IFA 2015: سامسونگ خانه ی شما را هوشمند می‌کند - تکفارس 
IFA 2015: سامسونگ خانه ی شما را هوشمند می‌کند - تکفارس 

IFA 2015: سامسونگ خانه ی شما را هوشمند می‌کند

محمدرضا قدمگاهی
۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - 17:06
IFA 2015: سامسونگ خانه ی شما را هوشمند می‌کند - تکفارس 

سامسونک در ایفا ۲۰۱۵ حرفی برای گفتن نداشت و فقط یک سری گجت های هوشمندسازی خانه و مدل جدید لباسشویی خود را معرفی کرد. یکی از این گجت ها که برای سحرخیزان مناسب است، گجت هوشمند SLEEPSense بود. دیگر چیز هایی مثل کنترل اشیا از راه دور و… بود، که معرفی شدند.

این ابزار هوشمند سازی خانه و اداره توسط مدیر این بخش آقای Alex Hawkinson معرفی شده و برای عرضه به بازار جهانی برنامه ریزی شدند. یکی از این گجت ها که مسئولیت اداره ی کلی اشیا الکترونیکی را دارد، دارای آخرین تکنولوژی بلوتوث و Wi-Fi بوده . میتواند با تمامی اشیای خانه ی شما تعامل برقرار کند.

این ارتباط تنها برای شما ۹۹ دلار آمریکایی آب میخورد. شما میتوانید تمامی تلویزیون، رادیاتور، ماشین لباسشویی را با پردازنده های قوی این محصول کنترل کنید. این hub ها توسط یک نرم افزار موبایلی با دیگر اشیا ارتباط برقرار خواهد کرد. تکنولوژی های ZigBee و ZigWave نیز در آن استفاده شده است تا ارتباط میان اشیا را راحت تر انجام دهد.

حتی با این SmartThings ها خواهید توانست در مسافرت خود هم این اشیا الکترونیکی را از راه دور و به وسیله یک مودم اینترنتی آن ها را کنترل کنید.

دیگر گجتی که معرفی شد، میتواند خواب شما را کنترل کند و نگذارد که شما خواب بمانید و دیر به محل کار خود برسانید.

samsungsmartthingsدر طرف دیگر گجتی را مشاهده میکنیم که میتوانید با آن ابزار های مولتی مدیا خود، مانند پخش کننده آهنگ، ویدیو و… را با موبایل خود کنترل کنید. قیمت این گجت هوشمند ۳۵ تا ۵۵ دلار در نظر گرفته شده است، که ارزان به نظر می‌رسد. حتی با یک SmartThings دیگر شما میتوانید میزان روشنایی خانه ی خود را با استفاده از یک کلیک در موبایل هوشمند خود کنترل کنید.

 

متاسفانه سامسونگ به جز این ابزار هوشمند سازی خانه، چیز جدید دیگری برای نمایش نداشت و فقط به بُعد هوشمند سازی خانه توجه زیادی کرده بود.

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.