Xperia Z5 Plus از صفحه نمایش ۴K بهره می برد - تکفارس 
Xperia Z5 Plus از صفحه نمایش ۴K بهره می برد - تکفارس 

Xperia Z5 Plus از صفحه نمایش ۴K بهره می برد

حسین توحیدلو
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - 16:43
Xperia Z5 Plus از صفحه نمایش ۴K بهره می برد - تکفارس 

اگر به تاریخچه اسمارت فون های کمپانی سونی نگاهی بیاندازیم متوجه خواهیم شد که کمپانی سونی بیشتر در جست و جوی ایده های تازه و بهتری برای اسمارت فون ها بوده است. این کمپانی اولین اسمارت فون ضد آب دنیا را وارد بازار کرد و هم اکنون این ایده و نوآوری در بیشتر گوشی های هوشمند بازار مشاهده می شود. حال کمپانی سونی گویا قصد دارد نوآوری جدیدی را در اسمارت فون های خود ایجاد کند. همانطور که اطلاع دارید کمپانی بزرگ سونی قرار است تا پایان سال میلادی جاری از اسمارت فون های جدید خود رونمایی کند. یکی از این اسمارت فون ها طبق خبرهای منتشر شده، Xperia Z5 Plus می باشد. امروز خبری در سراسر فضای مجازی مشاهده می شود که کمپانی سونی در گوشی هوشمند Xperia Z5 Plus از صفحه نمایش با کیفیت ۴K استفاده کرده است. در ادامه با ما همراه باشید.

گویا کمپانی سونی برای اولین بار قصد دارد از صفحه نمایش ۴K UHD (Ultra HD) در اسمارت فون ها استفاده کند. همچنین اطلاعاتی مربوط به پردازشگر اسمارت فون Xperia Z5 Plus نیز فاش شده است. طبق خبرگزاری ها، گوشی هوشمند Xperia Z5 Plus از پردازشگر Qualcomm Snapdragon 810 (MSM8944) بهره می برد. البته هنوز اندازه صفحه نمایش این گوشی هوشمند مشخص نیست ولی انتظار می رود که این اسمارت فون سونی صفحه ای حدود ۵.۵ اینچ یا بیشتر داشته باشد. اگر تصور کنیم که Xperia Z5 Plus دارای صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی است و رزولوشن صفحه نمایش نیز ۲۱۶۰ x 3840 باشد، در این صورت تراکم پیکسلی صفحه نمایش این گوشی ۸۰۱ پیکسل در هر اینچ خواهد بود که این تراکم پیکسلی بسیار بسیار فوق العاده ای محسوب می شود. البته چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ از صفحه نمایش ۴K پشتیبانی می کند اما هنوز هم به یقین نمیتوانیم بگوییم که استفاده از صفحه نمایش ۴K و پردازشگر  اسنپدراگون ۸۱۰ باعث داغ شدن گوشی و کاهش عمر باتری خواهد شد.

این در حالیست که کمپانی بزرگ سونی در بهترین اسمارت فون های خود بجز چند مدل از تبلت Xperia Z4 که از صفحه نمایش  WQXGA  با رزولوشن (۲۵۶۰ x 1600)  استفاده کرده است، تا به حال از صفحه نمایش های Full HD یعنی ۱۹۸۰*۱۰۸۰ استفاده نکرده است. گویا این کمپانی قصد دارد به صورت مستقیم از صفحه نمایش ۴K در گوشی های خود استفاده کند. شایان به ذکر است که کمپانی سونی در تلفن هوشمند اکسپریا Z4V که مخصوص اپراتور ورایزون کشور آمریکاست، از صفحه نمایش WQHD با رزولوشن ۱۴۴۰ x 2560 استفاده کرده است.

ممکن است استفاده از صفحه نمایش ۴K در اسمارت فون های سال ۲۰۱۵ بسیار عجیب به نظر بیاییند و باعث شگفتی شوند اما همه ما میدانیم که کمپانی سونی مواد و منبع های لازم برای ساخت همچین صفحه نمایش ای را دارد و به همین دلیل ممکن است اسمارت فون Xperia Z5 Plus اولین گوشی هوشمندی باشد که مجهز به صفحه نمایش ۴K است. در هر صورت باید منتظر باشیم تا کمپانی سونی به صورت رسمی از گوشی Xperia Z5 Plus رونمایی کند تا اطلاعات بیشتر و درست تری از این محصول در دسترس عموم قرار گیرد.

در زیر میتوانید تصویری که نشان میدهد اسمارت فون جدید کمپانی سونی (Sony E68XX (E6833, E6853 E6883) از چیپست Qualcomm Snapdragon 810 (MSM8944) و صفحه نمایش ۴K UHD (Ultra HD) بهره می برد را مشاهده کنید.

Xperia Z5+ 4K display UAProf

دیدگاه شما در رابطه با صفحه نمایش ۴K اسمارت فون Xperia Z5 Plus چیست؟ شما صفحه نمایش ۴K را در اسمارت فون چگوه ارزیابی می کنید؟ دیدگاه خود را با کاربران دیگر تکفارس به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید