Verizon پیش به سوی انجام آزمایشات فناوری ۵G در سال آینده - تکفارس 
Verizon پیش به سوی انجام آزمایشات فناوری ۵G در سال آینده - تکفارس 

Verizon پیش به سوی انجام آزمایشات فناوری ۵G در سال آینده

پدرام یزدی‌پور
۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - 11:52
Verizon پیش به سوی انجام آزمایشات فناوری ۵G در سال آینده - تکفارس 

فناوری ۴G LTE که بر استاندارد ارتباطات بی سیم ایالات متحده غلبه کرده، نتیجه سالها تلاش در زمینه ایجاد زیر‌ساخت های لازم بوده است. این فناوری نسبت به سرعت لاک پشت مانندی که شما قبلا از ۳G دریافت می‌کرده اید بسیار سریعتر خواهد بود و به همین دلیل است که چندین کمپانی از جمله Verizon توجه خود را به این جمله معطوف کرده اند که “چه چیزی تکنولوژی جدید وایرلس را تشکیل خواهد داد”.

بزرگترین شرکت مخابراتی کشور آمریکا، در روز سه‌شنبه برنامه‌های خود را برای آغاز یک سری جدید از آزمایشات فناوری وایرلس ۵G در سال آینده اعلام کرد. این کمپانی هم‌چنین افزوده است که در حال تشکیل محیط‌های لازم شبکه جدید در مراکز نوآوری والتهام، ماساچوست و سان‌فرانسیسکو می‌باشد.

  1. مزیت اولیه ۵G قطعا سرعت آن است . همانطور که در سخنرانی افتتاحیه انجمن تکنولوژی مذکور، به صورت کامل توضیح داده شد، فناوری جدید تقریبا ۵۰ برابر توان عملیاتی تکنولوژی فعلی ۴G را ارائه خواهد داد. همانطور که در مورد توسعه اولیه ۴G مطرح بود، Verizon در حال تکیه بر یک محیط کاری مشترک جهت تسریع روند توسعه این تکنولوژی است. شرکت مذکور اعلام کرده که در حال تشکیل تیم‌های کاری مشترک با شرکت‌های آلکاتل، سیسکو، اریکسون، نوکیا، کوالکام و سامسونگ می‌باشد تا از سرعت تهاجمی نوآوری در این زمینه مطمئن شود.
  2. سامسونگ سال گذشته اعلام کرد که سرعت شبکه ۵G حدود ۷.۵ گیگابیت در ثانیه البته در یک محیط ثابت بوده است. در آن زمان، این سریعترین نتیجه حاصل از آزمایش ۵G در محیط ثابت بوده است. ناگفته نماند هنگام آزمایش داخل یک وسیله نقلیه متحرک، این سرعت به ۱.۲ گیگابیت در ثانیه کاهش یافت.

علی رغم تمام آزمایشاتی که قرار است سال آینده انجام شود، Verizon اذعان کرد فن‌آوری جدید به احتمال زیاد زمانی در سال ۲۰۲۰ به دست مصرف‌ کنندگان برسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.