هر آنچه که باید در مورد آیپد مینی ۴ بدانید - تکفارس 
هر آنچه که باید در مورد آیپد مینی ۴ بدانید - تکفارس 

هر آنچه که باید در مورد آیپد مینی ۴ بدانید

یاشار فتحعلی زاده
۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - 19:43
هر آنچه که باید در مورد آیپد مینی ۴ بدانید - تکفارس 

درود بر شما. در خلال کنفرانس خبری اپل که در چهارشنبه هفته پیش برگزار شد، اپل از جدید ترین آیپد خود یعنی آیپد پرو و آیپد مینی ۴ رونمایی کرد و مانند معرفی آیپد مینی ۳، آیپد مینی ۴ نمایش کم رنگی داشت و اپل فقط به اعلام قیمت آن بسنده کرد. برخلاف آیپد پرو که با صفحه بزرگ و سخت افزار فوق العاده قدرتمندی که دارد، آیپد مینی ۴ خیلی بی سر و صدا وارد میدان شد. اما حضور کم رنگ این آیپد به این معنا نیست که طرفداران خاص خود را ندارد. آیپد مینی ۴ دستگاه خوش ساخت و نسبتا قابل قبولی است، که می توان به فروش خوب آن امید داشت و ما هم برای شما عزیزان مقاله ای برای معرفی این دستگاه زیبا تهیه کرده ایم، تا از آن لذت ببرید. پس با ما همراه باشید، تا هر آنچه که از این آیپد جدید در فضای مجازی پخش شده است، برای مشاهده شما عزیزان قرار دهیم.

در این مقاله ابتدا در مورد سخت افزار و قابلیت های آیپد مینی ۴ صحبت خواهیم کرد و سپس قیمت و تاریخ عرضه آن را اعلام می کنیم و در آخر نگاهی به رابط کاربری آیپد مینی ۴ می اندازیم. البته ویدیویی نیز تهیه کرده ایم، تا هر چه بیشتر از مقاله ما لذت ببرید.

iPad-mini-3-hand_thumb800آیپد مینی ۳ تبلت بی نظیری بود، اما از نظر آپدیت کمی آزار دهنده عمل می کرد و تنها تفاوت اساسی آن با آیپد مینی ۲، اضافه شدن سنسور اثر انگشت و رنگ طلایی به گزینه هایی که می شد انتخاب کرد، بود. با نگاه به آیپد مینی ۴ می توان گفت که این تبلت جدید، حرف های زیادی برای گفتن دارد و می توان ضعف هایی که در آیپد مینی ۳ بود را به کلی فراموش کرد. البته آیپد مینی ۴ در کنفرانس خبری اپل، تماما زیر سایه آیپد پرو محو شده بود و چیز زیادی از آن اعلام نشد. اگر بخواهیم به مشخصات فنی آیپد مینی ۴ نگاهی بیاندازیم، برای بار اول شاید با مشخصات آن را آیپد ایر ۲ اشتباه بگیریم، زیرا این دو تبلت شباهت سخت افزاری زیادی به یک دیگر دارند. آیپد مینی ۴ هم اکنون قابل خرید می باشد و به تازگی عرضه شده است. از نظر ابعاد این تبلت ۲۰۳.۲ در ۱۳۴.۸ در ۶.۱ میلی متر است. مدل وای فای آن ۲۹۹ گرم وزن و مدل ۳G/LTE کمی سنگین تر است، یعنی ۳۰۴ گرم. شما می توانید از نانو سیم کارت در تبلت جدید اپل استفاده کنید. صفحه آیپد مینی ۴، یک صفحه ۷.۹ اینچی LED-backlit IPS LCD می باشد و در آن از ۱۶ میلیون رنگ استفاده شده است. رزولوشن این صفحه ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل می باشد. قابلیت مالتی تاچ دارد و سیستم عامل آن IOS 9 خواهد بود.

Apple-iPad-mini-4-5

در آیپد مینی ۴ از چیپست A8 اپل استفاده شده و این تبلت دارای ۱ گیگابایت رم داخلی می باشد. واحد پردازش مرکزی تبلت جدید اپل از دو هسته با سرعت ۱.۵GHz تشکیل شده است. اسلات کارت حافظه ندارد، اما می توانید از میان گزینه های فضای داخلی ۱۶/۶۴/۱۲۸ گیگابایتی، یکی را انتخاب کنید. در این آیپد جدید از یک دوربین اصلی یا دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی که قابلیت فوکوس خودکار دارد، استفاده شده است و دوربین جلو یا دوربین سلفی آن ۱.۲ مگاپیکسل می باشد. این تبلت بلندگو های استریو و همچنین جک هدفون ۳.۵ میلی متری دارد. در آخر باید گفت که این تبلت دارای باتری جدا نشدنی Li-Po می باشد و همچنین در رنگ های خاسکتری، نقره ای و طلایی عرضه شده است. باید گفت که آیپد مینی ۴ با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه شده است.

در آخر برای شما ویدیویی از پیش نمایش آیپد مینی ۴ تهیه کرده ایم، که درباره رابط کاربری این تبلت جدید صحبت می کند و می توانید آن را مشاهده و از آن لذت ببرید. امیدوارم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.