پیش نمایش و بررسی کامل HTC One - تکفارس 
پیش نمایش و بررسی کامل HTC One - تکفارس 

پیش نمایش و بررسی کامل HTC One

علیرضا
۳ اسفند ۱۳۹۱ - 11:50
پیش نمایش و بررسی کامل HTC One - تکفارس 

پیش نمایش و بررسی کامل HTC One

اچ تی سی توانست دوباره خود را به رده اول برساند. چندی بود اکسپریا زد که محصول جدید سونی موبایل است توانسته بود لقب برترین و قدرتمند ترین گوشی بازار را از آن خود کند اما حالا اچ تی سی این عنوان را از سونی باز پس گرفت و به محصول جدید خودش یعنی اچ تی سی وان ارائه نمود. در این مقاله قصد داریم تا بررسی متفاوت و دقیق تری از این پرچم دار دنیای اسمارت فون های اندرویدی داشته باشیم. با تک فارس همراه باشید.

احتمالا دیگر همه شما عزیزان از مشخصات گوشی قدرتمند اچ تی سی خبر دارید. پس صرفا نگاهی کوتاه به مشخصات این گوشی می اندازیم تا به سراغ بحث ها و ویژگی های اصلی این سوپر اسمارت فون و پرچم دار کنونی محصولات اندرویدی برویم.

مشخصات گوشی HTC One

–          ابعاد ۱۳۷.۴ در ۶۸.۲ در ۹.۳ میلی متر و با وزن ۱۴۳ گرم

–          صفحه نمایش لمسی – رنگی خازنی از نوع Super LCD3 – اندازه ۴.۷ اینچ – رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ (فول اچ دی) – تراکم پیکسلی خارق العاده ۴۶۹ پیکسل در هر اینچ – روکش گوریلا گلس ۲

–          سیستم روی یک چیپست فول العاده قدرتمند Qualcomm APQ8064T Snapdragon 600 مجهز به پردازنده چهار هسته ای Krait 300 و فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتز برای هر هسته – چیپست قدرتمند گرافیکی   Adreno 320- دو گیگابایت حافظه رم

–          سیسم عامل اندروید نسخه لوبیای ژله ای (v4.1.2) و قابلیت آپدیت به نسخه v4.2.2 – Android OS, v4.1.2 (Jelly Bean), upgradable to v4.2.2 (Jelly Bean)

–          در دو مدل با حافظه های داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی – ۲۵ گیگابایت حافظه دراپ باکس

–          دوربین چهار مگاپیکسلی با قابیلت الترا پیکسل و با قابلیت های ۱/۳” sensor size, simultaneous HD video and image recording, geo-tagging, face and smile detection, OIS – دوربین دوم ۲.۱ مگاپیکسلی

–          مجهز به اسپیکرهای با کیفیت استریو و تکنولوژی صوتی Beats (Beats Audio sound enhancement)

–          وای فای – بلوتوث نسخه چهارم – پورت میکرو یو اس بی – رادیو

–          دارای سنسور های Accelerometer, gyro, proximity, compass

–          مجهز باتری ۲۳۰۰ میلی آمپری

–          قیمت جهانی حدودا ۵۹۰ یورو برای نسخه ۶۴ گیگابایتی

———————————————————————————————

003

رکورد جدید اچ تی سی در دنیای موبایل: تراکم پیکسلی ۴۶۹ پیکسل در هر اینچ

همانطور که مطلع هستید بهترین و با کیفیت ترین پنل های گوشی های موبایل که هم اکنون یا به بازار عرضه شده اند (Xperia Z – HTC Butterfly) یا تازه معرفی شده اند ( پنل پنچ اینچی سامسونگ) همگی نهایتا تراکم پیکسلی ۴۴۰ پیکسل در هر اینچ را ساپورت می کنند که البته این عدد هم فوق العاده بالا و قابل ستایش است. اما اچ تی سی با استفاده از پنل های ۴.۷ اینچی Super LCD3 و آوردن رزولوشن فول اچ دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰) به این پنل ها توانسته رکورد جدید ۴۶۹ پیکسل در ره اینچ را ثبت کند که شاید بالاترین تراکم پیکسل ممکن باشد (با توجه به تکنولوژی های کنونی ساخت پنل ها). البته کسی با چشم عادی و غیر مسلح به هیچ وجه تفاوت و تمایز بین ۴۴۰ پیکسل در هر اینچ و ۴۶۹ پیکسل در هر اینچ را متوجه نخواهد شد اما قاعدتا تراکم پیکسل بالاتر برای نمایش متون و گرافیک اهمیت ویژه ای دارد و میزان شارپنس تصویر را به طور قابل مشاهده ای افزایش می‌ دهد و متون و تصاویر به شکل نرم ‌تر و زیباتری در این نوع از نمایشگر ها نمایش داده می‌ شوند. نکته قابل ذکر دیگر این است که نمایشگرهای Retina اپل در ای فون ۵ با آن همه ادعا و خب البته کیفیت تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ را ارائه می دهند که با آمدن پنل های پنج اینچی فول اچ دی رسما نمایشگرهای Retina اپل شکست خورده و با این محصول جدید اچ تی سی تیر خلاص نیز بر پیکر اپل و Retina وارد شد.

———————————————————————————————

پردازنده قدرتمند Snapdragon 600 و نتایج خیره کننده آن

چند وقت پیش مقاله ای میخواندم و البته قصد ارائه آ« را هم داشتم که خب به دلیل کمبود وقت فرصت ارائه آن دست نداد. در این مقاله رییس کمپانی بزرگ و صاحب نام کوالکوم گفته بود که با بررسی هایی که ما بر روی Tegra 4 (آخرین محصول انویدیا که رقیب کوالکوم در زمینه تولید سیستم روی یک چیپست های موبایلی می باشد) انجام دادیم متوجه شدیم نه تنها این سیستم رو یک چیپست توانایی برابری با سیستم روی یک چیپ های جدید ما را ندارد بلکه حتی در حد و اندازه های پردازنده های نسل قبلی ما یعنی Snapdragon S4 Pro می باشد و چیز جدیدتری از آن ارائه نمی کند. در ابتدا کمی از این ادعا تعجب کردم اما تصمیم بر اعتماد به این گفته ها گرفتم (چون شخصا نیز محصولات Nvidia را آنچنان قبول ندارم علی الخصوص پردازنده های سری Tegra را) و حالا که نتیجه تست های HTC One  و Optimus G Pro که به سیستم روی یک چیپست های Snapdragon 600 مجهز شده اند تقریبا گفته های رییس کمپانی کوالکوم را حداقل در زمینه قدرت پردازنده های نسل جدیدشان تایید می کند (تازه هنوز محصولی مجهز به پردازنده های Snapdragon 800 معرفی نشده اند!). اچ تی سی با تجهیز گوشی جدیدش به Snapdragon 600 توانسته است نتیجه های حیرت انگیزی در تست ها و بنچ مارک ها از آن خود کند و به راحتی در اکثر تست ها در رتبه اول قرار بگیرد.

Benchmark Pi برنامه ای است که فقط یکی از هسته های پردازنده را تست می کند و HTC One با اختلاف نسبت به Xperia Z در آن اول شده است. در تست نرم افزار Linpack که تمامی هسته های پردازنده را در آن واحد تست می کند باز هم HTC One رتبه اول را کسب کرده است (هر چند اختلافش با Xperia Z بسیار کم است). در دو نرم افزار همه کاره AnTuTu و Quadrant نیز باز هم HTC One موفق شده Xperia Z را به راحتی پشت سر بگذارد و خودش رتبه اول را از آن خود کند. تنها در تست های BrowserMark 2 و SunSpider که مربوط به تست سرعت و قدرت مرورگر وب گوشی می باشد HTC One در جایگاه اول قرار نگرفته است. نتیجه تست ها را بر اساس تفکیک برنامه و امتیازها برای شما گرد آوری کرده ایم که پیشنهاد میکنم آن ها را بررسی کنید.

 benchmark

———————————————————————————————

002

دوربینی از جنس Ultra Pixel – صدایی کاملا استریو

قطعا یکی از بزرگترین برگ های برنده این محصول جدید اچ تی سی، دوربین  اولترا پیکسلی و فوق العاده با کیفیت آن می باشد. این دوربین جدید که از سه لایه سنسور ۴.۳ مگا پیکسلی ساخته شده است. این سه لایه می توانند در ترکیب با یکدیگر، یک تصویر واحد را ثبت کنند. در نهایت این سه لایه ۴.۳ مگا پیکسلی در مجموع نزدیک ۱۳ مگا پیکسل را شکل می دهند. سنسور دوربین این دستگاه با توجه به سه لایه بودنش قادر است حتی تا سه برابر نور بیشتری نسبت به سنسورهای هشت مگاپیکسلی رایج دریافت کند و به این شکل کیفیت بسیاری عالی را در شرایط کم نور ارائه می کند. با این حال همین ویژگی باعث کاهش رزولوشن تصاویر گرفته شده با دوربین چهار مگاپیکسلی HTC One می‌شوند. البته نه تنها این مسئله اصلا مهم نیست که شاید حتی این کار اچ تی سی جای تقدیر نیز دارد. بالاخره شرکتی حاظر شد بیخیال بزرگ و بزرگ تر کردن ابعاد و سایز عکس های دوربین گوشی شود و به نکته مهم تر یعنی کیفیت دوربین گوشی ها روی آورد. اچ تی سی دقیقا برخلاف دیگر شرکت ها یعنی کوچک کردن سایز پیکسل ها و بیشتر کردن تعداد آن ها عمل کرده است و با کم کردن تعداد پیکسل ها، اما بزرگ تر کردن اندازه آن ها به کیفیت قابل قبولی رسیده است. در HTC One یک سنسور BSI با اندازه یک سوم اینچ انتخاب شده است که اندازه پیکسل‌ هایش دو میکرون است. این عدد در پرچم داران دیگر نظیر Xperia Z سونی ۱.۱ میکرون و در کهکشانی سوم سامسونگ آیفون ۵ و لومیا ۹۲۰ هم ۱.۷۵ میکرون است. همچنین اچ تی سی در زمینه صدا ادعا کرده که این گوشی بهترین تجربه صوتی را به کاربران ارائه می کند. دلیل این ادعا هم بلندگو های استریوی دستگاه و سیستم BoomSound هستند. این اسپیکر های استریو که در جلوی تلفن تعبیه شده اند بزرگترین دریچه بلندگوها را در بین تمام تلفن های موجود دارند و قرار است بهترین کیفیت صدا را در میان سایر گوشی ها داشته باشند. تکنولوژی صوتی Beats نیز ضمانتی دیگر بر کیفیت فوق العاده صوتی این دستگاه می باشد

نظر شما در مورد اچ تی سی و محصول جدیدش یعنی HTC One چیست؟ آیا HTC One می تواند شکست های تجاری سال پیش HTC را جبران کند و دوباره آبرویی برای این کمپانی تایوانی بخرد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.