کمپانی اپل هزینه تولید چیپست A9 را کاهش خواهد داد - تکفارس 
کمپانی اپل هزینه تولید چیپست A9 را کاهش خواهد داد - تکفارس 

کمپانی اپل هزینه تولید چیپست A9 را کاهش خواهد داد

حسین توحیدلو
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 11:35
کمپانی اپل هزینه تولید چیپست A9 را کاهش خواهد داد - تکفارس 

مهمترین سخت افزار هر اسمارت فون چیپست یا همان پردازشگر آن است که نسبت به سایر قطعات داخلی هزینه بالایی دارد. استفاده از بهترین نوع چیپست های موجود در بازار باعث افزایش قیمت اسمارت فون ها می شود. به همین علت کمپانی اپل قصد دارد تا هزینه تولید چیپست Apple A9 را که در اسمارت فون های جدید خود با نام های Apple iPhone 6s و Apple iPhone 6s Plus استفاده خواهد شد، کاهش دهد. البته کار اصلی تولید این چیپست ها بر دوش کمپانی Samsung و TSMC است اما این کمپانی اپل است که چیپست Apple A9 را توسعه می دهد. بنا به خبری که ساعاتی پیش در فضای مجازی منتشر شد، کمپانی اپل از این دو شرکت درخواست کرده تا هزینه تولید چیپست Apple A9 را کاهش دهند. در ادامه با ما همراه باشید.

پس از درخواست کمپانی بزرگ اپل از این دو کمپانی جهت کاهش هزینه تولید چیپست A9، کمپانی بزرگ سامسونگ از درخواست اپل موافقت کرده و هزینه تولید این پردازشگر قدرتمند را کاهش خواهد داد. متاسفانه کمپانی دیگر یعنی TSMC از درخواست اپل پیروی نمی کند و گویا قصد کاهش هزینه تولید پردازشگر اپل A9 را در سر ندارد. به همین خاطر انتظار می رود که کمپانی اپل بخش عظیمی از تولید پردازشگر های Apple A9 را به کمپانی بزرگ سامسونگ واگذار خواهد کند.

البته نا گفته نماند که کمپانی اپل تنها مشتری کمپانی TSMC در محصولات ۱۶nm نانومتری است و اگر این کمپانی درخواست کمپانی اپل را در خصوص کاهش هزینه تولید Apple A9 رد کند، بزرگترین مشتری خود را در محصولات ۱۶nm نانومتری از دست خواهد داد.

در گذشته کمپانی TSMC قول ساخت ۳۰۰۰۰ چیپست Apple A9 را به صورت ماهیانه به کمپانی اپل داده بود و حال با توجه به اینکه احتمالا توافقی میان این دو کمپانی صورت نگیرد احتمال می رود که این مقدار به ۲۰۰۰۰ هزار تراشه در ماه برسد و بخش عمده تولید چیپست های A9 به کمپانی سامسونگ واگذار شود. در هر حال ما در تاریخ ۹ سپتامبر سال میلادی جاری شاهد عرضه اسمارت فون های Apple iPhone 6s و Apple iPhone 6s Plus خواهیم بود. در صورتی که توافقی میان کمپانی اپل و TSMC صورت نگیرید، بیشتر چیپست های موجود در دو اسمارت فون را سامسونگ تولید خواهد کرد.

دیدگاه شما را در خصوص این اقدام اپل چیست؟ به نظر شما با کاهش هزینه تولید Apple A9 قیمت دو اسمارت فون جدید آیفون نیز کاهش خواهد یافت؟ دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.