IFA 2015: مشخصات گوشی Sony Xperia Z5 Compact اعلام شد - تکفارس 
IFA 2015: مشخصات گوشی Sony Xperia Z5 Compact اعلام شد - تکفارس 

IFA 2015: مشخصات گوشی Sony Xperia Z5 Compact اعلام شد

یاشار فتحعلی زاده
۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - 23:20
IFA 2015: مشخصات گوشی Sony Xperia Z5 Compact اعلام شد - تکفارس 
امروز خبر های عالی برای دوست داران گوشی های هوشمند سونی منتشر شد. سونی در کنفرانس خبر خود که در برلین برگزار شده بود، گوشی های جدید خود را معرفی کرد. یکی از این گوشی ها Sony Xperia Z5 Compact نام دارد. این گوشی از نظر ابعاد فوق العاده کوچک می باشد و به راحتی می توان در جیب قرار داد. در دنیای کنونی که همه گوشی ها ابعاد بزرگی دارند، پیدا کردن گوشی با ابعاد کوچک، که دارای مشخصات قدرتمندی باشد، فوق العاده سخت است. اما چنان که به نظر می رسد، سونی از این لحاظ نیز به فکر طرفداران خود بوده و گوشی ساخته که با این که از ابعاد کوچکی، نسبت به گوشی های روز دنیا بهره می برد، اما از نظر سخت افزاری با قدرت ظاهر شده است. Sony Xperia Z5 Compact ذر رنگ های مشکی نک مدادی، سفید، زرد و مرجانی عرضه خواهد شد. بگذارید ابتدا نگاهی به سخت افزار گوشی هوشمند Sony Xperia Z5 Compact بی اندازیم.
این گوشی از سیستم عامل محبوب اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی یا Lollipop استفاده می کند. از نظر صفحه نمایش، Xperia Z5 Compact دارای یک صفحه IPS ال سی دی کوچک ۴.۶ اینچی می باشد، که رزولوشن این صفحه کوچک ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل خواهد بود. پردازشگر Xperia Z5 Compact، یک چیپست Snapdragon 810 می باشد که از ۲ گیگا-بایت رم داخلی بهره می برد. از نظر فضای داخلی خیالتان راحت باشد، این گوشی دارای فضای داخلی ۳۲ گیگا-بایتی می باشد، که می توان آن را به وسیله کارت های حافظه microSD افزایش داد. Xperia Z5 Compact دارای یک دوربین اصلی یا دوربین عقب قدرتمند ۲۳ مگا-پیکسلی ۱/۲.۳ اینچی Sony Exmor RS می باشد. در گوشی هوشمند جدید Xperia Z5 Compact  از باتری ۲۷۰۰mAh استفاده شده تا خیال شما از بابت مصرف روزانه تامین گردد. Xperia Z5 Compact از نظر ارتباطات دارای ۴G LTE می باشد. یکی از خبر های خوبی که امروز در کنفرانس خبری سونی اعلام شد، این است که گوشی های جدید ساخته شده دارای سنسور اثر انگشت می باشند. اگر بخواهیم تفاوت ها را کنار بگذاریم، جدا از تفاوتی که در سایز صفحه و باتری گوشی هوشمند Xperia Z5 Compact  با دیگر گوشی های معرفی شده دارد، تفاوتی از نظر سخت افزاری مشاهده نمی شود. در گوشی های معرفی شده از چیپست پرقدرت Snapdragon 810، دوربین ۲۳ مگا-پیکسلی، قابلیت فوکوس اتوماتیک ۰.۰۳ ثانیه ای که یک رکورد برای خود است و قابلیت ارتباطاتی ۴G LTE استفاده شده است. یکی از مسائلی که واقعا برای من جالب بود و شیفته این گوشی شدم، امکان استفاده از microSD می باشد، که به شما اجازه ذخیره فایل های زیادی را می دهد. گوشی کوچک، اما قدرتمند Xperia Z5 Compact به خوبی در کنفرانس امروز درخشیده و باید گفت که از iPhone 6 باریک تر می باشد. ضخامت گوشی Xperia Z5 Compact فقط ۸.۹ میلی متر می باشد.
xperia-z5-colors
هنوز خبری از قیمت Xperia Z5 Compact در اختیار ما قرار نگرفته است ولی تاریخ انتشار این گوشی درمهر ماه می باشد و برای قیمت آن باید منتظر اخبار جدید تر باشیم. تا آن زمان نظر خود را در مورد گوشی Xperia Z5 Compact و همچنین کنفرانس سونی با ما در میان بگذارید. آیا از گوشی Xperia Z5 Compact خوشتان آمده و اگر عرضه شود، قصد خرید آن را دارید؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید