XPERIA Z5 Premium :IFA2015 معرفی شد | اولین گوشی با وضوح تصویر ۴K - تکفارس 
XPERIA Z5 Premium :IFA2015 معرفی شد | اولین گوشی با وضوح تصویر ۴K - تکفارس 

XPERIA Z5 Premium :IFA2015 معرفی شد | اولین گوشی با وضوح تصویر ۴K

محمدرضا قدمگاهی
۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - 22:46
XPERIA Z5 Premium :IFA2015 معرفی شد | اولین گوشی با وضوح تصویر ۴K - تکفارس 

شاید خیلی دور از انتظار باشد که نمایشگر های خانگی نیز تصاویر ۴کا را نمایش دهند. اما حال ما شاهد آن هستیم که سونی به طور رسمی اعلام کرد که اکسپریا زد ۵ پرمیوم با صفحه نمایش وضوح ۴K به بازار خواهد آمد. تنها فرق این گوشی هوشمند با نسخه ی اصلی خود اندازه و وضوح صفحه نمایش آن است. این گوشی هوشمند دارای وضوح تصویر ۴K و ۵.۵اینچ سایز صفحه نمایش است. شعار سونی که این گوشی را از دیگر گوشی های پرچمدار خود یعنی Z5 و Z5 Compact  جدا میکند، شعار معروف ” bigger – better – faster ” است.

هنوز باورتان نشده است؟ سونی یک گوشی با وضوح ۴K منتشر خواهد کرد که پیکسل بر پیکسل آن توانایی نمایش این وضوح تصویر را خواهند داشت.
حتی اگر نگاهی به گوشی های دیگر با وضوح QHD بیاندازیم از طبیعی بودن تصاویر آنها انگشت به دهان خواهیم ماند، ولی باور کنید که نسخه ی پرمیوم این گوشی هوشمند دارای رزولوشن ۴K است که حتی خیلی از گیمر های حرفه ای از نزدیک دیدن این رزولوشن را آرزویی برای خود میدانند.

چندی پیش بود که شارپ اولین نسخه از نمایشگر های ۴K را معرفی کرد و آن را در اختیار سونی گذاشت و سونی توانست این صفحه نمایش را با وضوح بیش از ۸۰۰PPI یعنی حدود ۸۰۶PPI ارائه دهد و حتی سامسونگ را به فکر فرو برد. رکورد وضوح تصویر را پیش از این در دستان سامسونگ می‌دیدیم که توانست ۵۵۱PPI را بر روی گوشی خود پیاده کند، اما سامسونگ این غول کره ای را به راحتی شکست داد.

این صفحه نمایش رزولوشن  ۲۱۶۰ * ۳۸۴۰ را دارا بوده و میتواند دارای JDI Panel باشد. از این پس نیز میتوانید ویدیو های Netflix را به صورت ۴K بر روی XPERIA Z5 Premium مشاهده کنید. تمامی اطلاعات سخت افزاری این گوشی همان Xperia Z5 بوده و با این تفاوت که این گوشی هوشمند دارای ۳GB رم از نوع DDR4 برای اولین بار در گوشی های هوشمند می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.