۹ تفاوت زیرکانه بین طراحی Xperia Z5 و Xperia Z3 - تکفارس 
۹ تفاوت زیرکانه بین طراحی Xperia Z5 و Xperia Z3 - تکفارس 

۹ تفاوت زیرکانه بین طراحی Xperia Z5 و Xperia Z3

وحید درگایی
۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - 16:47
۹ تفاوت زیرکانه بین طراحی Xperia Z5 و Xperia Z3 - تکفارس 

اگر شما هم مانند من از هواداران سر سخت سونی باشید می دانید که این غول تکنولوژی ژاپنی با ریتم مشخصی که آن را در کار خود دیکته کرده است به طور میانگین هر ۶ ماه یک پرچمدار را معرفی می کند ولی با این اوصاف، وضعیت برای Xperia Z3 Plus به گونه ای دیگر رقم خورد که کاری کرد این گوشی فقط ۲ ماه در بازار با لقب پرچمدار اول سونی مشغول به فعالیت باشد و جای خود را به قدم نورسیده ی خانواده ی Z، یعنی Z5 بدهد.

این قضیه در جهاته متفاوتی می تواند به مفهوم وجودیه Xperia Z3 Plus آسیب بزند و مهم ترین آن می تواند این باشد که مردم می توانند با کمی هزینه بیشتر اسمارتفونی که بیشتر آن ها را وسوسه می کند را خریداری کنند که Xperia Z5 می باشد. پس با توجه به این شرایط می توان گفت که Xperia Z5 در واقع جانشین Xperia Z3 است و نه نسخه پلاس آن. پس ما وقتی در حال بررسی طراحی Xperia Z5 هستیم بهتر است آن ها را با گزینه مناسب تر که Xperia Z3 است انجام دهیم که در واقع معنای بیشتری نیز به کار خود ببخشیم.

همانطور که می دانید سونی به سختی توانست تاثیر اولیه یک پرچمدار را در ما القا کند و ما را در حد و اندازه معرفی یک پرچمدار واقعی به وجد بیاورد. حال ما می خواهیم به شما بگوییم علاوه بر چیز هایی که در دیدار نخست به چشم شما آمد نکات ریز دیگری نیز هستند که شاید بتوانند در احساسات شما تغییری ایجاد کنند، پس با ما در ادامه همراه باشید تا با ۹ تفاوت دو پرچمداز آخر سونی، یعنی Xperia Z5 و Xperia Z3 آشنا شویم.

۱. اسپیکر های تقریبا محو شده در جلو

همانطور که می دانید در Xperia Z3 اسپیکر های جلوی گوشی کاملا قابل مشاهده بودند و جلوه مناسبی به گوشی نمی بخشیدند، حالا Z5 در IFA 2015 توانست با تغییری بسیار کوچک این اسپیکر ها را به مکان بهتری جا به جا کند. حالا این اسپیکر ها به سختی در نگاه اول قابل تشخیص دادن هستند.

Capture

 

۲. قرار دادن نشان رسمی Xperia در بغل گوشی

در خانواده Z سنت است که نام Xperia در پشت گوشی ، به عنوان لقبشان که بسیار نیز به آن افتخار می کنند درج شود ولی فرزند جدیدشان با حضورش نشان داد که سنت شکن است و بجای درج شدن برند Xperia در پشت گوشی آن را در بغل و پایین خود درج کرده است و توانسته جلوه جدید و جذاب تری به خود ببخشد.

Capture 1

۳. افزایش فاصله دکمه ولوم و پاور

در Xperia Z3 میدیدید که کلید ولوم گوشی در پایین دکمه پاور قرار گرفته بود و فاصله این دو نیز بسیار کم بود ولی حالا در Xperia Z5 کلید ولوم در کنار کلید شاتر جایی دنج برای خود پیدا کرده است که در نگاه اول کمی جایگاهش عجیب به نظر می رسد، با فرض اینکه یک فرد راست دست این گوشی را در دست بگیرد و بخواهد صدا را کم و زیاد کند باید با انگشت شست خود این کار را انجام دهد و خوب اگر این حرکت را تصور کنید سخت بودن آن را در می یابید.

Capture 3

۴. شیشه پشت گوشی حالا یخ زده و جذاب به نظر می رسد

همانطور که در اخبار بعد از معرفی نیز به این موضوع اشاره کرده بودیم، یکی از تغییرات جذاب این گوشی تغییر حالت شیشه در کاور پشت این گوشی است که حالا بسیار کمتر Xperia Z3 اثر انگشت را جذب می کند.این کاور زیبایی خارق العاده ای دارد  و در کنار آن حسی خارق العاده تر. باید آفرینی به سونی برای این تغییرش گفت.

Capture 4

۵. جای بند در پایین گوشی

سونی از معدود شرکت هاییست که هنوز از قسمت بند باریکی که در گوشی ها استفاده می شد استفاده می کند، اگر به طور اتفاقی شما از این قابلیت استفاده می کنید باید بدانید که جای آن به زیر گوشی و در کنار میکرو USB انتقال یافته است.

Capture 5

۶.جا به جا شدن پورت Micro USB

تغییر یافتن پورت میکرو یو اس بی در Xperia Z5 نسبت به Xperia Z3 یکی دیگر از تغییرات ظاهری در پرجمدار امسال سونی است و در کنار آن بدون محافظ شدن آن قسمت جالب ماجرا است. ظاهرا که سونی راهی یافته با نگه داشتن ضد آب بودن گوشی، حای شارژ آن را نیز بدون محافظ کند.

Capture 6

۷. کلید پاور

همانطور که سیل تغییرات را مشاهده می کردید ، به یکی از بزرگترین تغییرات ظاهری در Xperia Z5 می رسیم. این تغییز بزرگ تغییر یافتن کلید پاور این گوشی است که در اعضای قبلی خانواده Z به شکل دایره گونه و جنسی فلزی وجود داشت که بسیار نیز محبوب هواداران سونی بود. حالا بخاطر استفاده از حسگر اثر انگشت، این کلید نیاز به تغییر پیدا کرده است و شکل شمایلی مستطیلی پیدا کرده و با حفظ سمت قبلی، حالا حسگر اثر انگشت نیز است.

Capture 7

۸. بزرگتر شدن دوربین جلو

یکی دیگر از تغییرات Xperia Z5 بزرگتر شدن دوربین جلوی این گوشی نسبت به Xperia Z3 است. با بالا رفتن کیفیت دوربین جلو از ۲.۲ مگاپیکسل به ۵ مگاپیکسل ، اندازه آن نیز افزایش یافته است. دوربین را می‌توانید در قسمت بالا و در سمت راست اسپیکر پیدا کنید.

Capture 8

۹. خداحافظ پورت مغناطیسی شارژ

یکی دیگر از اقدامات سونی برای ظاهر Xperia Z5 حذف کردن پورت شارژ مغناطیسی گوشی و به طبع آن محافظش است. این پورت که در سمت چپ گوشی قرار داشت به شما این اجازه را می داد که به صورت سریع گوشی خود را شارژ کنید.

Capture 9

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.