بررسی دوربین جدید سونی با نام NEX-3N - تکفارس 
بررسی دوربین جدید سونی با نام NEX-3N - تکفارس 

بررسی دوربین جدید سونی با نام NEX-3N

محمد صادق طالبی
۶ اسفند ۱۳۹۱ - 10:00
بررسی دوربین جدید سونی با نام NEX-3N - تکفارس 

بررسی دوربین جدید سونی با نام NEX-3N

سونی جزء اولین کمپانی هایی بوده است که به سراغ ساخت دوربین هایی با سیستم فشرده (CSC) آمده است.

Sony NEX-3N ساخته ی جدید شرکت سونی است که جزء ارزان ترین و اساسی ترین مدل ها در محدوده CSC است. این دستگاه جایگزین NEX-F3 شده است و دارای شاسی دوباره طراحی شده است که آن را به کوچک ترین و سبک ترین CSC تبدیل کرده است. هدف دوربین های CSC کاملا مشخص است، ارائه تصاویری با کیفیت بالا. این دوربین سنسور ۱۶.۱ میلیون پیکسلی دارد. این دستگاه، دستگاهی است می تواند از دستگاه NEX-5R که اواخر سال ۲۰۱۲ معرفی شد موفق تر باشد.

این دستگاه دارای LCD است که قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه  ای را دارد. که قابلتی به نام “framing self-portraits” را به این دستگاه اضافه می کند. برخلاف NEX-5R این دستگاه دارای یک نمایشگر LCD لمسی است. که البته این ویژگی کمی به نظر بی مورد می باشد به خصوص در مورد مخاطبان این دستگاه که در حال حاضر به راحتی از اسمارت فون ها استفاده می کنند، البته این مسئله رویی دیگر هم دارد، آن هم این است که سونی سعی دارد با این کار قیمت دوربین خود را بالا ببرد.

این دستگاه دارای لنزی با قدرت زوم ۱۸-۵۵ mm است که کمک بسیار زیادی در گرفتن تصاویری با کیفیت بالا می کند.از دیگر ویژگی های این دوربین این است که می تواند صدا های اضافی یا نویز های محیط را از بین ببرد.که در گرفتن فیلم هایی بهتر و با کیفیت تر بسیار به کاربر کمک خواهد کرد.

با وجود این که سنسور موتور تصویر برداری به کار رفته در این دستگاه همانی است که در NEX-5R به کار رفته بود، ولی در گرفتن تصاویری که نور کمتری دارند عملکرد بهتری خواهد داشت. همچنین قابلیت جدید دیگری هم در این دستگاه وجود دارد که به صورت خودکار دور اشیا قاب سازی خواهد کرد که این ویژگی را هم در دیگر CSC ها خواهید دید. این دستگاه همچنین شامل قاب سازی ماکرو خودکار نیز می باشد که خود شامل قاب سازی ردیابی است که توانایی تعیین جهت چیزی(موضوعی) را دارد که برای فکوس خودکار مداوم به کار می رود.

کیفیت ساخت و حمل و نقل

در نگاه اول این دستگاه به شدت شبیه به برادر بزرگ تر خود یعنی NEX-5R است، مسئولان سونی گفته اند که این کار را از روی عمد انجام داده اند، دلیل آن هم فروش خوب ۵R است. در حال حاضر بدنه ۳N بسیار براق تر از سایر دستگاه های این شرکت اس و دلیل آن هم فلز خوب به کار رفته در آن است که بسیار منقبض شده و وقتی آن را در دست می گیرید احساس می کنید یک دستگاه ارزان و سبک را در دست دارید.

این دستگاه قدرت مند با این اندازه می تواند به راحتی در یک کیف کوچک یا جیب کت بزرگ جا شود. این دوربین را اگر در جلوی خود بگیرید شاید تا حدی کوچک به نظر برسد ولی در استفاده از این دستگاه می توان از یک دست استفاده کرد در حالی که مشکلی برای عکس شما پیش نمی آید.

در این دستگاه بر خلاف بسیاری از دوربین های higher-specced، هیچ کلید چرخش حالتی وجود ندارد. این کمی رنج آور است که کلید چرخش حالت وجود ندارد، زیرا کاربر گاهی اوقات می خواهد به سرعت تغییر حال دهد و نبود این کلید کمی کار را سخت می کند.

در این دستگاه برای اولین بار در سری دوربین های NEX یک اهرم زوم در کنار شاتر قرار داده شده است.در حین استفاده از این دوربین شما قادر به زوم لنز در داخل و خارج بدون نیاز به لمس لنز می باشید و در هنگام استفاده از یک لنز با فاصله کانونی ثابت اگر این گزینه فعال باشد تصویر با وجود زوم واضح خواهد بود.

کارایی

تمام پیش نمایش ها در مورد یک دوربین حکم نظر را خواهند داشت ولی در مورد Sony NEX-3N میتوان امیدوار بود که این دوربین نظر کاربران را به خود جلب خواهد کرد. با توجه به بررسی هایی که در مورد NEX-5R شد و اینکه ۳N هم با همان سنسور و پردازنده عرضه خواهد شد می شود با اعتماد نفس گفت که تصاویری که با استفده از ۳N گرفته می شود در سطح خوبی قرار دارد. همیشه خروجی هایی که از دوربین های سری compact system سونی گرفته می شود همگان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

همانطور که گفته شد همگان منتظر اند ببینند این دوربین با استفده از سیستم نویز گیر جدید خود چگونه عمل خواهد کرد و همچنین مشتاقانه منتظر دیدن عملکرد قاب ساز خودکار اشیاء(Auto Object Framing) هستیم.

صفحه نمایش این دستگاه با این که خیلی در برابر نور آفتاب مقاوم نیست ولی مطمئنا زیر نور آفتاب استفاده از این این دوربین عذاب آور نخواهد بود. ولی تمرکز خیلی زیادی روی صفحه نمایش نبوده ولی همین صفحه لمسی  کمک بسیاری در یافتن مناظر زیبا به شما می کند.

در تست هایی که روی این دستگاه انجام شده است قابلیت فکوس خودکار بسیار سریع و دقیق گزارش شده است. این در حالی است لنز به کار رفته در این دستگاه بسیار قدرتمند بوده و تصاویری خواهد گرفت با وضوح بالا. البته این لنز در NEX-5R امتحان خود را پس داده است.

جالب است بدانید سونی قبل از این با NEX-5R موفقیت هایی را کسب کرده است وحالا این دستگاه را با مبلغ کمتری با دستگاه قبلی تعویض می کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.