گوگل یک آپدیت امنیتی برای Nexus 4,5,6,7 و ۹ منتشر کرد - تکفارس 
گوگل یک آپدیت امنیتی برای Nexus 4,5,6,7 و ۹ منتشر کرد - تکفارس 

گوگل یک آپدیت امنیتی برای Nexus 4,5,6,7 و ۹ منتشر کرد

مسعود مقدم
۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - 01:25
گوگل یک آپدیت امنیتی برای Nexus 4,5,6,7 و ۹ منتشر کرد - تکفارس 

شرکت گوگل امروز، یک آپدیت امنیتی برای مهم ترین نکسوس های خود متتشر کرد که حتی بعضی از آن ها چندین سال پیش به تولید و عرضه رسیده بودند. ما در رابطه با Asus Nexus 7, Motorola Nexus 6, LG Nexus 5, LG Nexus 4 و HTC Nexus 9 صحبت می کنیم.

تمام دستگاه های نام برده در روز های آینده یک آپدیت جدید دریافت خواهند کرد که البته نسخه ی اندروید آن ها هم چنان ۵.۱.۱ خواهد بود و این بروزرسانی جنبه ی امنیتی و پایداری دارد.

Build Number جدید دستگاه هایی که این آپدیت را دریافت کنند LMY48M خواهد بود و این بیلد نامبر مربوط به تمام نسخه های آنلاک شده می باشد و مدل های لاک شده تحت قرار داد اپراتور های مختلف تفاوت هایی دارند؛ برای مثال بیلد نامبر دستگاه هایی که در پاراگرف اول به آن ها اشاره کردیم، اگر تحت قرار داد T-Mobile باشند، LYZ28K خواهد بود.

به نظر می رسد که این آپدیت، همان بروزرسانی های امنیتی ماهانه ای می باشد که پیش تر نیز از آن شنیده بودیم و این نرم افزار جدید، برای جلوگیری از نفوذ افرادی است که به وسیله ی باگ Stagefright به دستگاه های اندرویدی حمله می کنند.

همانطور که گفتیم این آپدیت تنها برای امنیت بیشتر دستگاه های نکسوس هست و حجم بسیار کمی دارد؛ به صورتی که دارندگان نکسوس ۶ تنها ۳۰ مگابایت، و دارندگان بقیه نکسوس ها تنها ملزم به دریافت یک بروزرسانی ۲۰ مگابایتی می باشند. زمان دریافت اطلاع رسانی برای این نرم افزار جدید برای افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.