تصاویری از پردازنده A9 جدید به بیرون درز کرد - تکفارس 
تصاویری از پردازنده A9 جدید به بیرون درز کرد - تکفارس 

تصاویری از پردازنده A9 جدید به بیرون درز کرد

محمدرضا قدمگاهی
۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - 16:48
تصاویری از پردازنده A9 جدید به بیرون درز کرد - تکفارس 

تنها ۳ روز دیگر تا معرفی کامل آیفون ۶ اس باقی مانده است. فضای مجازی پر از اخبار و شایعات این گوشی هوشمند اپلی شده است. همه ی مردم چشم خود را به تاریخ ۱۸ شهریور دوخته اند تا نظاره گر آن باشند که اپل چه چیزی برای معرفی در دست و بال خود خواهد داشت. انتظار آن می‌رود که اپل اینبار در کنار iPhone 6S دست به رونمایی از iPad Pro دوازده اینچی بزند. باید منتظر باشیم تا ببینیم که آقای کوک چه چیزی را معرفی خواهد کرد.

امروز تصاویری واقعی از چیپست نسل بعدی آیفون ها منتشر شد. این پردازنده که A9 نام دارد به صورت انحصاری در اختیار اپل بوده و قدرت بالایی برخوردار خواهد بود؛ چرا میگویم پر قدرت؟ -چون اپل این قدرت بالا در نسل های قبلی آیفون و آیپد اثبات کرده بود و اگر شما با آیفون های دیگر نیز کار کنید، متوجه آن می‌شوید که هیچ کرش نرم افزاری در سیستم عامل iOS به لطف پردازنده های سری A اپل، وجود ندارد.

چندی پیش نیز بنچمارک های مربوط به این پردازنده، به بیرون درز کرد که امتیاز تک-پردازنده آن ۲۲۴۸ و امتیاز Multi-core این پردازنده ۴۰۳۶ به ثبت رسید. روی کاغذ متوسط به نظر می آید و حتی میدانیم که قدرت پردازش این پردازنده ۱.۸ گیگاهرتز است، اما دلیل نمی‌شود که این پردازنده عملکرد خوبی را ارائه ندهد.

همچنین تصاویری توسط واحد اسمبل اپل در چین انتشار یافت که در زیر میتوانید ببینید:

Claimed-Apple-A9-chipset (1)

Claimed-Apple-A9-chipset

 

شایان ذکر است که یک رم ۲GB در کنار این پردازنده به کار رفته است تا آیفون ۶ اس را قوی تر از گذشته جلوه دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید