Chrome 45؛ پیشرفت در کارایی، مدیریت بهینه ی رم - تکفارس 
Chrome 45؛ پیشرفت در کارایی، مدیریت بهینه ی رم - تکفارس 

Chrome 45؛ پیشرفت در کارایی، مدیریت بهینه ی رم

مسعود مقدم
۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - 00:56
Chrome 45؛ پیشرفت در کارایی، مدیریت بهینه ی رم - تکفارس 

یکی از بزرگترین مشکلاتی که همیشه به گوگل کروم نسبت داده می شد، مصرف بیش از اندازه ی رم این مرورگر بود که در این زمینه و در مقایسه با رقبای خود بسیار ضعیف عمل کرده است. اما امروز گوگل اعلام کرده است که در این نسخه ی مرورگر محبوب کروم این مشکل تا حد بسیار زیادی بهبود یافته است و این پیشرفت در نسخه های موبایل و غیره نیز صورت پذیرفته است.

در کروم ۴۵ از تنظمیاتی استفاده شده است که به مرورگر اجازه می دهد تا مقدار رمی که در اختیار این برنامه است و استفاده ای ندارد، آزاد شده و هم چنین در هنگام ریفرش کردن تب هایی که قبلا باز بوده اند، پردازش سبک ترین انجام گیرد.

این سیستم میزان استفاده ی رم کروم را تا ۱۰ درصد کم تر می کند و استفاده ی آن را به میزان متوسط می رساند اما گوگل گفته است که در صفحاتی مانند صفحه ی Gmail و دیگر سایت هایی که آپتیمایز فوق العاده بالایی دارند، این عدد به ۲۵ درصد نیز خواهد رسید.

این نسخه از کروم هم چنین سرعت باز شدن بهتری خواهد داشت و این بروزرسانی حتی در باز کردن سایت هایی که از آن ها به مقدار زیاد بازدید می کنید نیز به کار خواهد آمد.

اما یکی از مهم ترین بخش هایی که گوگل قول داده بود تا آن را در نسخه ی جدید کروم اعمال کند، مربوط به تبلیغات فلش بود. این نسخه ی جدید از این مرورگر قابلیت این را دارد که تبلیغات فلشی که مربوط به صفحه ی مورد نظر نیستند و کاربر را آزار می دهند مخفی کند و این قابلیت برای تمام کاربرانی که نسخه ی ۴۵ را دانلود کنند به صورت پیش فرض فعال خواهد بود. شما می توانید Google Chrome 45 را از اینجا دریافت نمایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.