تر برای سر برگ ها یا تب ها، فونت بزرگ تر برای آدرس های آدرس بار و … را در نظر گرفته است.

به دنبال اعتراض های مکرر این شرکت به مایکروسافت در رابطه با روند ساخت ویندوز ۱۰، کمی عجیب به نظر می رسد که در این نسخه امکانات ویژه ای برای دارندگان این سیستم عامل در نظر گرفته شده است. هم چنین در نسخه ی ۴۰ این مرورگر، بخش های Help زیادی برای نسخه ی ویندوز ۱۰ ساخته شده است.

زمانی که از تسک بار ویندوز ۱۰ مشغول جستجو برای نتایج وب هستید، موزیلا به شما کمک می کند تا به جای استفاده از Bing، از موتور های جستجوی دیگر نیز استفاده نمایید. مرورگر های دیگر برای انجام همین عملیات به نرم افزار های کمکی نیاز دارند که در Mozilla Firefox 40 این مشکل برطرف شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.