آموزش بازیابی رمز یا پین کد در گوشی های iPhone - تکفارس 
آموزش بازیابی رمز یا پین کد در گوشی های iPhone - تکفارس 

آموزش بازیابی رمز یا پین کد در گوشی های iPhone

یاشار فتحعلی زاده
۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - 10:30
آموزش بازیابی رمز یا پین کد در گوشی های iPhone - تکفارس 

در مقاله گذشته به شما آموزش دادیم که اگر یک گوشی اندرویدی داشته باشید و رمز یا پین کد آن را فراموش کرده باشید، چطور باید رمز خود را بازیابی کنید. در این قسمت نیز به شما آموزش خواهیم داد، چطور رمز یک گوشی آیفون را بازیابی کنید. در حال حاضر اگر رمز خود را در یک آیفون یا آی پد مدرن فراموش کرده باشید، باید دستگاه خود را ریست کنید و این کار باعث می شود که همه اطلاعات خود را از دست بدهید، البته اگر از فایل های بکاپ استفاده کرده باشید، می توانید آن ها را بازگردانید. اگر شما در iTunes، آیفون یا آی پد خود را همگام iTunes با کرده باشید، می توانید همه اطلاعات بکاپ خود را باز گردانده و هیچ چیز را از دست ندهید.

چرا نمی توان بدون ریست کردن دستگاه رمز را بازیابی کرد

متاسفانه هیچ راهی برای بازیابی اکانت، بدون ریست کردن دستگاه و از دست ندادن اطلاعات وجود ندارد. حتی اگر شما نام کاربری و رمز عبور اکانت خود در iCloud داشته باشید، باز نمی توانید رمز آیفون یا آی پد خود را بازیابی کنید. با وارد کردن متوالی شش بار رمز نادرست، دستگاه شما غیر فعال می شود و نمی توانید از آن استفاده کنید. این کار را انجام داده اند، تا کسی نتواند بدون اطلاع شما یا حداقل بدون اطلاع از رمزتان، به دستگاه شما دسترسی داشته باشد و اگر خواست رمز دستگاه شما را به دست آورد، نتواند پشت سر هم رمز عبور را وارد کند. در یک دستگاه iOS  مدرن، کد های رمزگذاری سخت افزار دستگاه، در واقع توسط رمزی که شما وارد می کنید، محافظت می شوند. به همین دلیل است که شما باید هر بار که دستگاه خود را روشن می کنید، رمز یا پین کد خود را وارد کنید، حتی وقتی که شما touch ID را فعال کرده باشید. در حال حاضر هیچ روشی وجود ندارد، که بتوان بدون ریست دستگاه، رمز دستگاه آیفون یا آی پد خود را بدست آورید.

تصویری که وقتی رمز خود را اشتباه وارد کنید، مشاهده خواهید کرد.

تصویری که وقتی رمز خود را اشتباه وارد کنید، مشاهده خواهید کرد.

ریست دستگاه و بازیابی اطلاعات از طریق بکاپ

اگر قبلا آیفون یا آی پد خود را در iTunes، به وسیله PC یا Mac همگام کرده باشید، شما می توانید با استفاده از فایل بکاپ اطلاعات خود را بازگردانید و رمز گوشی خود را بازیابی کنید. برای انجام این کار، آیفون یا آی پد خود را به کامپیوتر شخصی خود متصل کنید و همگام سازی که قبلا با iTunes انجام داده بودید را باز کنید. اگر iTunes از شما درخواست رمز عبور کرد، نمی توانید این کار را انجام دهید و  اطلاعات خود را بازگردانید یا در iTunes ذخیره کنید. در این حالت باید از یک روش دیگر که در ادامه آموزش داده ایم، استفاده کنید. در صورتی که iTunes از شما رمز عبور را درخواست نکرد، شما می توانید به پیشینه دستگاه با کلیک بر روی گزینه “Back Up Now” بروید و یک بکاپ بسازید. این کار باعث می شود که بعد از ریست دستگاه، باز بتوانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. بعد از این که عملیات بکاپ گیری کامل شد، بر روی گزینه “Restore iPad” یا “Restore iPhone” کلیک کنید. بعد از اتمام عملیات، اطلاعات دستگاه شما پاک می شود، که رمز شما هم یکی از آن ها است و می توانید یک رمز جدید را وارد کنید. برای بازگرداندن اطلاعات خود، باید بر روی گزینه “Restore From iTunes Backup” کلیک کنید. نگران نباشید، رمز شما یکی از فایل های بکاپ نیست و دوباره گوشی شما قفل نمی شود. در واقع رمز جدیدی که وارد کرده اید، می شود رمز اصلی دستگاه و این گونه شما اطلاعات خود را به همراه رمز جدیدی که وارد کرده اید، خواهید داشت.

 

ximg_55db3a23b3c67.png.pagespeed.ic.RIz_xeVnfZ

بازیابی رمز از طریق My iPhone

اگر دستگاه خود را قبلا با iTunes همگام نکرده باشید، باز می توانید از طریق My iPhone رمز خود را بازیابی کنید. فقط کافیست که قبلا My iPhone را در دستگاه خود فعال کرده باشید. ابتدا باید از طریق این لینک به صفحه My iPhone در iCloud.com بروید. حال با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد  اکانت خود شوید. دستگاه آیفون یا آی پدی که می خواهید رمز آن را بازیابی کنید، انتخاب کنید. حالا گزینه “Erase” را از بین گزینه ها انتخاب کنید، تا دستگاه شما به طور کامل ریست شود و بتوانید رمز خود را بازیابی کنید. این کار باعث می شود، که همه اطلاعات خود را از دست دهید. البته می توانید از فایل بکاپ خود در iCloud  استفاده کنید، تا اطلاعات شما بازگردند.

ximg_55db0f8fc9709.jpg.pagespeed.ic.zxjCAscOwU

بازیابی رمز از حالت ریکاوری

اگر شما Find My iPhone را فعال نکرده باشید و از طریق کامپیوتر شخصی خود، از دستگاه خود بکاپ تهیه نکرده باشید، باز می توانید از حالت ریکاوری رمز خود را بازیابی کنید. برای انجام این کار، به کامپیوتر خود نیاز دارید و باید برنامه iTunes را بر روی آن نصب کنید. حالا از طریق کابل، دستگاه خود را به کامپیوتر شخصیتان متصل کنید. سپس برنامه iTunes  را باز کنید. حال دکمه پاور و خانه را در گوشی خود، به صورت همزمان نگه دارید، تا دستگاه شما ریست شود. این دو دکمه را رها نکنید. اگر به درستی این کار را انجام دهید، صفحه ریکاوری برای شما نمایان خواهد شد. این صفحه دارای لوگو iTunes و همچنین تصویر خروجی کابل می باشد. برنامه iTunes به شما یک پیام می دهد، که در دستگاه شما مشکلی به وجود آمده و نیاز به آپدیت دارد. بر روی گزینه “Restore” کلیک کنید. این کار باعث می شود، که دستگاه شما به تنظیمات کارخانه ای بازگردد و تمام اطلاعات شما، همچنین رمز شما پاک شود. بعد از این کار می توانید اطلاعات خود را، اگر به iCloud متصل شده و بکاپ گرفته باشید، بازگردانید.

ximg_55db3a5f2f08a.png.pagespeed.ic.4bffEo1WqI

این روش حتی بر روی دستگاه های iPod Touch نیز عمل می کند. اگر شما ساعت هوشمند اپل دارد و رمز خود را فراموش کرده اید، می توانید از طریق برنامه Apple Watch که بر روی گوشی iPhone شما موجود می باشد، بازیابی و اطلاعات خود را از طریق بکاپی که در گوشی خود گرفته اید، بازگردانید. در آخر از شما تشکر می کنم که مقاله آموزشی ما را مطالعه کردید. اگر نیاز به یادگیری مطلب دیگری دارید، کافیست به ما در نظرات این مقاله بگویید، تا آن را برای شما آماده کنیم. با تکفارس همگام باشید.

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید