پروژه ی سرویس تلویزیونی اپل به دلیل مذاکره با برنامه سازان متوقف شد - تکفارس 
پروژه ی سرویس تلویزیونی اپل به دلیل مذاکره با برنامه سازان متوقف شد - تکفارس 

پروژه ی سرویس تلویزیونی اپل به دلیل مذاکره با برنامه سازان متوقف شد

امیرحسین
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 01:16
پروژه ی سرویس تلویزیونی اپل به دلیل مذاکره با برنامه سازان متوقف شد - تکفارس 

اپل ظاهرا قصد دارد سرویس Apple TV را راه اندازی کند ، شایعاتی نیز منتشر شده بود که پاییز امسال زمان آغاز به کار این سرویس است اما یک اصل قانونی باعث شده است این اتفاق حداقل تا سال ۲۰۱۶ به تعویق بیافتد .

تعدادی از منابع معتبر به Bloomberg گفته اند که مذاکره با برنامه سازان و شبکه های تلویزیونی به کندی پیش می رود . یکی از اختلافات اساسی آنها بر سر اشتراک ماهانه است , اپل قصد دارد برای هر مشترک خود به شبکه های کابلی آمریکایی چهل دلار بپردازد در حالی که این تنها نیمی از اشتراک ماهانه ی مرسوم برای یک شبکه ی کابلی در آمریکا است . به همین دلیل مدیران ساخت برنامه در آمریکا با اپل همراه نیستند زیرا این سرویس اپل در حالی می خواهد درصد قابل توجه ای از این بازار را مال خود کند که بسیار نو پاست و هیچ سابقه ای در پرونده ی آنها دیده نمی شود و این می تواند یک ریسک برای شرکت هایی باشد که قصد دارند با اپل همکاری کنند .

موضوع دیگری که این میان مطرح می شود این است که اپل زیر ساخت مناسب برای این سرویس و ارائه ی یک کیفیت مناسب به مشترکان را ندارد . گزارش ها نشان می دهد که اپل قصد داشت تا در نهم سپتامبر سرویس خود را در سان فرانسیسکو راه اندازی کند اما از انجام آن منصرف شد . این در حالی از است که در این تاریخ فصل های پاییزی برنامه سازان آغاز می شود و زمان بسیار مناسبی برای این چنین اقداماتی است , اما با این حال اپل کماکان در حال بهبود زیر ساخت های خود است .

اگر زمانی که اپل توافق جامع خود با برنامه سازان سینمایی و تلویزیونی را حتمی کرد می تواند به آنها تضمینی بدهد که این کار برای آنها سود آور خواهد بود .

هنوز هم تقاضاها قابل توجه ای برای آیفون وجود دارد و این در حالی است که فروش دستگاه های مک با رشد ثابتی افزایش می یابد و فروش آی پد نیز سود قابل توجه ای برای این شرکت دارد و از نمی توان از آی پاد گذشت که با یک نمودار سینوسی به فروش خود ادامه می دهد , البته هنوز زود است که بگوییم Apple Watch نیز راه نیاکان خود را ادامه می دهد و در خاطره می ماند یا خیر , اما اپل به قدری باهوش است که می داند که رسیدن به فروش آیفون نجومی آیفون برای شرکت های رقیب همیشه یک رویا نخواهد ماند , Daniel Ives , یک تحلیلگر FBR معتقد است که در آمد Apple TV از پوشش برنامه های تلویزیونی و سینمایی در سال ۲۰۱۸ به پیش از سه میلیارد دلار خواهد رسید , هر چند این در مقابل فروش تخمین زده شده ی این شرکت یعنی دویست و سی و سه میلیارد دلار این شرکت تنها در سال جاری رقمی به حساب نمی آید , اما اپل برای به راه انداختن یک امپراطوری رسانه این به Apple TV نیاز مند است .
اغلب بر این باورند که اپل از چندی پیش به فکر ساخت یک تلویزیون فیزکی افتاد , اما اگر قدری بر روی موضوع دقیق شویم اگاه می شویم اپل از سال ها قبل تصمیم بر حذف کابل ها از زندگی مردم دارد .

یک قیمت وسوسه کننده می تواند کمک حال اپل برای تحت سلطه در آوردن این بازار عظیم باشد و باید دید این بلند پروازی اپل آن را به کجا خواهد رساند .

نظر شما چیست ؟ آن را با ما در میان بگذارید .

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.