IFA 2015: پنج خصوصیتی که Xperia Z5 را به دستگاهی ویژه تبدیل می کند - تکفارس 
IFA 2015: پنج خصوصیتی که Xperia Z5 را به دستگاهی ویژه تبدیل می کند - تکفارس 

IFA 2015: پنج خصوصیتی که Xperia Z5 را به دستگاهی ویژه تبدیل می کند

وحید درگایی
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - 17:29
IFA 2015: پنج خصوصیتی که Xperia Z5 را به دستگاهی ویژه تبدیل می کند - تکفارس 

همانطور که می دانید چند روز پیش Xperia Z5 معرفی شد که با واکنش های متفاوتی روبه رو شد و نقد های مثبت و منفی بسیاری را دشت کرد.حال ما با تمرکز بر روی خصوصیات مثبت این گوشی قصد داریم این گوشی را بیشتر به شما بشناسانیم. پس با ما در این مطلب همراه باشید.

۱. طراحی منحصر به فرد

طبق سنت همیشگی سونی که در سری Z به کار می برد این گوشی نیز از طراحی مستطیلی و زیبایش بهره می برد که از کاور پشت آن نیز از جنس شیشه است و طراحی جدیدش این اجازه را می دهد که نسبت به نسل اثر انگشت را خیلی کمتر جذب کند و قاعدتا تمیز تر از همیشه باقی می ماند. در کنار آن نیز این گوشی از استاندارد IP68 بهره می برد که قابلیت ضد آب بودن این گوشی است که به ژنی در خانواده Z تبدیل شده که نسل به نسل در حال به ارث رسیدن به فرزندان است.

۲. حسگر اثر انگشت

دومین قابلیت ویژه این گوشی ،استفاده از حسگر اثر انگشت است. این حسگر اثر انگشت در جایی استفاده شده است که پیشتر جای دکمه پاور این گوشی بود ولی حالا این کلید جای خود را به کلیدی بزرگتر داده که با انجام دادن کار قبلیش، یعنی قفل کردن صفحه و یا خاموش و روشن کردن گوشی حالا در کنار آن به کار اسکن کردن اثر انگشت نیز می پردازد. برای تنظیمات قفل صفحه باید به تنظیمات رفته و در قسمت اسکنر اثر انگشت، انگشت خود را اسکن کرده و از کار با دستگاه خود لذت ببرید.

۳. پردازش گر فوق العاده، گرافیک قدرتمند و رم بالا

از نقاط برجسته راجع به این گوشی، پردازنده قدرتمند این دستگاه است. اسنپدراگون ۸۱۰ با ۸ هسته ی پردازش گر یکی از برترین پردازنده های موجود در بازار است. در کنار این پردازنده، کارت گرافیک Aderno 430 نیز در حال همکاری برای پردازش برنامه هاست. بله، رم ۳ گیگابایتی نیز در کنار این دو قرار است تجربه بسیار سریعی را برای ما به ارمغان بیاورد. این ۳ قسمت که وظیفه پردازش برنامه ها را دارند به خوبی از پس این وظیفه خود بر آمده اند.

۴. دوربین بسیار قوی

این قابلیت ویژه نیز همانند طراحی منحصر به فرد در خانواده Z موروثی است. در پشت گوشی، دوربین ۲۳ مگاپیکسلی قرار است تجربه بسیار خوبی را برای ما به ارمغان بیاورد. این دوربین می تواند با زمانی در حد ۰.۰۳ ثانیه برای فوکوس کردن رکوردی جهانی در زمینه عکاسی اسمارتفون ها ثبت کند. همچنین این دوربین از قابلیت video stabilization نیز بهره می برد.

۵. باتری بسیار بزرگ

این گوشی از باتری ۲۹۰۰ میلی آمپری بهره می برد که نکته ای مثبت در این گوشی شمرده می شود. نه بخاطر سایز باتری و ظرفیتش که اتفاقا نکته ای ضعیف در بین هم قطارانش شمرده می شود، بلکه بخاطر قابلیت هایی که در تنظیمات برای باتری قرار داده شده است. از جمله این قابلیت ها، Stamina Mode و Ultra Stamina Mode که به منظور بیشتر نگه داشتن باتری شما در این گوشی قرار داده شده اند. در کنار این دو قابلیت، کم مصرف بودن اسنپدراگون ۸۱۰ و تکنولوژی QuickCharging نیز قرار است به کمک باتری این گوشی بیایند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.