سامسونگ از حافظه SSD با ظرفیت ۱۶ ترابایت رونمایی کرد - تکفارس 
سامسونگ از حافظه SSD با ظرفیت ۱۶ ترابایت رونمایی کرد - تکفارس 

سامسونگ از حافظه SSD با ظرفیت ۱۶ ترابایت رونمایی کرد

حسین توحیدلو
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - 17:19
سامسونگ از حافظه SSD با ظرفیت ۱۶ ترابایت رونمایی کرد - تکفارس 

کمپانی بزرگ سامسونگ در بیشتر زمینه های تکنولوژی فعالیت می کند. از طراحی و ساخت تلفن های هوشمند و تبلت ها تا ساخت حافظه های فلش! به تازگی مراسم حافظه‌های فلش ۲۰۱۵ برگزار شده بود و بیشتر کمپانی ها در این مراسم حضور داشتند. کمپانی سامسونگ در این مراسم همه را متعجب کرد. کمپانی اینتل با همکاری شرکت Micron توانست از محصول ۳D XPoint surprise رونمایی کند. متاسفانه کمپانی کره ای سامسونگ فناوری جدیدی در زمینه حافظه های فلش در سبد خود نداشت اما این کمپانی نامدار در این مراسم حضور پیدا کرد و برای اولین بار از حافظه SSD با ظرفیت ۱۶ ترابایت رونمایی کرد. در ادامه همراه وبسایت تکفارس باشید.

کمپانی بزرگ سامسونگ در کنفرانس مراسم حافظه فلش ۲۰۱۵ اعلام کرد که نسل سوم حافظه های V-NAND/3D را از ماه آینده سال میلادی جاری وارد بازار خواهد کرد. همچنین علاوه بر ساخت اولین حافظه SSD با ظرفیت ۱۶ ترابایت توسط سامسونگ، این اولین حافظه SSD طراحی ۴۸ لایه این کمپانی است که از حافظه های NAND تراشه TLC های ۲۵۶ گیگابیتی بهره می برد. هم اکنون قبل از این حافظه SSD تازه معرفی شده، کمپانی سامسونگ نسل دوم این نوع حافظه ها را با طراحی ۳۲ لایه و ۳D NAND تراشه TLC های ۱۲۸ گیگابایتی یا MLC های ۱۲۸ گیگابایتی را طراحی و تولید می کرد.

کمپانی بزرگ سامسونگ قصد دارد حافظه های نسل سوم SSD که با ۴۸ لایه طراحی و تولید می شوند را از ماه آینده وارد بازار کند. این در حالیست که کمپانی های رقیب نظیر Toshiba/SanDisk و SK Hynix از سال آینده میلادی محصولات خود یعنی نسل سوم حافظه های SSD وارد بازار کند. با این حساب کمپانی سامسونگ زودتر از تمامی کمپانی های دیگر حافظه های نسل سوم SSD را روانه بازار خواهد کرد. حافظه های نسل سوم SSD یا تراشه های تی ال سی ۲۵۶ گیگابایتی کمپانی سامسونگ در مقایسه با حافظه های نسل دوم SSD یا همان تی ال سی های ۱۲۸ گیگابایتی حدود ۳۰ درصد بهینه تر هستند و مصرف انرژی نسل سوم در حدود ۳۰ درصد کمتر از نسل دوم حافظه های SSD است. علاوه بر این ها در تکنولوژی تراکم حافظه ها نیز، حافظه نسل سوم SSD حدود ۴۰ درصد بهتر از نسل دوم این نوع حافظه هاست. البته هزینه تولید تی ال سی های ۲۵۶ گیگابایتی کمی بیشتر از تی ال سی های ۱۲۸ گیگابایتی است اما هزینه کلی ساخت حافظه های تی ال سی ۲۵۶ گیگابایتی در مقایسه با حافظه های تی ال سی ۱۲۸ گیگابایتی کمتر است.

حافظه های SSD بسیار گران قیمت هستند. این نوع حافظه ها در مقایسه با حافظه های نسل قدیمی HDD سرعتی غیر قابل مقایسه ای دارند. بسیاری از کاربران سرعت بالای کامیپوتر های شخصی خود را به لطف CPU دستگاه می دانند اما برای افزایش سرعت کامیپوتر فقط CPU ملاک نیست. هارد دستگاه نیز در این امر بسیار مهم است. شاید کاربرانی باشند که در هنگام جا به جایی اطلاعات در کامیپوترهای شخصی متوجه کاهش سرعت کامیپوتر شوند و یا در هنگام باز کردن پوشه ای متوجه کاهش سرعت شوند. این کاهش سرعت مربوط به هارد دستگاه می شود که هارد های قدیمی این مشکلات را داشتند. اما از وقتی که حافظه های SSD وارد بازار شدند به تمامی این مشکلات پایان دادند. متاسفانه قیمت حافظه های SSD بسیار گران می باشند. البته کمپانی های سازنده SDD قول کاهش قیمت این محصولات را داده اند.

شما از حافظه های SSD استفاده می کنید؟ دیدگاه شما در خصوص حافظه SSD با ظرفیت ۱۶ ترابایت کمپانی سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را دیگر کاربران تکفارس به در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.