اطلاعات جدیدی از Snapdragon 820 - تکفارس 
اطلاعات جدیدی از Snapdragon 820 - تکفارس 

اطلاعات جدیدی از Snapdragon 820

مسعود مقدم
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 22:16
اطلاعات جدیدی از Snapdragon 820 - تکفارس 

اسنپ دراگون ۸۱۰ برای شرکت کوآلکام، مایه ی خجالت محسوب می شود. بعد از داغ کردن های مکرر این پردازنده، شرکت مجبور به اخراج ۴۰۰۰ کارگر شد و بسیاری از سازندگان اسمارت فون ها، قطع رابطه با این شرکت را ترجیح دادند. حال به نظر می رسد که آن ها، با ۸۲۰، برنامه ی ویژه ای برای باز پس گیری جایگاه خود در بازار موبایل را دارند.

طی اطلاعاتی که از این مدل منتشر شده است، اعلام شد که هسته های Cortex، جای خود را به هسته های Kryo 64 بیتی داده اند. اما بیشترین اطلاعات مربوط به پردازنده ی گرافیکی Adreno 530 است که مکمل Snapdragon 820 محسوب می شود.

اسنپ دراگون ۸۲۰ از تکنولوژی جدید اندرنو ۵۳۰ بهره خواهد برد. دقیقا همین امر برای اسنپ دراگون های ۶۱۸ و ۶۲۰ با Adreno 510 نیز صدق می کند. تمام سری های پردازنده های Adreno از تکنولوژی OpenGL 3.1 بهره می برند اما ویژگی Vulcan API به ۵۳۰ افزوده شده است. شرکت کوآلکام با ساخت Adreno 530 توانسته است ۴۰% مصرف انرژی آن را کاهش دهد در صورتی که کارایی آن نیز به میزان ۴۰% افزایش داشته است.

jbll

 

هم چنین به صورت غیر رسمی گفته شده است که ۸۲۰ با استفاده از تکنولوژی ۱۴ یا ۱۶ نانومتری ساخته خواهد شد ( در صورتی که ۸۱۰ با تکنولوژی ۲۰ نانومتری ساخته شده بود ).

پردازنده ی گرافیکی Adreno 530 نیز از HDMI 2.0 وی ویدئو های ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. Snapdragon 820، مانند ۸۱۰، نیز با استفاده ی دو دوربین در پشت مشکلی نخواهد داشت.

این اطلاعات تا به حال به صورت رسمی تایید شده اند و پیش بینی می شود که دستگاه هایی که در آن ها Snapdragon 820 به کار رفته باشد، در نیمه ی اول ۲۰۱۶ معرفی و عرضه شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید