XPERIA Z5 :IFA 2015 معرفی شد | سریعترین دوربین جهان - تکفارس 
XPERIA Z5 :IFA 2015 معرفی شد | سریعترین دوربین جهان - تکفارس 

XPERIA Z5 :IFA 2015 معرفی شد | سریعترین دوربین جهان

محمدرضا قدمگاهی
۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - 22:29
XPERIA Z5 :IFA 2015 معرفی شد | سریعترین دوربین جهان - تکفارس 

چندی پیش بود که با پوشش زنده ی مراسم سونی در خدمت شما عزیزان بودیم. در این همایش سونی در کنار واک‌من جدید ۳ مدل از گوشی های Z5 را معرفی کرد. همچنین اعلام شد که بارز ترین ویژگی این گوشی هوشمند آن است که سریعترین دوربین جهان با سرعت عملکرد ۰.۰۳ثانیه در آن بکار رفته است. این گوشی هوشمند اینبار با تلفیقی از قلز و شیشه روبروی دیدگان شما قرار دارد.

پرچمدار جدید سونی به محض ورود به بازار جهانی دو برادر بزرگتر قبلی خود یعنی Xperia Z3+ و Z4 را از رده خارج خواهد کرد. این گوشی هوشمند در برلین – IFA 2015 – غوغایی به پا کرد و همه را انگشت به دهان به حال خود باقی گذاشت.
گل سرسبد سونی اینبار با طراحی خاص حاشیه های خمیده و بنده ی تمام فلزی پا به میدان گذاشته است. این گوشی از استحکام زیادی برخوردار بوده و استاندارد IP65/68 را دارا می‌باشد. شیشه بکار رفته در این گوشی هوشمند کاملا صیغلی و براق است. در بدنه ی اصلی این گوشی ما شاهد دکمه های شاتر، ولیوم و خواننده ی اثر انگشت هستیم.
اکسپریا نسل پنجمی دارای یک صفحه نمایش Quad HD با اندازه ۵.۲ اینچ و رزولوشن و اگر روی کاغذ ببریم این نمایشگر قدرت یک نمایشگر Full-HD با وضوح تصویر ۴۲۳ppi را دارا خواهد بود. در زیر این صفحه نمایش با کیفیت قلب تپنده این گوشی هوشمند قرار دارد که از معماری ۶۴ بیت بهره می‌برد و SnapDragon 810 نام دارد. یک پردازنده ۴ هسه ای کمکی Cortex-A57 نیز در زیر لایه های فلزی این گوشی قرار دارد. این پردازنده کمکی از A53 کمی قدرتمند تر است.

فیلمبرداری ۴K نیز به کمک این پردازنده، باعث داغ شدن گوشی نخواهد شد و هیچگاه باطری ۲۹۰۰ میلی آمپری آن آسیب نخواهد دید. این پرچمدار فلزی دارای ۳ گیگابایت حافظه رم و حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. درگاه میکرو-اس دی نیز میتواند کمکی باشد تا نسخه های پیشین ۱۲۸ گیگابایتی را به ۱۲۸ گیگابایت ارتقا دهید.

آندروید ۵.۱.۱ نیز بر روی این دستگاه به همراه ویرایش اختصاصی سونی بر روی این گوشی هوشمند در حال تاخت و تاز است. یک دوربین با کیفیت نیز به همراه لنز ۱/۲.۳″ Exmor RS sensor بر پشت دستگاه خودنمایی میکند و دارای کیفیت عکسبرداری با وضوح ۲۳ مگاپیکسل در پشت و ۵مگاپیکسل با دوربین جلو است. این دوربین قادر به ضبط ویدیو های ۴K خواهد بود. استاندارد تصویر برداری در حالت فیلم نیز ISO3200 ثبت شده است.

Sony-Xperia-Z5 Sony-Xperia-Z5 (1)

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید