امکانات جدیدی که Android M به گوشی های سامسونگ خواهد آورد - تکفارس 
امکانات جدیدی که Android M به گوشی های سامسونگ خواهد آورد - تکفارس 

امکانات جدیدی که Android M به گوشی های سامسونگ خواهد آورد

یاشار فتحعلی زاده
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - 17:26
امکانات جدیدی که Android M به گوشی های سامسونگ خواهد آورد - تکفارس 

محکم بر سر جای خود بنشینید که قرار است این اندروید با نسخه جدیدش مو بر تن شما سیخ کند. درحالیکه خیلی از کمپانی ها در حال دست و پنجه نرم کردن با آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید یعنی Lollipop و آپدیتهای آن میباشند، گوگل دست از کار نکشیده و در حال ساخت یک سیستم عامل جدید و قدرمتند به نام Android M میباشد. توسعه این سیستم عامل جدید با سرعت در حال انجام است ، اما یکی از مشکلاتی که هست ، هنوز گوگل نام رسمی برای این سیستم عامل انتخاب نکرده ، اما به خوبی در حال کار بر روی دستگاه های مختلف برای ساپورت این سیستم عامل میباشد. در این بین، سامسونگ نیز دست به کار شده تا بازار را از دست ندهد و به سرعت در حال کار بر روی گوشی های خود است و از جمله مهمترین کارهای سامسونگ ، هماهنگ سازی TouchWiz با سیستم عامل جدید Android M میباشد. یک اینفوگراف نیز از این ابرشرکت کره ای در فضای مجازی منتشر شد، که ما هم قصد داریم آن را برای شما ترجمه کنیم تا شما هم از این موضوع با خبر باشید. در این ترجمه امکاناتی که قرار است سیستم عامل Android M برای شما در گوشی های سامسونگ به ارمغان بیاورد، تهیه شده و در کنار آن به شما میگوییم که کدام یک از گوشی های حال و حاضر سامسونگ این سیستم عامل را ساپورت خواهند کرد.

2

مجوز برنامه

آیا علاقه ندارید که اپلیکیشن ها و برنامه اجازه دسترسی به مکان، عکس ها ، مشخصات و غیره داشته باشند؟ حالا میتوانید انتخاب کنید که چه برنامه ای میتواند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد و چه برنامه ای نمیتواند داشته باشد. برای مثال آیا از این که برنامه WhatsApp به مکانی که در آن قرار دارید دسترسی دارد ناراحتید؟ کافیست که اجازه دسترسی این برنامه به مکانی که قرار دارید را ممنوع کنید تا دیگر نتواند مکان شما را نشان دهد. این یکی از امکانات جدید سیستم عامل Android M میباشد که به زودی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

3

پیگیری حافظه

آیا علاقه دارید تا بدانید کدام یک از برنامه ها و اپلیکیشن های شما بیشترین مقدار از حافظه گوشیتان را درگیر خود میکند ؟ یک تب جدید در Android M وجود دارد که به شما اجازه میدهد تا ببینید هر برنامه چقدر از حافظه شما را اشغال میکند و همینطور میتوانید ببینید که چند بار آنها اجرا شده اند.

4

دسترسی سریع با اثر انگشت

حال نه تنها میتوانید به وسیله اثر انگشت خود گوشیتان را از حالت قفل خارج کنید، بلکه میتوانید به پلتفورم هایی مانند Play Store گوگل دسترسی داشته باشید. برخلاف Lollipop ، نیازی نیست که پسورد خود را برای هر کاری تایپ کنید تا به آنها دسترسی داشته باشید. برای مثال میتوانید با اثر انگشت بازی را که خریده اید تایید کرده و مبلغ آن را پرداخت کنید.

واقعا برای ما نیز سخت است که صبر کنیم تا سامسونگ این آپدیت را انجام دهد، مخصوصا اگر در کنار آن طراحی جدید TouchWiz  نیز باشد، که گفته شده جزئیات بیشتری به همراه خواهد داشت. اگر دقت کرده باشید عکسهایی که برای این تصاویر انتخاب شده اند ، یک گوشی Galaxy S6 edge را نشان میدهد و این یعنی تایید کردن این موضوع که این گوشی نیز بین دستگاه هایی قرار دارد که در آینده سیستم عامل جدید اندروید را ساپورت خواهند کرد. به هر حال مدل های دیگری نیز هستند که سامسونگ آنها را تایید کرده و در آینده قابل ارتقا به سیستم عامل Android M خواهند بود، که میتوانید در لیست زیر مشاهده کنید.

  • Samsung Galaxy S6
  • Samsung Galaxy S6 Duos
  • Samsung Galaxy S6 Edge
  • Samsung Galaxy Note 4
  • Samsung Galaxy Note 4 Duos
  • Samsung Galaxy Note Edge
  • Samsung Galaxy ALPHA
  • Samsung Galaxy Tab A

البته این فقط ابتدای راه است و امکان دارد سامسونگ مدل های دیگری نیز از گوشی های خود را به این لیست اضافه کند. بنابراین هرچه به زمان عرضه این سیستم عامل نزدیک شویم، اطلاعات بیشتری ارائه خواهد شد و ما نیز آنها را برای شما قرار خواهیم داد. با تکفارس همراه باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.