احتمال دارد تا کنسول بعدی نینتندو درایو فیزیکی نداشته باشد - تکفارس 
احتمال دارد تا کنسول بعدی نینتندو درایو فیزیکی نداشته باشد - تکفارس 

احتمال دارد تا کنسول بعدی نینتندو درایو فیزیکی نداشته باشد

مسعود مقدم
۱ شهریور ۱۳۹۴ - 02:07
احتمال دارد تا کنسول بعدی نینتندو درایو فیزیکی نداشته باشد - تکفارس 

اخباری از سوی شرکت نینتندو به گوش می رسد که نشان می دهد این شرکت قصد دارد تا تغییرات اساسی ای را در کنسول های نسل بعدیش اعمال کند. آن ها می خواهند این ریسک را بپیذرند تا کنسولی را طراحی کنند که دیسک درایو نداشته باشد، در حالی که این شرکت هم اکنون در شرایط مناسبی به سر نمی برد و شاید این ریسک برای آن ها به قیمت جانشان تمام شود.

به گزارش NeoGAF آن ها در واقع آن ها پتنتی را در ماه فوریه به صورت رسمی ثبت کرده اند که از این طراحی جدید خبر می دهد. در واقع شرح اختراع یا پتنت جدید آن ها به شرح ذیل است

ما در رابطه با دستگاه صحبت می کنیم که هیچ گونه دیسک درایو خارجی برای آن طراحی نشده است و این کنسول باید بازی های خود را از طریق اینترنت دریافت کرده و پردازنده ی آن بازی را از روی حافظه ی داخلی دستگاه اجرا خواهد کرد.

با خواندن نقل قول بالا به روشنی در می یابیم که چیزی مانند یک گوشی موبایل اما با پردازنده ی قوی تر در راه است. طبیعتا گوشی های موبایل هیچ گونه درایوی برای خواندن CD و DVD ها ندارند و آن ها نیز بازی و برنامه های خود را از مجموعه های مربوطه و از طریق اینترنت دریافت می کنند.

به هر صورت کنسول بعدی این شرکت از هیچ گونه لوح های فشرده ی CD، DVD، Blu-ray و غیره پشتیبانی نخواهد کرد اما به احتمال زیاد قابلیت استفاده از micro SD در آن تعبیه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید