آیا سونی از صفحه نمایش ۴K X-Reality در گوشی ها استفاده خواهد کرد؟ - تکفارس 
آیا سونی از صفحه نمایش ۴K X-Reality در گوشی ها استفاده خواهد کرد؟ - تکفارس 

آیا سونی از صفحه نمایش ۴K X-Reality در گوشی ها استفاده خواهد کرد؟

حسین توحیدلو
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - 13:19
آیا سونی از صفحه نمایش ۴K X-Reality در گوشی ها استفاده خواهد کرد؟ - تکفارس 

اگر خبرهای دنیای فناوری را دنبال کرده باشید، حتما خبر دارید که چند روز پیش بر اساس فایل لو رفته در UAProf مشخص شده بود که اسمارت فون جدید کمپانی سونی با نام Xperia Z5 Plus از صفحه نمایش ۴K X-Reality بهره می برد. این در حالیست که هنوز گوشی هوشمندی در بازار با این کیفیت یافت نمی شود و کمپانی سونی اولین کمپانی سازنده اسمارت فون هایی خواهد بود که از صفحه نمایش خارق العاده ۴K X-Reality در گوشی ها استفاده خواهد کرد. البته این خبر منتشر شده در حد یک شایعه محسوب می شد که امروز خبر دیگری در رابطه با همین موضوع یعنی صفحه نمایش ۴K X-Reality در فضای مجازی منتشر شد که بیشتر این شایعه را به یک خبر درست نزدیک می کند. در ادامه همراه ما باشید.

وبسایت معتبر Digi-wo به تازگی خبری در همین رابطه منتشر کرده است. بنا به گفته این وبسایت، کمپانی نامدار سونی اکسپریا +Z5 با کد رمزگذاری شده +S70 از فناوری جدید این کمپانی که برای ساخت تلوزیون های ۴K استفاده می شود، بهره می برد. این فناوری ۴K X-Reality نام دارد که در مقایسه با صفحه نمایش های ۴K بسیار با کیفیت تر می باشد. بنا به گفته این وبسایت، اسمارت فون اکسپریا Z5 با کد رمزگذاری شده S70 و اسمارت فون Xperia Z5 Compact با کد رمزگذاری شده S60 از این صفحه نمایش خارق العاده بهره نمی برد.

هم اکنون کمپانی سونی از صفحه نمایش های ۴K X-Reality که به صورت اختصاصی توسط این کمپانی طراحی و تولید می شود، در تلوزیون های هوشمند خود قرار می دهد. صفحه نمایش های ۴K X-Reality در مقایسه با صفحه نمایش های ۴K بسیار با کیفیت تر و با وضوح بالاتری تصاویر را نمایش می دهند. به دلیل اختصاصی بودن این فناوری کمپانی سونی، انتظار می رود که سونی در جدیدترین اسمارت فون های محبوب خود از صفحه نمایش ۴K X-Reality استفاده کند.

در زیر میتوانید تصویر تفاوت صفحه نمایش های Full HD و ۴K را با صفحه نمایش های ۴K X-Reality و Full HD-Reality مقایسه کنید.

Xperia 4K_4

در هر صورت هنوز این اخبار منتشر شده توسط کمپانی ژاپنی سونی تایید یا تکذیب نشده است. باید تا برگزاری مراسم IFA 2015 که در شهر برلین آلمان و در اوایل ماه سپتامبر مصادف با ماه شهریور برگزار می شود، صبر کنیم تا کمپانی سونی به صورت رسمی از پرچمداران خود رونمایی کند و اطلاعات کامل و درستی در دسترس قرار گیرد.

دیدگاه شما در رابطه با استفاده از صفحه نمایش های ۴K در اسمارت فون ها چیست؟ آیا این اقدام سونی مورد تشویق منتقدان و کاربران قرار خواهد گرفت؟ دیدگاه خود را با دیگر کاربران وبسایت تکفارس به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.