آنچه در کنفرانس خبری اپل گذشت | سیبی که مانند خورشید درخشید - تکفارس 
آنچه در کنفرانس خبری اپل گذشت | سیبی که مانند خورشید درخشید - تکفارس 

آنچه در کنفرانس خبری اپل گذشت | سیبی که مانند خورشید درخشید

یاشار فتحعلی زاده
۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - 23:21
آنچه در کنفرانس خبری اپل گذشت | سیبی که مانند خورشید درخشید - تکفارس 

دیشب کنفرانس خبری اپل برگزار شد و باید بگویم که یکی از باشکوه ترین لحظات امسال را پشت سر گذاشتیم. اپل به خوبی کنفرانس را شروع کرد، به خوبی با معرفی محصولاتش ادامه داد و بعد با رونمایی از دستگاه های جدید و سورپرایز هایی که داشت، کنفرانس خبری اش را خاتمه داد. دستگاه ها و امکانات مختلفی در این کنفرانس معرفی شدند، که ما برای هر کدام از آن ها یک مقاله پیش نمایش تهیه خواهیم کرد و در این مقاله نیز به طور خلاصه وار، هر چه که در کنفرانس خبری اپل اتفاق افتاد را با هم مرور می کنیم. پس با ما همراه باشید، تا بدانید در کنفرانس خبری اپل چه گذشت.

اگر از دنبال کنندگان و همراهان سایت تکفارس باشید، می دانید که ما این کنفرانس خبری را پوشش زنده دادیم و باید بگویم که خیلی خوب مورد توجه طرفداران ما قرار گرفت و بازدید فراوانی داشتیم. همین بازدید خوب و علاقه شما به ما روحیه و انرژی زیادی داده است، تا در آینده کنفرانس ها و رویداد های خبری را با شور و اشتیاق بیشتری برای شما عزیزان، پوشش خبری دهیم.

در ابتدای کنفرانس کوک از بر روی سن آمد و با سخنرانی خود، اهداف کمپانی اپل را مشخص کرد. بخشی از سخنان تیم کوک:

” ما بسیار خوشحالیم که توانستیم افراد زیادی چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین در مراسم خود میزبانی کنیم، همانطور که می دانید قول هایی از طرف ما به منظور معرفی کردن غول هایی در زمینه تکنولوژی داده شد و ما اینجاییم که به عهد خود عمل کنیم. ما موتور های خود را روشن کرده ایم و آماده ایم که معرفی های بزرگ خود را انجام دهیم، بگذارید بیشتر از این وقت شما را نگیریم و مستقیم با ساعت اپل شروع کنیم.”

apple-iphone-6s-live-_0087کوک در ادامه در رابطه با ساعت اپل صحبت کرد. در این بخش امکانات مختلفی برای ساعت اپل معرفی شد و اگر مطالب بنده را دنبال کرده باشید، من حدس می زدم به جای این که یک مدل جدید ساعت اپل معرفی شود تا با ساعت Gear S2 ساخت سامسونگ رقابت کند، اپل به پشتیبانی همه جانبه از ساعت اپل خود ادامه خواهد داد. بعد از سخنان کوک در مورد ساعت اپل، ویلیام بر روی سن می آید و در رابطه با قابلیت های جدید ساعت اپل صحبت می کند. آقای ویلیام گفتند که بیش از ده هزار برنامه تاکنون برای ساعت اپل ساخته شده است. سپس Airstrip One را معرفی شد. شما می توانید به وسیله ی Airstrip One وضیعیت بدن خود را چک کنید. علاوه بر علایم حیاتی بدن انسان، پزشکان نیز می توانند به وسیله ی آن، با مریضان خود در ارتباط باشند و برای مثال به وضعیت زنان باردار اشراف پیدا کنند. حتی تپش قلب کودک درون شکم را گوش دهند.

1441818617243115

همچنین اپل توانست رویه های جدیدی برای صفحه نمایش به همراه ۳ بند جدید برای ساعت اپل را معرفی کند. اپل همینطور بند جدیدی را برای هواداران  مدل ورزشی ساعت اپل معرفی کرده است، که حالتی پاستیلی دارد و در رنگ های متفاوت آماده عرضه خواهد بود. این محصول به منظور حمایت از بنیاد های خیریه مبارزه با ایدز در نظر گرفته شده است. قرمز، صورتی، آبی، سبز و بژ رنگ های معرفی شده برای بند ژله ای یا پاستیلی این ساعت هستند.

همچنین اپل اعلام کرد که سیستم عامل جدید WatchOS 2 برای ساعت های هوشمند و محبوب اپل در تاریخ شانزدهم سپتامبر عرضه خواهد شد. علاوه بر قابلیت های بسیار زیادی که این سیستم عامل برای دارندگان ساعت اپل به همراه دارد، WatchOS 2 به کاربران ساعت های اپل اجازه میدهد تا تصویر دلخواه خود را به عنوان تصویر زمینه ی ساعت خود انتخاب کنند. زمان بندی پرواز، آب و هوا و اخبار و کلی امکانات دیگر در اختیار شما قرار می گیرند. هم چنین قابلیت Nightstand به این سیستم عامل افزوده شده است، که ساعت را به یک هشدار دهنده ی آلارم تبدیل می کند. اگر شما نیز یکی از کابران ساعت های اپل هستید، در نظر داشته باشید که در کم تر از یک هفته شما قادر به دریافت WatchOS 2 خواهید بود.

1441819005739689بعد از اتمام صحبت ها در مورد ساعت اپل، کوک به همراه یک آیپد پرو جدید به صحنه آمد. تیم کوک گفت که معتقد است، سری جدید آیپد ها می تواند بهترین جایگزین برای کامپیوتر های رومیزی باشد. وی هم چنین گفت که آیپد پرو بهترین تجربه در بین کل آیپد های تاریخ اپل را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

از پردازنده جدید آیپد پرو نیز رونمایی شد. پردازنده جدید آیپد پرو، Apple A9X نام دارد و اپل آن ها را یک پردازنده Desktop Class یا به عبارتی، پردازنده هم سطح با کامپیوتر های رومیزی می داند. این پردازنده با استفاده از تکنولوژی ۱۴ نانومتری سامسونگ ساخته شده است. اپل مدعیست که پردازشگر گرافیکی A9 حدود ۳۶۰ برابر بهتر و سریع تر از آنچه در آیپد های قدیمی استفاده شده بود، عمل خواهد کرد. پردازنده ی Apple A9X حدود ۱٫۸ برابر سریع تر از A8X می باشد که در آیپد ایر ۲ از آن استفاده شده بود. نکته دیگر این است که معماری این پردازنده به اپل اجازه داده است تا از دو کانال برای مموری آن استفاده نماید. به هر حال باید منتظر بنچمارک های فوق العاده از این پردازشگر باشیم، چرا که اپل این چیپست را از ۸۰ درصد لپ تاپ ها سریع تر می داند. ناگفته نماند که A9X با معماری ۶۴ بیتی ساخته شده است.

اپل سپس  صفحه کلید هوشمندی را برای آی پد پرو معرفی کرد، که شباهت کمی نیز با کیبردی که مایکروسافت برای تبلت سرفیس اش ارائه داده دارد. این صفحه کلید که برای iPad معرفی شده است، از طریق کانکتور به آیپد شما متصل می شود و این یعنی دیگر نیازی به بلوتوث نیست. در کنار این صفحه کلید، قلم جدیدی نیز برای این iPad معرفی شد.

سپس نماینده شرکت مایکروسافت آقای Kirk Konigsbauer به روی صحنه آمدند. ایشان همکاری های مایکروسافت و اپل را گسترده تر از همیشه دانستند، و بعد نسخه آفیسی که به صورت اختصاصی برای محصولات اپل ساخته شده است، را نمایش دادند، این آفیس کاملا توسط مایکرسافت تهیه شده و با آیپد و قلم آن کاملا هماهنگ است و از آنها پشتیبانی می کنند. بعد از آن قابلیت Multi Tasking معرفی شد. با این قابلیت می توانید به صورت همزمان از چند بخش آفیس استفاده کنید. به عنوان مثال با این ویژگی، کار هم زمان با ورد و اکسل میسر است. بعد از آن ایشان صحنه را ترک و جای خود را به اریک اسنودن دادند.

ایشان قدری درباره فعالیت های مشترک ادوبی و اپل سخن گفتند و بعد از آن، صحبت درباره خدمات جدید خود را آغاز کردند. با تکنولوژی جدیدی که به آیپد پرو اضافه شده است، نیازی به فتوشاپ های دسکتاپی ندارید. آقای اسنودن با Adobe Fix تصویر چهره ی یک مدل را تغییر دادند، تا قابلیت های جدید را توضیح دهند.

آیپد پرو دارای بزرگ ترین صفحه نمایش در بین آیپد ها می باشد و Phil Schiller از اپل گفت که این تبلت نیز با همان نسخه ای از iOS عرضه خواهد شد، که پیش تر در آیپد مینی، آیپد ایر و آیفون ها دیده بودیم. صفحه نمایش بزرگ iPad Pro رزولوشن ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ پیکسلی دارد، که ۵٫۶ میلیون پیکسل را در پنل نمایشگر آن جای داده است. این اعداد و ارقام حتی از آن چه در MacBook Pro با صفحه نمایش Retina دیده بودیم نیز فوق العاده تر به نظر می رسد. آقای Schiller همچنین گفت که این بهترین صفحه نمایشی است، که اپل تا به کنون ساخته است. پنل آن از جنس TFT بوده که روشنایی و وضوح بسیار بالایی را برای آن به همراه خواهد داشت. اپل در قلب آیپد پرو یک پردازنده ی A9X قرار داده است که ۱٫۸ برابر سریع تر از A8X عمل خواهد کرد. اپل طی ادعایی جنجال برانگیز گفته است که آیپد پرو از ۹۰ درصد کامپیوتر های رومیزی که در ۷ – ۸ ماه اخیر رونمایی شده اند، سریع تر پردازش می کند. هم چنین باتری آیپد پرو عمر ۱۰ ساعتی را برای کار های روزانه ارائه می دهد.

سپس قیمت مدل پایه ی اپل آیپد پرو (فقط به همراه وای فای) با حافظه داخلی ۳۲GB با قیمت ۷۹۹ دلار مشخص شد، که ۱۰۰ دلار بیش از مدل آیپد پرو ۲ با ۱۲۸GB فضای داخلی، قیمت میباشد. به همین ترتیب با افزایش میزان حافظه داخلی به ۶۴GB و نیز وجود وجود وای فای، قیمت آیپد پرو به ۸۹۹ دلار خواهد رسید درحالی که ورژن ۱۲۸GB به قیمت ۹۹۹ دلار عرضه خواهد شد. با توجه به اطلاعات ارائه شده مدلی که دارای ویژگی ارتباطی LTE میباشد، حدود ۱۳۰ دلار بیشتر قیمت گذاری شده است، که به حدود ۱۱۲۹ دلار میرسد. با توجه به این گزارش ها، قیمت آیپد پرو تنها کمی ارزان تر از مدل رتینا مک بوک خواهد بود.

سپس کوک به صحنه آمد و مدل جدید اپل تی وی را معرفی کرد.

1441821260677078

این گجت بزرگترین ست تاپ باکس بدون سیمی است، که از سال ۲۰۰۷ تا به امروز ساخته شده است. با ویژگی هایی که در مدل این جدید این دستگاه تعبیه شده است، کارایی آن از مدل قبلی بیشتر خواهد شد. رابط کاربری این دستگاه به کلی تغییر کرده است و گفته می شود که تمرکز اصلی آن بر روی برنامه ها می باشد، نه پخش شبکه ها.

یکی از ویژگی های خوب این گجت جدید، ریموت کنترل آن است. در این ریموت کنترل جدید، یک صفحه لمسی کار گذاشته شده است و شما می توانید از آن برای اجرای بازی نیز استفاده کنید. اپل یک مانور اساسی بر روی اجرای بازی ها انجام داد و می توانید این گفته من را از همینجا به یاد داشته باشید، اپل از همین حالا وارد عرصه کنسول های خانگی شده است، البته به طور کاملا نامحسوس و زیرکانه.

Apple TV جدید با سیستم عامل TV OS عرضه خواهد شد. این سیستم عامل همان iOS مخصوص این دستگاه می باشد. مدل جدید این دستگاه دارای یک اپ استور می باشد که شما می توانید به وسیله آن شبکه های دیگر را دانلود کنید. البته غیر از کانال ها می توانید اپ نیز دریافت کنید. همچنین ویژگی جدیدی به این دستگاه اضافه شده است، که می توانید بازی نیز دانلود کنید. شاید تعجب کنید. زیرا ریموت لمسی این دستگاه مانند کنترلر یک کنسول عمل می کند.

پس از مشخص شدن مشخصات فنی تلویزیون اپل، نوبت به سورپرایز بعدی اپل رسید. البته در مورد تلویزیون اپل یک مقاله کامل در دست تهیه داریم، که در آینده برای شما عزیزان قرار خواهیم داد، تا از آن لذت ببرید.

کوک به صحنه باز می گردد، تا بخش مهم کنفرانس شروع شود. آقای تیم کوک معتقد است که آیفون ها دنیای موبایل را تغییر داده است و آن ها نیز دنیای ایفون ها را تغییر خواهند داد. همانطور که انتظار می رفت، اپل چهار رنگی که قبلا شایعه شده بود، برای آیفون های جدید در نظر گرفته است. قابلیت ۳D Touch به همراه Force Touch به آن اضافه شده است و صفحه نمایش آن مقاوم تر خواهد بود.  قابلیت ۳D Touch به گوشی این اجازه را می دهد تا قبل از اینکه انگشت خود را به صفحه نزدیک کنید، دستور دریافت شود.

همچنین همانطور که انتظار می رفت، فورس تاچ این توانایی را به آیفون های جدید بخشیده است تا تفاوت بین لمس آرام و لمس محکم را تشخیص داده و برای هر کدام یک عکس العمل در نظر گیرد. اپل در قلب آیفون های ۶s و ۶s Plus پردازنده ی Apple A9 قرار داده است، که به گفته ی تیم کوک، بهینه سازی که بر روی آن انجام شده است، سرعت پردازش اطلاعات را فوق العاده سریع کرده است. این در صورتی است که A9 حدود ۸۰ درصد بهتر از A8 عمل خواهد کرد. هم چنین پردازشگر گرافیکی آیفون های جدید با معماری کنسولی ساخته شده است.

اما شاید عده زیادی از کاربران اشتیاق بسیار زیادی برای دیدن تغییراتی که در دوربین آیفون های جدید اعمال شده است، دارند. خبر خوب برای شما این است که آیفون ۶s دارای یک دوربین جلوی ۵، و دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی از نوع iSight خواهد بود، که قابلیت فیلم برداری ۴K را نیز داراست. هم چنین اپل قابلیت Auto Focus را در سنسور دوربین آیفون های جدید قرار داده است که به گفته ی آن ها، کارایی آن ۵۰ درصد بهتر از دوربین های نسل قبلی آیفون خواهد بود.

در آخر مشخصات فنی گوشی ها اعلام شد، که می توانید از تصویر زیر مشاهده کنید.

1441825120328261در آخر اپل با اعلام قیمت و زمان عرضه گوشی های جدید، کنفرانس خبری خود را پایان داد. اپل اعلام کرد که پیش فروش این دو دستگاه از روز دوازدهم سپتامبر آغاز می شود، همچنین این دو گجت از روز بیست و پنجم سپتامبر در فروشگاه ها موجود خواهند بود.

Apple iPhone 6s

ایالات متحده (به صورت قراردادی) :  ۱۶GB/64GB/128GB – $۱۹۹/$۲۹۹/$۳۹۹

قاره ی اروپا (خرید از خرده فروشی های معتبر) : ۱۶GB/64GB/128GB – €۶۹۹/€۷۹۹/€۸۹۹

Apple iPhone 6s Plus

ایالات متحده (به صورت قراردادی) :  ۱۶GB/64GB/128GB – $۲۹۹/$۳۹۹/$۴۹۹

قاره ی اروپا (خرید از خرده فروشی های معتبر) : ۱۶GB/64GB/128GB – €۷۹۹/€۸۹۹/€۹۹۹

در آخر می توانید ویدیو معرفی این گوشی های زیبا را مشاهده کنید.

امیدوارم از مقاله ای که برای شما تهیه شده لذت برده باشید. برای تک تک این محصولات مقاله های پیش نمایش و بعد از عرضه، مقاله های نقد و بررسی تهیه خواهد شد. بنابراین با ما همراه باشید، تا طعم یک فنجان تکنولوژی را بچشید.

apple-iphone-6s-live-_0594

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.