تماشاخانه: مقایسه تخصصی Samsung Galaxy Note 5 با iPhone 6 Plus - تکفارس 
تماشاخانه: مقایسه تخصصی Samsung Galaxy Note 5 با iPhone 6 Plus - تکفارس 

تماشاخانه: مقایسه تخصصی Samsung Galaxy Note 5 با iPhone 6 Plus

یاشار فتحعلی زاده
۲ شهریور ۱۳۹۴ - 12:12
تماشاخانه: مقایسه تخصصی Samsung Galaxy Note 5 با iPhone 6 Plus - تکفارس 

بالاخره Samsung Galaxy Note 5 نیز عرضه شد و به خاطر اینکه تعداد زیادی گوشی با صفحات بزرگ وجود دارند، ما می دانیم که شما علاقه دارید تا تفاوت های آن ها را متوجه و Samsung Galaxy Note 5 را با گوشی های دیگر مقایسه کنید، مخصوصا با گوشی iPhone 6 Plus که اصلی ترین رقیب Note 5 می باشد. می خواهید بدانید که کدام یک از این دو گوشی برتر میدان است و باید کدام یک را خرید؟ خب ما در این بخش تماشاخانه می خواهیم به شما نشان دهیم که کدام یک از این دو گوشی برتری های بیشتری دارد. خب با ما همراه باشید تا بخش های مختلف گوشی را با هم مقایسه کنیم.

طراحی

باید گفت که مدل های مختلف سری Galaxy S در طراحی نتوانستند رضایت کاربران را جلب کنند، در حقیقت، طرفداران از کیفیت گوشی های سری Galaxy S ناراضی بودند. شرکت کره ای سامسونگ هم بعد از انتقادهای فراوانی که از طرف طرفدارانش وارد شد، طراحان خود را به پای میز طراحی کشاند، تا در نتیجه گوشی Galaxy S6 با طراحی زیبایش را خلق کنند. در گوشی Samsung Galaxy Note 5 نیز از همان زبان طراحی استفاده شده است. در این گوشی از گوشه های فلزی، و از همان قاب شیشه ای در جلو و پشت استفاده شده است. تنها تفاوت این است که حال چند لبه جانبی در پشت گوشی وجود دارد، درست مانند Galaxy S6 edge ، البته با این تفاوت که در خلاف جهت هم می باشند.

در رابطه با اپل باید گفت که اپل امسال شرایط سختی برای رقابت با سامسونگ دارد، زیرا گوشی های سامسونگ اینبار به خوبی ساخته شده اند، اما نباید فراموش کرد که گوشی iPhone 6 Plus هم فوق العاده زیبا طراحی شده است. iPhone 6 Plus از یک طراحی بدنه فلزی بهره می برد، که در جلو آن از قاب شیشه ای استفاده شده است. در آخر این پرسشی است که باید خودتان پاسخ بدهید. آیا شما از بدنه ای خوشتان می آید که بیشتر از شیشه ساخته شده باشد یا از فلز؟

هر دو گوشی از جهات مختلف شباهت زیادی به یکدیگر دارند. هر دو دارای دکمه های صدا در سمت چپ خود می باشند، دکمه پاور نیز در سمت راست هر دو گوشی می باشد و کلیک خانه درست زیر صفحه می باشد. البته یک تفاوت اصلی وجود دارد و آن هم وجود S-Pen در Samsung Galaxy Note 5 است.

صفحه نمایش

در مورد صفحه نمایش باید گفت که گوشی Samsung Galaxy Note 5 دارای یک صفحه ۵.۷ اینچی سوپر AMOLED به همراه رزولوشن QHD (یعنی رزولوشن ۲۵۶۰x1440p) می باشد و این یعنی صفحه دارای تراکم پیکسل ۵۱۵ppi است. در طرف مقابل iPhone 6 Plus دارای صفحه ۵.۵ اینچی IPS LCD فول اچ دی (یعنی رزولوشن ۱۹۲۰x1080p) که دارای تراکم پیکسل ۴۰۱ppi است و این یعنی پیروز این بخش Samsung Galaxy Note 5 است. علت این برتری به خاطر این است که تصاویر، متون و فیلم ها در Samsung Galaxy Note 5 شفافتر نشان داده می شوند. رنگ های تیره عمیقتر می باشند و رنگ های دیگر نیز زنده و طبیعیتر هستند.

عملکرد

باید این را قبول کرد که برتری سخت افزار همیشه به معنی تفاوت بزرگی در عملکرد نیست. این نرم افزار ها هستند که می توانند از سخت افزار ها به درستی استفاده کنند و با استفاده از منابع کمتر، کارآمد تر باشند. این همان دلیلی است که کنسول های بازی مانند PS4 و یا Xbox One می توانند عملکرد بهتری از کامپیوتر هایی با سخت افزار قدرتمندتر داشته باشند. با این حال، باید به شما بگوییم که سخت افزار Galaxy Note 5 و iPhone 6 Plus  تفاوت های قابل ملاحظه ای دارند. Galaxy Note 5 دارای چیپست Exynos 7420 که قبلا در Galaxy S6 مشاهده کردیم و باید گفت از پردازشگر A8 اپل قویتر می باشد. در کنار آن باید به رم نیز اشاره کرد که در Note 5 از ۴ گیگا-بایت رم استفاده شده و رقیب این گوشی یعنی iPhone 6 Plus فقط ۱ گیگا-بایت رم داخلی دارد. بنابراین باید نتیجه گرفت که Note 5 از iPhone 6 Plus سخت افزار قویتری دارد.

سخت افزار

مشخصات دیگر این دو گوشی شبیه هم می باشد. هر دو از باتری هایی استفاده می کنند که نمی توان از گوشی جدا کرد و در کنار آن هر دو از کارت های microSD پشتیبانی نمی کنند. البته iPhone 6 Plus فضای ذخیره بیشتری را پیشنهاد می دهد یعنی حق انتخاب بین ۱۶/۶۴/۱۲۸ گیگا-بایت را دارید. در طرف دیگر Galaxy Note 5 به شما حق انتخاب بین دو فضای ذخیره ۳۲ و ۶۴ گیگا-بایتی را می دهد. در مورد باتری Galaxy Note 5 دارای یک باتری ۳۰۰۰mAh می باشد که در مقایسه با باتری ۲۹۱۵mAh که iPhone 6 Plus دارد، تفاوت چندانی ندارد.البته باید گفت از نظر طرفداران نبود اسلات برای microSD و همچنین باتری که به توان آن را از گوشی درآورد، از نقاط ضعف هر دو گوشی می باشد.

دوربین

فکر می کنم که نیاز به حرفی نباشد. این امر مشخص شده که دوربین Samsung Galaxy S6 همه را شکست داده، حتی دوربین iPhone 6 Plus را. حال بهتر است بدانید که از همان دوربین در Galaxy Note 5 استفاده شده است. یک دوربین اصلی ۱۶ مگا-پیکسلی با روزنه f/1.9 و OIS. در طرف دیگر دوربین اصلی iPhone 6 Plus یک دوربین ۸ مگا-پیکسلی می باشد که دارای OIS و روزنه f/2.2 می باشد. در دوربین سلفی نیز، باز Note 5 با یک دوربین ۵ مگا-پیکسلی در برابر دوربین ۱.۲ مگا-پیکسلی iPhone 6 Plus برتر میدان است.

نرم افزار

ما نمی خواهیم در این قسمت یک مقایسه بین IOS و اندروید داشته باشیم. تنها چیزی که می توانیم به شما بگویم این است که Android 5.1.1 و iOS 8 کاملا با هم متفاوت هستند و انتخاب میان این دو به سلیقه خود مشتری بر می گردد. Android برای تنظیمات فوق العاده و حق انتخاب های زیادش معروف است. در مقابل سیستم عامل اپل برای سادگی آن. این ها همه بر می گردد به مشتری که آیا دوست دارد با یک دستگاه ساده کار کند، یا خود را غرق در انتخاب های نامحدود کند. تفاوت اصلی در S-Pen گوشی Samsung Galaxy Note 5 که با برنامه های مختلفش، یک برتری واقعی نسبت به رقیبش دارد.

سخن آخر

باید گفت که انتخاب یک برنده در نهایت به خود مشتری بر می گردد، اما باید گفت که Samsung Galaxy Note 5 واقعا از خیلی جهات برتری دارد. عملکرد بهتر، ظاهری زیباتر، دوربینی بهتر، نرم افزار های بیشتر و امکانات دیگر که این گوشی را خارق العاده ساخته است. iPhone 6 Plus به خاطر اینکه به شما حق انتخاب فضای داخلی ۱۲۸ گیگا-بایت را می دهد، می تواند دلیلی برای خرید شما باشد و یا شاید از طرفداران اپل باشید و بخواهید از محصولات این کمپانی فقط استفاده کنید، در غیر اینصورت از خیلی لحاظ نسبت به رقیب خود Galaxy Note 5 شکست می خورد.

در  کنار ویدیویی که برای شما عزیزان تهیه کرده ایم، نظر خود را با ما در میان بگذارید و بگویید که کدام گوشی را ترجیح می دهید؟

دانلود ویدیو با کیفیت ۴۸۰

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.