IFA 2015: درخشش ویندوز ۱۰ | در کنفرانس مایکروسافت چه گذشت به همراه ویدیو کنفرانس - تکفارس 
IFA 2015: درخشش ویندوز ۱۰ | در کنفرانس مایکروسافت چه گذشت به همراه ویدیو کنفرانس - تکفارس 

IFA 2015: درخشش ویندوز ۱۰ | در کنفرانس مایکروسافت چه گذشت به همراه ویدیو کنفرانس

یاشار فتحعلی زاده
۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - 21:41
IFA 2015: درخشش ویندوز ۱۰ | در کنفرانس مایکروسافت چه گذشت به همراه ویدیو کنفرانس - تکفارس 

درود بر شما عزیزان. امروز مایکروسافت کنفرانس خبری خود را در نمایشگاه IFA 2015 که در برلین برگزار شده بود، احرا کرد و باید گفت واقعا کنفرانس خبری جالبی بود. البته در بعضی موارد انتظارات برآورده نشد و یا از خواسته های ما فقط نامی برده شد و زیاد نقش پر رنگی در این کنفرانس خبری نداشتند. اگر بخواهیم خلاصه وار بگوییم، در این کنفرانس خبری، قابلیت های ویندوز ۱۰ به نمایش درآمد و همچنین رونمایی وسیعی از دستگاه های مختلف مانند تبلت ها و لپ تاپ ها که با ویندوز ۱۰ سازگار می باشند، انجام شد. با هم نگاهی به این کنفرانس موفق مایکروسافت می اندازیم.

قبل از شروع کنفرانس، خیلی از طرفداران انتظار سورپرایز های زیادی داشتند، البته حق هم دارند. IFA یکی از مهم ترین رویداد های سال می باشد و به قدری مهم است، که شرکت های بزرگ از تکنولوژی های خود، برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی می کنند. مایکروسافت هم از این قاعده مستثنی نیست. در نمایشگاه امثال مایکروسافت از کنفرانس خود، به عنوان یک محل برای تبلیغ هر چه تمام تر ویندوز ۱۰ استفاده کرد. جدا از معرفی قابلیت های خارق العاده ویندوز ۱۰، دستگاه های مختلفی که سازگار با ویندوز ۱۰ می باشند نیز، معرفی شدند. با هم نگاهی خلاصه وار به کنفرانس می اندازیم.

1441372403254119

در ابتدای کنفرانس آقای Jens Heithecker بر روی سن آمدند و ضمن خوش آمد گویی شروع به صحبتی در مورد مایکروسافت کردند. سپس از آقای Nick Parker دعوت شد تا به صحنه بیایند و کنفرانس خبری را ادامه دهند.

1441372626766892

صحبت اصلی آقای Nick Parker در زمینه ویندوز ۱۰ بود. این که اهداف آن ها چیست و تا کنون به چه دستاورد هایی دست یافته اند. ایشان افزودند که در ماه نخست عرضه ویندوز ۱۰، بیش از ۷۵ میلیون دستگاه از این ویندوز استفاده کردند. ایشان می گویند که سال آینده سال ویندوز ۱۰ است و بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه مبتنی بر آن روانه ی بازار خواهد شد، همچنین ایشان ادعا می کنند که در حال حاضر، ۱٫۵ میلیارد گجت ویندوزی در دنیا وجود دارد، در ادامه ی سخنرانی، ایشان به این اشاره کردند که ۶۰۰ میلیون دستگاه، در ۴ سال اخیر با ویندوز های مختلف که عرضه شد، همراه بودند.

1441372714136785

سپس از آقای Bryan Roper دعوت شد تا بر روی صحنه بیایند. ایشان مدیر محصول ویندوز ۱۰ می باشند. آقای Bryan Roper در زمینه قابلیت های مختلفی که ویندوز ۱۰ دارد، صحبت می کنند. اگر از همراهان سایت تکفارس باشید، می دانید که قبلا بنده یک مقاله در زمینه قابلیت های ویندوز ۱۰ نوشته ام، که می توانید آن را دوباره مطالعه کنید. در این بخش از کنفرانس، آقای Bryan Roper دقیقا اکثر آن امکانات را که گفته بودم، توضیح دادند و در میان کلامشان خودشان گفتند، که اگر از استفاده کنندگان ویندوز ۱۰ باشید، این قابلیت ها را از قبل میشناسید.

1441373101813868

ایشان ابتدا درباره ی Snap Assist صحبت کردند، با این قابلیت می توانید صفحه ویندوز ۱۰ را به چند قسمت تقسیم کنید. ایشان در ادامه ی صحبت درباره ی ویندوز ۱۰ به قابلیت Continuum اشاره کردند، که به وسیله ی آن می توانید همان استفاده ای را که از ویندوز ۱۰ در کامپیوتر یا لپ تاپ خود دارید، در تبلت و موبایل نیز داشته باشید.

1441373118101821ایشان قدری هم درباره ی مرورگر اختصاصی ویندوز ۱۰ و قابلیت ها و نو آوری های آن صحبت کردند، بعد از آن، ایشان بحث درباره ی دستیار صوتی ویندوز ۱۰، یعنی کورتانا توضیح دادند و اذعان داشتند که این دستیار صوتی، بعد از مدتی با خلقیات شما آشنایی پیدا خواهد کرد و به نوعی آن را دارای احساس دانستند، ایشان در ادامه زمانی را به Windows Hello و Goat Simulator اختصاص دادند و بعد از آن یک لپ تاپ گیمینگ ASUS را نمایش دادند و به وسیله ی نرم افزار Game DVR یک بازی را دانلود کردند.

1441373012138075

البته اتفاقات جالبی هم افتاد. ایشان می خواستند از کورتانا بخواهند تا یک مسئله ریاضی را حل کند و کورتانا نتوانست پاسخ دهد. بعد اتمام بخش ایشان، اقای Nick Parker دوباره بر روی سن بر می گردند و شروع به معرفی دستگاه هایی که سازگار با ویندوز ۱۰ هستند، می کنند. ابتدا گفتند که قیمت این دستگاه ها که اعلام خواهد، بسته به مکان های مختلف جهان، متفاوت خواهد بود. ایشان شروع به معرفی دستگاه های مختلف کردند و به دلیل زیاد بودن تعداد دستگاه ها و همچنین کمبود زمان، مشخصات فنی زیادی از این دستگاه ها اعلام نشد. بیشتر به اعلام قیمت و معرفی اندازه صفحه بسنده شد.

1441374001173165

از جمله دستگاه های معرفی شده لپ تاپ گیمینگ Asus Rog G752 بود، که معرفی شد. این لپ تاپ که با صفحه نمایش ۱۷ اینچ عرضه خواهد شد، قیمت بسیار بالای ۱۳۹۹ دلار را بر خود می بیند، اما آقای نیل معتقد است که این لپ تاپ فروش خوبی خواهد داشت، به گفته ی آقای نیل، این لپ تاپ باعث می شود که شما کامپیوتر های خانگی خود را دور بیاندازید.

1441374511444613

در آخر پس از معرفی محصولات دیگر که هر کدام به صورت جداگانه در سایت تکفارس معرفی خواهند، کنفرانس خبری مایکروسافت به پایان رسید.

1441374678888384

در ادامه می توانید این کنفرانس خبری را از طریق ویدیو زیر مشاهده کنید.

دانلود ویدیو با کیفیت پایین | کیفیت بالا

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.