یک نکته مثبت | پیش‌نمایش Samsung Galaxy S6 edge Plus - تکفارس 
یک نکته مثبت | پیش‌نمایش Samsung Galaxy S6 edge Plus - تکفارس 

یک نکته مثبت | پیش‌نمایش Samsung Galaxy S6 edge Plus

یاشار فتحعلی زاده
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 12:00
یک نکته مثبت | پیش‌نمایش Samsung Galaxy S6 edge Plus - تکفارس 
وقتی گوشی S6 معرفی شد، سامسونگ این بار به گونه ای متفاوت از قبل گوشی پرچم دار خود را معرفی کرد. در سال های قبل، آنها تمام تمرکز خود را فقط به گوشی های پرچم دار خود میدادند، اما این بار، سامسونگ یک گوشی با صفحه منحنی زیبا با جزئیات مختصر را معرفی کرد. S6 edge به خوبی با صفحه ای که دو طرف آن منحنی بود، ظاهر شد و همین موضوع باعث شد که سامسونگ علاقمند به ساخت Samsung Galaxy Note Edge شود. بنابراین این نباید ما را سورپرایز کند که سامسونگ +Galaxy S6 edge را معرفی کرده است. +Galaxy S6 edge دارای اندازه ای بزرگتر از نمونه قبلی خود یعنی Galaxy S6 edge است که دارای یک صفحه ۵.۷ اینچی میباشد. از همه مهمتر +Galaxy S6 edge دارای امکانات جدیدی است که خود را از یک نمونه کوچکترش یعنی Galaxy S6 edge متمایز میسازد.

طراحی

چه چیزی میتوان در مورد ظاهر و طراحی این گوشی گفت که آشکار نشده باشد؟ قطعا، بخاطر سایز بزرگش کمی با یک دست با آن کار کردن سخت شده و باید از دو دست مانند یک فبلت از آن استفاده کرد. جدا از این مسائل، ما دوباره با آن زیبایی طراحی همراه خواهیم بود که سامسونگ آن را از زمان رونمایی S6 و S6 edge به ما معرفی کرده بود. این یعنی که ما دوباره شاهد بدنه ای فلزی خواهیم بود که به گوشی ما دوام و استحکام خاصی خواهد بخشید. این گوشی هنوز هم همراه با آن صفحه منحنی زیباست و هنوز هم محکم و با کیفیت ساخت بالا میباشد و ما نمیتوانیم فراموش کنیم که چقدر صفحه منحنی که این گوشی دارد، باعث شده که به جذابیت آن افزوده و عاملی بشود برای جذب مشتریان به این گوشی . هنوز احساسات ما نسبت به زیبایی طراحی که این گوشی دارد و با اینکه این طراحی دست نخورده، یکیست و این طراحی زیبا را ستایش میکنیم. هرچند، این موضوع ما را مانند گذشته مسحور خود نمیکند، زیرا چیزیست که قبلا دیده ایم.  جدا از این مسائل ، این گوشی هر چه که در S6 edge وجود داشت را هنوز دارد، مانند شارژ وایرلس، پورت شارژ microUSB، سنسور ضربان قلب و سنسور اثر انگشت. شاید اتفاقی که عجیب به نظر برسد این باشد که سامسونگ دیگر از IR blaster استفاده نمیکند. سامسونگ گفته علت آن، عدم رقبت مشتریان به این قابلیت بوده، بنابراین تصمیم گرفته اند که آن را حذف کنند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش +Galaxy S6 edge یک صفحه AMOLED  است که ۵.۷ اینچ میباشد و دارای رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ بوده که این نشان میدهد مشخصات آن مانند Note 5  است. این گوشی دارای صفحه منحنی شکل است. هر چه هم که بخواهیم از این گوشی تعریف کنیم، چیز خاصی برای گفتن ندارد زیرا رزولوشن Quad-HD  تبدیل به یک استاندارد در گوشی های برتر شده است. در هر صورت باید گفت صفحه ای که توسط خود سامسونگ طراحی و ساخته شده ، شاید چیزی باشد که قبلا دیده ایم اما دارای کیفیتی خوب و قابل قبول است و هر آنچه از کیفیت خوب گوشی های قبلی سامسونگ دیده اید، در این گوشی نیز شاهد آن خواهید بود. چیزی که این گوشی را متمایز ساخته است، صفحه آن است که در دو طرف صفحه، طرح منحنی شکل آن را مشاهده خواهید کرد. چیزی که قبلا در گوشی S6 edge دیده بودیم به این حالت نبود، حال نسبت به گوشی S6 edge شاهد صفحه بزرگتر هستیم که در قسمت منحنی ها میتوان امکاناتی مانند edge lighting  که برای برای تماسهای ورودی استفاده میشود ، people edge و شاهد هشدارهای بزرگتر باشیم. خوشبختانه ، یک پنجره ای وجود دارد که میتوانید بویسله آن به برنامه ها و اپلیکیشن هایی که قبلا استفاده کرده اید، دسترسی داشته باشید. باید گفت ما این پنجره جدید را دوست داریم اما این فقط یک جایگزین چند منظوره دیگر است. جدا از منوی دسترسی سریع به اپلیکیشنها که در اندورید وجود دارد، این فقط یک روش برای رفتن به برنامه های دیگر است. البته این نظر من است اما میشد از این قسمت ها برای کارهای بهتری استفاده کرد.

رابط کاربری

+Galaxy S6 edge دارای آخرین TouchWiz UI سامسونگ میباشد و در کنار آن از اندروید ۵.۱ Lollipop استفاده میکند. البته هیچ تفاوت آنچنانی و تغییری در رابطه با رابط کاربری وجود ندارد و شما با همان چیزی سر و کار دارید که قبلا در سری های قبلی S6 دیده اید. این چیز بدی نیست. این گوشی همزمان با Note 5 معرفی شد و باعث شد ما کمی کنجکاو شویم که چرا سامسونگ قصد نداشت یک Note 5  معرفی کند که دارای صفحه منحنی در دو طرف آن باشد ، در این بین ، هر دو گوشی یک تجربه مشابهی از استفاده از TouchWiz را به شما ارائه میدهند. البته چند تفاوت هم دارند که مخصوص به خود است که میتوان به قلم S Pen فبلت Note 5  و صفحه منحنی + S6 edge اشاره کرد. البته شاید در آینده همچین چیزی را مشاهده کنیم. یک Note Edge جدید یا چیزی مشابه به آن. در آخر، هر دو گوشی جدید امکاناتی را دارا میباشند که باعث میشود به یک دستگاه سودمند تبدیل شوند. امکاناتی مانند پخش زنده از یوتوب ، ultra high-quality audio ، ساپورت SideSync 4.0 و امکان دسترسی به پرداخت سریع و آسان.

پردازشگر و حافظه

+Galaxy S6 edge به گفته سامسونگ از همان چیپستی بهره میبرد که در S6 edge و همینطور در Note 5 وجود دارد، یعنی پردازشگر ۶۴-بیت سامسونگ Exynos 7 octa-core که بر پایه تکنولوژی ۱۴ نانو-متری ساخته شده است. اکثر ما منتظر چیز متفاوتی بودیم و این هم بخاطر این بود که ما منتظر گوشی جدیدی بودیم. اما در آخر باید گفت که متوجه شدیم، عملکرد این گوشی بهتر شده و سامسونگ برخلاف S6 edge ، این گوشی را به همراه یک رم ۴ گیگا-بایتی LPDD4  تجهیز کرده است. پس از کمی استفاده از این گوشی، میتوانیم بگوییم که سریع و خوب عمل میکند. البته نیاز به تست دارد تا به شما بگوییم چقدر بهتر از مدل های قبلی S6 است یا تفاوتی ندارد. البته خبر بدی که باید بدهیم این است که گوشی +S6 edge دارای جایگاهی برای microSD نیست و سامسونگ برای ذخیره اطلاعاتتان فقط حق انتخاب بین دو گزینه ۳۲ گیگا-بایتی و ۶۴ گیگا-بایتی را به شما میدهد.

دوربین

اگر انتظار تحولی در دوربین +Galaxy S6 edge داشتید باید بگویم تفاوتی با دوربینی که در مدل S6 edge بود، ندارد. این گوشی دارای یک دوربین ۱۶ مگا-پیکسلی در عقب خود، که دارای BSI ، فلش ال ای دی و یک روزنه لنز f/1.9 میباشد. دوربین سلفی یا دوربین جلویی نیز یک دوربین ۵ مگا-پیکسلی است. تقریبا شما قرار است از نظر کیفیتی همان چیزی را مشاهده کنید که در مدل گوشی S6 edge دیده بودید و قرار است عکس هایی با کیفیت خیره کننده ای که در مدل کوچکتر خود داشت ، تهیه کنید. یکی از نکات خوب این گوشی این است که حالا میتوانید سرعت شاتر در حالت Pro را حالا میتوانید تنظیم کنید و البته قابلیتهای دیگیری نیز اضافه شده که قبلا در مدل های S6 و S6 edge وجود نداشت و اما حالا میتوانید تبدیل به یک عکاس حرفه ای شوید. در حقیقت شما میتوانید سرعت شاتری به مدت ۱۰ ثانیه به دست آورید که باعث میشود برای مثال در حالتی که نور مکان کم باشد، تصاویر خارق العاده ای بگیرید. این چیزیست که میتوان از بودنش خوشحال شد.

انتظاراتی که باید داشت!

سامسونگ گفته که این گوشی هوشمند به زودی آماده عرضه خواهد شد ولی قیمت مشخصی را هنوز اعلام نکرده اند. البته این قیمت و زمان عرضه به زودی اعلام خواهد شد. ما بیشتر دغدغه قیمت این گوشی را داریم. این که در حال حاضر S6 edge دارای قیمت بیشتری از Galaxy S6 است یعنی ۱۰۰ دلار بیشتر ، به این معنیست که باید منتظر قیمتی با حداقل ۱۰۰ دلار بیشتر از S6 edge باشیم. البته این کار کمی دور از خرد به ذهن میرسد و باید قیمت ها شکسته شوند. یعنی قیمت S6 edge کاهش یابد و مدل جدید با کمی قیمت بیشتر فروخته شود تا مشتریان بیشتری بتوانند جذب کنند. بنابراین امیدواریم که شاهد کاهش قیمت مدلهای قبلی و اعلام قیمت مناسبی برای گوشی +Galaxy S6 edge باشیم.

 

دانلود با کیفیت ۴۸۰

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.