Sony: گوشی ضد آب خود را در زیر آب نبرید! - تکفارس 
Sony: گوشی ضد آب خود را در زیر آب نبرید! - تکفارس 

Sony: گوشی ضد آب خود را در زیر آب نبرید!

مسعود مقدم
۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - 00:42
Sony: گوشی ضد آب خود را در زیر آب نبرید! - تکفارس 

اگر شما نیز جزء آن دسته از کابرانی هستید که از گوشی های ضد آب خود در زیر آب استفاده می کنید و تصمیم به خرید اعضای جدید اسمارت فون های اکسپریا Z5 دارید، خبر بدی برای شما داریم. طی تغییراتی که سونی در قوانین جدید خود اعمال کرده است، می گویند که شما نباید گوشی های ضد آب خود را در زیر دریا و استخر ها استفاده کنید در در صورت انجام این کار، تضمینی برای وارانتی دستگاه شما وجود ندارد.

ضد آب بودن همیشه یکی از مشخصه های برتر سری اسمارت فون های اکسپریا به شمار می روند و Xperia Z5، بالا ترین درجه ی ضد آب و گرد و غبار یعنی IP68 را داراست. این بدین معناست که دستگاه شما می تواند تا زمان ۳۰ دقیقه در عمق یک و نیم متری آب دوام آورده و صدمه ای نبیند.

به هر حال سونی در وبسایت خود از این متن استفاده کرده است:

زمانی که ما دستگاه های تازه ساخت خود را در آزمایشگاه برای خاصیت ضد آب بودن آزمایش می کنیم، آن ها در حالت Standby می باشند. بنابراین امکان صدمه دیدن دستگاه ها برای عکاسی در زیر آب و غیره وجود دارد.

در زبانی ساده تر، سونی نمی تواند تضمین دهد که دستگاه شما در زیر آب و در حین عکاسی و پخش موزیک با هندزفری هیچ گونه خسارتی را متحمل نشود چرا که آن ها تنها در یک حالت گوشی های مورد نظر را آزمایش می کنند.

این قوانین بیشتر به دستگاه های جدید Z5 نسبت دارند و متنی را که در بالا نوشتیم نیز می توانید از این لینک توسط سایت رسمی سونی مشاهده نمایید. در آخر سونی گفته است که تفاوت در میزان نمک، کلر و … آب های مختلف دلیل این نگرانی برای آن ها محسوب می شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.