بنچمارک Geekbench اطلاعاتی را درباره iPhone 6s منتشر کرد - تکفارس 
بنچمارک Geekbench اطلاعاتی را درباره iPhone 6s منتشر کرد - تکفارس 

بنچمارک Geekbench اطلاعاتی را درباره iPhone 6s منتشر کرد

حسین توحیدلو
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - 15:47
بنچمارک Geekbench اطلاعاتی را درباره iPhone 6s منتشر کرد - تکفارس 

به تازگی نتایج بنچمارک Geekbench از اسمارت فون مورد انتظار iPhone 6s منتشر شده است که این نتایج علاوه بر امتیاز منتشر شده، اطلاعاتی از سخت افزار و پردازنده این گوشی هوشمند در اختیار ما قرار می دهد. نتایج بنچمارک Geekbench منتشر شده از آیفون ۶ اس مشخص می کند که کمپانی اپل در اسمارت فون آیفون۶ اس از یک پردازنده سه هسته ای A9 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتزی و رم ۲ گیگابایتی استفاده کرده است. امتیاز بنچمارک Geekbench این پردازنده در حالت یک هسته ای امتیاز ۱۸۱۱ و در حالت دو هسته‌ ای امتیاز ۴۵۷۷ را کسب کرده است که کسب این امتیازات حاکی از قدرت و عملکرد خارق العاده این دستگاه است. امتیازات منتشر شده در مقایسه با اسمارت فون های اندرویدی مانند HTC One M9 امتیاز بسیار بالایی است. شایان به ذکر است که امتیاز بنچمارک بهترین اسمارت فون HTC یعنی اسمارت فون HTC One M9 در حالت تک هسته ای ۱۲۳۲ و در حالت دو هسته‌ ای۳۵۸۷ بوده است که اگر این دو امتیاز را با یکدیگر مقایسه کنیم به قدرت و عملکرد اسمارت فون آیفون ۶ اس پی خواهیم برد. در ادامه همراه تکفارس باشید.

البته این فقط اسمارت فون HTC نیست که از امتیاز پایینی را نسبت به آیفون ۶ اس دارد. پرچمدار کمپانی سامسونگ یعنی سامسونگ گلکسی اس ۶ اچ نیز امتیاز پایینی دارد. گوشی هوشمند گلکسی اس ۶ اچ در حالت تک هسته ای، در نتایج بنچمارک امتیاز ۱۴۹۲ را کسب کرده است که در مقایسه با امتیاز ۱۸۱۱ در میابیم که در حالت تک هسته اسمارت فون آیفون از گلکسی اس ۶ اچ برتر است. اما در حالت دو هسته ای این پرچمدار سامسونگ است که قدرت بیشتری را تولید می کند. در حالت دو هسته ای امتیاز اسمارت فون گلکسی اس ۶ اچ ۵۰۷۷ است که آیفون در این حالت ۵۰۰ امتیاز از رقیب کره ای خود عقب می باشد. البته توجه داشته باشید که بسیاری از عوامل دست به دست یکدیگر می دهند تا امتیاز بنچمارک‌ منتشر شود و فقط این پردازنده نیست که ملاک امتیازهاست!

در نتایج بنچمارک Geekbench اشاره شده است که رم استفاده شده در گوشی هوشمند آیفون ۶ اس رم ۲ گیگابایتی است. این خبر با خبری که چند روز پیش توسط منابع خبری منتشر شده بود در تضاد است! چند وقت پیش منابع خبری اعلام کردند که کمپانی اپل در سال ۲۰۱۵ نیز از رم ۱ گیگبایایتی در اسمارت فون های خود استفاده خواهد کرد که این خبر با نتایج بنچمارک Geekbench در تضاد است و طبق بنچمارک Geekbench آیفون ۶ اس از رم ۲ گیگابایتی بهره می برد. البته بر هیچ کس پوشیده نیست که استفاده از رم ۱ گیگابایتی از نظر عددی با سایر رقبا کم می باشد اما در نتایج و عملکردها رم ۱ گیگابایتی آیفون ها با رم ۳ گیگابایتی اسمارت فون های رقیب نظیر سامسونگ برابر است.

در آخر نتایج بنچمارک Geekbench ذکر شده است که اسمارت فون آیفون ۶ اس از پردازنده سه هسته ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتزی و رم ۲ گیگابایتی بهره می برد که این خبر با خبرهای منتشرشده در گذشته، در تضاد است. بنا به خبرهای منتشر شده کمپانی بزرگ اپل در روز ۹ سپتامبر سال میلادی جاری مصادف با ۱۸ شهریور سال جاری از محصول های جدید خود نظیر آیفون ۶ اس، اپل تی وی و آیپد های جدید خود رونمایی خواهد کرد. باید تا این ۹ سپتامبر صبر کنیم تا اطلاعات درست و بیشتری از سخت افزار آیفون ۶ اس منتشر شود.

دیدگاه شما در خصوص استفاده از رم ۲ گیگابایتی و پردازنده سه هسته ای کمپانی اپل چیست؟ آیا خبرهای منتشر شده در نتایج پنچمارک صحت دارند؟ دیدگاه خود را حتما با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید