۳ نکته ای که قبل از خرید لپتاپ باید به آن ها توجه کنید - تکفارس 
۳ نکته ای که قبل از خرید لپتاپ باید به آن ها توجه کنید - تکفارس 

۳ نکته ای که قبل از خرید لپتاپ باید به آن ها توجه کنید

وحید درگایی
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - 16:03
۳ نکته ای که قبل از خرید لپتاپ باید به آن ها توجه کنید - تکفارس 

این روزها کمتر کسی را پیدا می کنید که از رایانه شخصی استفاده نکند و تقریبا سراغ هر کاری که بروید نیاز به دسترسی مداوم به رایانه دارید. برای افرادی که معمولا ساکن نیستند و همیشه در حال منتقل کردن اطلاعاتشان با خود هستند نیز بهترین گزینه لپتاپ است. در این بازاری که انواع لپتاپ ها در قیمت ها و کیفیت های متفاوت برای ما آماده و حاضر شده اند کدام یک از همه مناسب تر است؟؟ آیا شما به فضای بیشتری نیاز دارید یا کارت گرافیک قوی تر؟؟ آیا رم بیشتری نیاز دارید یا صفحه نمایشی بزرگ تر؟؟ خوب اگر به شما بگوییم که ۳ نکته ما شامل این گزینه ها نمی شوند چه نظری دارید؟؟ با ما همراه شوید تا باهم به بررسی نکات قابل توجه در خریدن لپتاپ بپردازیم.

 

۱. حتما باید از SSD بهره ببرد

قبل از توضیح SSD باید از تفاوت آن با HDD بگوییم. در هارد دیسک یا HDD با قرار گیری سوزن روی صفحه هد عملیات پیدا کردن اطلاعات مورد نظر انجام می گیرد و نکات که باید به آن در این هارد توجه کرد کارکرد مکانیکی این هارد و کند بودن آن است، همچنین با استفاده سنگین HDD گرم می شود و سرعت عملیات پردازشی پایین می آید. حالا به بررسی SSD می پردازیم.این حافظه ذخیره سازی بدلیل معماری و شیوه ساخت متفاوت تری که دارد سرعت بیشتری نیز نسبت به HDD دارد و قیمت آن نیز نسبتا بالاتر از HDD است و حضور آن در لپتاپ به صورت جدی از طرف ما پیشنهاد می شود.

 

۲. لپتاپ تان از نور پشت صفحه کلید بهره ببرد

هیچوقت این قابلیت به اندازه ای که مهم است به چشم نمی آید مگر وقتی که در تاریکی بخواهید کار کنید که آن موقع نیز دیگر خیلی دیر شده است و اگر لپتاپتان این قابلیت را نداشته باشد شروع به حسرت خوردن می کنید که چرا کمی بیشتر خرج لپتاپتان نکرده اید که حالا اینقدر اذیت نشوید. پس پیشنهاد ما این است از لپتاپی که فاقد این خصوصیت است بپرهیزید.

 

۳. قبل از خرید حتما تاچ پد و صفحه کلید را تست کنید

وقتی به خرید لپتاپ می پردازید، آن هم از نوع آنلاینش براحتی می توانید توسط رم بالا، کارت گرافیک قوی و ….  اغوا شوید و بعضی از موارد مهم را فراموش کنید.

باید بدانید وقتی که شما هنگام استفاده از لپتاپ تان از آن لذت نمی برید تمام موارد بالا به کمک شما نخواهند آمد. پس لطفا قبل از خرید به ۳ چیز بسیار مهم که هنگام استفاده بیشترین تاثیر را در لذت بردن شما دارند فکر کنید، تاچ پد، کیبرد، و صفحه نمایش.اگر شما از حالتی که تاچ پد به شما القا می کند خوشتان نمی آید، پس از لپتاپ نیز خوشتان نخواهد آمد. اگر هنگام استفاده از صفحه کلید حس عجیبی به شما منتقل می شود که برای شما خوش آیند نیست پس شما از لپتاپ خوشتان نخواهد آمد. در آخر نیز نیاز است که به شما اخطار بدهم که کاملا مطمئن از صفحه نمایش باشید و بعد لپتاپ را خریداری کنید زیرا که لپتاپی با صفحه نمایش کم نور، درخشان، مات …. و هر چیزی که شما را ناراحت باعث می شود از لپتاپ تان راضی نباشید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.