تماشاخانه: مقایسه Samsung Gear S2 با Apple Watch - تکفارس 
تماشاخانه: مقایسه Samsung Gear S2 با Apple Watch - تکفارس 

تماشاخانه: مقایسه Samsung Gear S2 با Apple Watch

یاشار فتحعلی زاده
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - 11:42
تماشاخانه: مقایسه Samsung Gear S2 با Apple Watch - تکفارس 
در این قسمت از تماشاخانه فصد داریم دو ساعت هوشمند Apple Watch و Samsung Gear S2 را با هم مقایسه کنیم. اپل با ورود به عرضه ساعت های هوشمند، جان تازه ای به این بازار از دستگاه های هوشمند داد. به قدری میزان فروش ساعت های اپل بالا بود، که شرکت ها و کمپانی های دیگر را نیز وسوسه کرد، تا به این بازار وارد شوند. کمپانی های زیادی هستند که به تازگی ساعت های هوشمند خود را معرفی و یا عرضه کرده اند و در کنار این کمپانی ها، کمپانی های دیگر نیز وجود دارند، که نسل جدید ساعت های هوشمند خود را به تازگی معرفی کرده اند و در آینده ای نه چندان دور، قصد عرضه آن ها را دارند. یکی از این کمپانی ها، کمپانی کره ای سامسونگ است که به تازگی در نمایشگاه IFA 2015 دو مدل از ساعت هوشمند خود به نام های Gear S2 و Gear S2 classic را معرفی کرد. سامسونگ انتظار دارد، تا با عرضه این ساعت ها بتواند در بازار ساعت های هوشمند برای خود یک جایگاه مناسبی پیدا کند. مشخصاتی که مدل ساعت Gear S2 دارد، می تواند آن را به بهترین ساعت سال ۲۰۱۵ تبدیل کند و اگر سامسونگ بتواند ایده ها و برنامه های خود برای این ساعت را به خوبی پیاده کند، Gear S2 می تواند به محصولی پرفروش و سودآور برای سامسونگ تبدیل شود. ما هم قصد داریم با استفاده از یک ویدیو، این دو ساعت زیبا را با هم مقایسه کنیم، پس با ما همراه باشید.

مقایسه طراحی دو ساعت

سامسونگ از اولین کمپانی ها بوده که در زمینه تکنولوژی ساعت های هوشمند فعالیت می کرد و بعد با عرضه ساعت هوشمند Galaxy Gear پا به میدان گذاشت. البته باید گفت که نه تنها سامسونگ، بلکه دیگر کمپانی ها هم در بازار ساعت های هوشمند، چندان موفق نبودند و تا قبل عرضه ساعت های هوشمند اپل، بازار ساعت های هوشمند آن چنان هم مورد توجه دیگر کمپانی ها قرار نمی گرفت. البته این بازار در حال حاضر کاملا متفاوت شده است. پس از عرضه ساعت های هوشمند اپل، چنان بازار به جنب و جوش افتاد و کاربران علاقمند به خرید ساعت های هوشمند اپل شدند، که به یک باره شاهد حضور کمپانی های دیگر به این بازار شدیم. هر چند از نظر طراحی ایراداتی به ساعت های اپل گرفته می شد، اما باید گفت زیبایی و کارآمدی این ساعت ها باعث شد، تا این بازار جان بگیرد.
در رابطه با ساعت جدید سامسونگ باید گفت که هر چه در مورد Gear می دانستید را دور بریزید، ساعت جدید Gear S2 کاملا با آن چه که قبلا از سامسونگ دیده بودیم، متفاوت است و باید گفت سامسونگ این بار موفق ظاهر شده است. یکی از علت هایی که این مسئله را گفتیم، طراحی فوق العاده زیبای این ساعت است. در مورد بند ساعت باید گفت که خیلی ها بند های ساعت را یک جنبه مد و زیبایی می دانند و از بین شما خوانندگان هم شاید بوده باشد که ساعتی را خریده و بند آن را تعویض کرده باشید، تا زیبایی ساعت شما هر چه بیشتر به چشم بیاید. اپل هم این موضوع را به خوبی تشخیص داد. اپل با ریزبینی و وسواس خاصی مواد استفاده شده در ساعت هوشمند خود را از بهترین کیفیت ها انتخاب کرد و بعد در مورد طراحی انتخاب های زیادی را در اختیار خریداران خود قرار داد، تا چیزی که باب میلشان باشد را انتخاب کنند، نه چیزی که از قبل آماده و بسته بندی شده باشد. جدا از طراحی، یکی از مسائلی که اپل با آن باید سر و کله می زد، انتخاب بین صفحه مدور و صفحه مربعی شکل بود. اپل با در نظر گرفتن این که چطور اپلیکیشن ها را بهتر بتوان اجرا کرد، صفحه مربعی شکل را انتخاب کرد و بعد ها هم این انتخاب مورد پسند کاربران و منتقدین قرار گرفت. در مقابل انتخاب های اپل، انتخاب های سامسونگ قرار دارد. سامسونگ یک ساعت با صفحه مدور را انتخاب کرد و باید گفت این ساعت جدید فوق العاده زیبا طراحی شده و فقط کافیست تصاویر آن را مشاهده کنید تا تفاوت ها را مشاهده کنید. قصد این را ندارم تا بگویم کدام زیبا تر است، زیرا این یک سلیقه شخصی می باشد و مقایسه بین دو دستگاه همیشه از نظر عملکرد آن ها انجام می شود و مقایسه ظاهری صرفا ارائه اطلاعات در این زمینه ها می باشد.
اگر به تصاویر نگاهی بیاندازید، هر دو ساعت دارای صفحات AMOLED زیبایی می باشند. فقط کافیست که به رنگ بندی و کنتراست صفحات نگاه کنید تا فراموش کنید در حال خیره شدن به یک صفحه کوچک ساعت هستید. هر دو ساعت دارای صفحه لمسی هستند و می توانید از انگشتان خود برای هدایت و وارد کردن دستوارت مختلف در ساعت ها استفاده کنید. به هر حال باید گفت که هر دو صفحه زیبا هستند، اما در آخر این قدرت گرافیکی Gear S2 می باشد که کفه ترازو را به سمت خود می کشد و با استفاده از سیستم عامل Tizen که ساخت خود سامسونگ می باشد، رابط کاربری زیبا تر و طبیعی تر را در اختیار شما قرار می دهد و البته کافیست که صفحه خوش استایل و زیبای مدور ساعت Gear S2 را به آن اضافه کنید تا پیروز این قسمت را مشاهده کنید.

قابلیت های نرم افزاری و طراحی UI

در کنار طراحی زیبایی که ساعت جدید سامسونگ دارد و رابط کاربری خوبش می توان گفت تا این لحظه به خوبی در برابر رقیبش ظاهر شده است، اما مهم ترین مسئله نرم افزار و سیستم عامل دو ساعت می باشد. در این بخش سیستم عامل Tizen ساخت سامسونگ را با سیستم عامل IOS ساخت اپل مقایسه می کنیم. یکی از علت های جذب کاربران به اپل و پیشنهاد خرید آن به دیگران، راحتی در استفاده از سیستم عامل این ساعت بود، اما پس از تست های انجام شده باید گفت که ساعت سامسونگ نیز به همان اندازه استفاده را آسان کرده و باید گفت در صفحه ای به آن کوچکی، می توان کار های زیادی انجام داد و همین موضوع باعث شده، استفاده از ساعت جدید سامسونگ لذت بخش شود و لذت بخش بودن یعنی این که زمان زیادی را با این ساعت سپری خواهید کرد. اگر بخواهیم تفاوت ها را بشماریم، باید به استفاده هوشمندانه سامسونگ از فضای کوچک صفحه ساعت اشاره کرد. همچنین نباید ساخت یک UI که جذاب تر می باشد و در عین ساده بودن، گستردگی زیادی دارد، فراموش کرد. همین موضوع باعث شده که سیستم عامل Tizen الهام بخش باشد و سازنده ها را تشویق کند تا نرم افزار ها و اپلیکیشن های متفاوت و چشم نوازی را برای ساعت Gear S2 بسازند. فقط کافیست به صفحه نگاه بیاندازید تا مشاهده کنید چطور آیکون ها در صفحه به خوبی چیده شده اند و با استفاده از رابط کاربری ساعت می توان به همه آن ها دسترسی آسان و سریع داشت.
نه تنها سامسونگ توانسته امکانات گسترده ای به ساعت Gear S2 بدهد، بلکه توانسته قابلیت های زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد، که اگر بخواهیم  به این قابلیت ها امتیاز دهیم، اکثرا امتیاز هایی بالا خواهند گرفت. برنامه هایی که برای وضعیت آب و هوا، تقویم و یا نامه های الکترونیکی شما ساخته شده اند، همگی با کیفیت و عالی می باشند. انقدر خوب که بعد از استفاده با Gear S2، ساعت اپل برای شما یک ساعت از مد گذشته و قدیمی به نظر می رسد. در نهایت باید گفت ساعت Gear S2 یک پکیج کامل می باشد و اگر عرضه برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف را به آن اضافه کنیم، باید شاهد درخشیدن ساعت Gear S2 باشیم. در مقابل آن ساعت اپل به همراه برنامه barebones عرضه شده و تا کنون اپلیکیشن های زیادی را در فهرست دانلود خود ذخیره کرده است. ساعت اپل امتحان خود را به خوبی پس داده و ایرادات آن به خوبی گرفته شده است و اگر گستردگی برنامه های آن را در نظر بگیریم، یک انتخاب استاندارد برای خرید می باشد. به نظر ما هر دو ساعت ارزش خرید را دارند و قابلیت های مدرن آن ها، چیزیست که هر کسی را وادار به خریدشان می کند. اما چیزی که Gear S2 را برتر میدان می کند، نوآوری ها و امکانات پیشرفته ای می باشد که به آن اضافه شده است.

سخن آخر

پس از عرضه ساعت اپل، این ساعت هوشمند توانست به محبوب ترین و پر فروش ترین ساعت موجود در بازار تبدیل شود. این موفقیت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از وجود نام اپل گرفته، تا امکانات و زیبایی خارق العاده آن. به هر حال، ساعت اپل تبدیل به یک استاندارد در ساعت های هوشمند شده و همه برای خرید یک ساعت هوشمند، این ساعت را ابتدا در نظر می گیرند. البته باید صبر کرد و دید ساعت های Gear S2 و Gear S2 classic ساخت سامسونگ می توانند این روند را عوض کنند و با فروش خوب خود، ساعت اپل را شکست بدهند یا خیر. این دو ساعت قرار است در مهر ماه عرضه شوند. یکی دیگر از علت های موفقیت این ساعت ها می تواند امکان هماهنگ سازی با نه تنها گوشی های هوشمند گلکسی باشد، بلکه این ساعت ها می توانند با هر گوشی اندرویدی با سیستم عامل ۴.۴ به بالا که دارای حداقل رم ۱.۵ گیگا-بایتی باشند، هماهنگ شوند. حتی گفته شده که در آینده ساعت های Gear S2 و Gear S2 classic می توانند با گوشی های آیفون نیز هماهنگ شوند و این یعنی یک برگ برنده برای سامسونگ و ساعت های جدیدش. البته این موضوع هنوز مشخص نیست که بتوان ساعت های جدید سامسونگ را با آیفون ها هماهنگ کرد یا خیر، اما این کار تقریبا می تواند مانند کاری باشد که گوگل ساپورت کردن دستگاه های پوشیدنی اندرویدی را به IOS آورد. با این گام های مستحکمی که سامسونگ برداشته بی شک ساعت اپل در آینده به چالش سختی کشیده خواهد شد و باید دید برنده این رقابت سخت چه کسی خواهد بود.

در ادامه ویدیویی از مقایسه این دو ساعت قرار داده ایم تا از مشاهده آن لذت ببرید.

دانلود ویدیو

نظر خود را در مورد ساعت های تازه معرفی شده سامسونگ با ما در میان بگذارید. آیا علاقه به خرید یک ساعت اپل دارید یا یک ساعت Gear S2 سامسونگ خواهید خرید؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.