سرویس Android Pay از هفته ی آینده شروع به کار خواهد کرد - تکفارس 
سرویس Android Pay از هفته ی آینده شروع به کار خواهد کرد - تکفارس 

سرویس Android Pay از هفته ی آینده شروع به کار خواهد کرد

مسعود مقدم
۱ شهریور ۱۳۹۴ - 23:27
سرویس Android Pay از هفته ی آینده شروع به کار خواهد کرد - تکفارس 

انقلابی بزرگ در زمینه ی پرداخت های الکترونیکی در حال رخ دادن است. این روز ها، کم تر کسی را می بینیم که یک گوشی هوشمند نداشته باشد، و این بدین معناست که کم کم می توان حتی کارت های عابر بانک را فراموش کرد و گوشی تلفن همراه شما نقش حساب بانکی سیار را برای شما ایفا کند. در همین راستا شرکت اپل اولین کمپانی ای بود که به فکر انجام این کار افتاد و شما با نزدیک کردن گوشی خود به دستگاه های کارتخوان فروشگاه ها، اط طریق NFC و اثر انگشت / رمز، پرداخت های خود را انجام دهید. بعد از اپل، شرکت سامسونگ بود که در عرضه ی این خدمات پیشگام شد و سرویس Samsung Pay را برای کاربران خود طراحی کرد. اما تا چند روز آینده، تمام دستگاه های تلفن همراه هوشمند iOS و اندرویدی می توانند به این سرویس دسترسی داشته باشند. نکته ی ناخوشایند این است که هنوز هیچ بانک ایرانی از این خدمات پشتیبانی نمی کند.

هم چنین در زمانی که اپل برای اولین بار این خدمات را معرفی کرد، شعبه های مک دونالد تصمیم گرفتند تا در همه گیر ساختن این سرویس به اپل کمک کند و از اولین فروشگاه هایی بود که دستگاه های کارتخوان خود را به پشتیانی از این سرویس مجهز کرد.

هنوز مشخص نیست که این سرویس برای دستگاه های اندرویدی ( به غیر از سامسونگ که خود سرویس جداگانه دارد ) چگونه و توسط چه برنامه ای عمل خواهد کرد اما همه چیز در چهارشنبه ی هفته ی آینده مشخص خواهد شد زیرا در این روز است که این سرویس برای تمام کاربران اندروید در دسترس قرار خواهد گرفت.

در همین راستا سرویس Samsung Pay نیز از بیست و هشتم سپتامبر راه اندازی خواهد شد و علی رقم این که در روز های اول تعداد کشور های پشتیبانی کننده از این سرویس محدود خواهد بود، اما پیش بینی می شود که تا پایان سال ۲۰۱۵ تمام کشور هایی که دارای بانک های بین المللی هستند این سرویس را راه اندازی کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.