%۲۱ دیوایس های اندرویدی در ماه سپتامبر از لالی پاپ استفاده می کنند - تکفارس 
%۲۱ دیوایس های اندرویدی در ماه سپتامبر از لالی پاپ استفاده می کنند - تکفارس 

%۲۱ دیوایس های اندرویدی در ماه سپتامبر از لالی پاپ استفاده می کنند

امیرحسین
۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - 22:52
%۲۱ دیوایس های اندرویدی در ماه سپتامبر از لالی پاپ استفاده می کنند - تکفارس 

گوگل امروز آمار مربروط به اندروید را آپدیت کرد، بعد از چند ماه معمولی، به نظر می رسد که در نهایت نقطه ی عطفی برای این شرکت به وجود آمد.

هم اکنون، اندروید لالی پاپ بر روی %۲۱ از دیوایس های اندوریدی نصب شده است، این اولین بار است که لالی پاپ بر روی %۲۰ دستگاه های اندرویدی نصب شده است، در ماه ژوئن، لالی پاپ از مرز %۱۰ عبور کرد، البته می توان گفت که اندروید آبنبات چوبی محبوبیت خود را مدیون این است که اندروید ۵.۰ و ۵.۱ با یک نام عرضه شدند، هر دوی آنها برچسب لالی پاپ بر روی خود دارند.

البته نمی توان گفته اندروید ۵.۰ و ۵.۱ بیشترین تعداد نصب را دارند، زیرا نسخه ی کیت کت با %۳۹.۲ پیشتاز است، در رتبه ی دوم جلی بین قرار دارد، این نسخه از اندروید %۳۱.۸ را به خود اختصاص داده است، بعد از سه گانه ی اندرویدی، مدل قدیمی تر یعنی شیرینی زنجفیلی (Gingerbread) با %۴.۱ قرار دارد، بستنی سنتی یا Ice Cream Sandwich هم %۳.۷ را در اختیار دارد، در رتبه ی بعدی نیز Froyo تنها با %۰.۲ قرار دارد.

توجه داشته باشید که این آمار نسخه های قدمی تر را تحت پوشش قرار نمی دهد، گوگل بر اساس مراجعه به گوگل پلی استور از هر نسخه ی اندروید، این اعداد را استخراج کرده است، می دانید که استور گوگل از نسخه های قدیمی تر از ۲.۲ پشتیبانی نمی کند، البته نمی توان گفت که نسخه های کم تر از ۲.۲ بیش از %۰.۱ بازار را در اختیار دارند.

با این حساب می توان گفت که عزم راسخی برای به روز رسانی به لالی پاپ وجود دارد، هم زمان با گوگل، اپل نیز در حال ارتقای گجت های قدیمی خود به نسخه ی جدید iOS می باشد، البته می توان گفت که بزرگترین شرکت دیجیتالی دنیا راه طولانی تری نسبت به غول جست و جوگر در پیش دارد.

برای اخبار بیشتر با تکفارس همراه باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.