تراشه Snapdragon 820 ارتباطات سریع‎تری را به تلفن های ۲۰۱۶ می‎آورد - تکفارس 
تراشه Snapdragon 820 ارتباطات سریع‎تری را به تلفن های ۲۰۱۶ می‎آورد - تکفارس 

تراشه Snapdragon 820 ارتباطات سریع‎تری را به تلفن های ۲۰۱۶ می‎آورد

پدرام علی نیا
۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - 13:30
تراشه Snapdragon 820 ارتباطات سریع‎تری را به تلفن های ۲۰۱۶ می‎آورد - تکفارس 

شرکت کوالکام جزئیات بیشتری را از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ که در آینده‌ای نزدیک ارائه می‌شود، منتشر کرده است. این پردازنده قرار است تا در دستگاه هایی که در نیمه اول سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شوند، دیده شود. در حال حاضر می‌دانیم که پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ قادر تا عمر باتری را دوبرابر کند، اما در مورد ارتباطاتی مهمی که به ما اجازه دانلود ویدئوهایمان، آپلود تصاویرمان و یا ارتباط با دیگر افراد را می‌دهد، چه چیزی برای ارائه دارد؟

با توجه به گفته های کوالکام، باید انتظار افزایش های قابل ملاحظه‌ای در سرعت این ارتباطات را داشته باشیم. تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ دارای حداکثر سرعت دانلود ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه است، در مقایسه با سرعت ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه تراشه ۸۱۰ ، میت‌توان ادعای این سازنده را جدی تر گرفت. حداکثر سرعت آپلود برای تراشه ۸۱۰ چیزی در حدود ۵۰ مگابیت بر ثانیه بود که در مورد تراشه ۸۲۰ این رقم به چیزی حدود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. Sherif Hanna، مدیر ارشد بازاریابی کوالکام، اعلام کرده که کاربران زمان‌های پرسرعت تری برای دانلود محتوای خود سپری خواهند کرد(چیزی در حدود ۴ برابر سریع تر برای فایل های حجیم)، این درحالیست که کیفیت دانلود هم بهتر شده است. وی گفت، جهش در سرعت آپلود سه برابر سرعت این عمل در تراشه ۸۱۰ است، و کاربران در حین آپلود و به اشتراک گذاری ویدئو ها و تصاویر خود با دوستان و خانوادشان، کاملا متوجه سرعت بالاتر این عمل خواهند شد. همچنین، در تماس های تصویری کاربران دارای تراشه ۸۲۰، سرعت انتقال داده بالاتری را خواهند داشت، که این بدین معناست که کیفیت ویدئوهای این تماس ها بیشتر از افردیست که، با دستگاه هایی بدون تراشه ۸۲۰ تماس ویدئویی برقرار می‌کنند.

Wi-Fi و LTE

برای همگام بودن با شبکه‌ها، اسنپ دراگون ۸۲۰ دارای یک مودم LTE X12 ارتقا یافته، است. که به گفته‌ی کوالکام بالاترین سطح کیفیت تکنولوژی های LTE، Wi-Fi، و LTE/Wi-Fi را ارائه می‌دهد. اسنپدراگون ۸۲۰ می‌تواند Wi-Fi سه بنده را برای کاربر خود فراهم کند، که از جالب ترین نکات این ویژگی این است که سه کاربر می‌توانند بصورت همزمان به شبکه متصل شوند، بدون اینکه نیاز باشد تا سرعت هر کدام از کاربران دیگر کم شود.

برای اولین بار، کوالکام در حال گسترش پشتیبانی از طیف های LTE بدون گواهی درون تراشه ۸۲۰ است، این بدین معناست که به کاربران اجازه داده می‌شود تا به شبکه های LTE دارای گواهی و یا بدون گواهی (LTE-U) متصل شوند، LTE-U به طور گسترده در دسترس نیست، اما مثلا اگر شما در فرودگاهی باشید و شرکت حمل و نقل شما یک شبکه کوچک LTE-U را ارائه می‌دهد، شما با اسنپدراگون ۸۲۰ خود قادر خواهید بود تا به این شبکه متصل شوید، و از آن استفاده کنید.

در پایان، اسنپدراگون جدید تماس Wi-F- هوشمندتری را ارائه می‌کند. بجای سوئیچ شدن های خودکار بین LTE و Wi-Fi، در طول یک تماس ویدئویی، چیپست یک ارتباط قدرتمند و دائم از Wi-Fi و میزان ترافیک شبکه را اندازه می‌گیرد. اگر اتصال قدرتمند و ترافیک شبکه کم باشد، چیپست به تماس تحت Wi-Fi سوئیچ می‌کند.اگر اتصال ضعیف باشد و یا ترافیک شبکه بالا باشد تماس در حالت LTE ادامه پیدا می‌کند.

اما تنها نگرانی موجود این است که با توجه به وعده‌ی عمر باتری دوبرابر و قدرتمند تر شدن اتصالات آیا واقعا باتری ها می‌توانند بهتر کار کنند؟

کوالکام همچنین دو چیپست جدید اسنپدراگون ۶۱۷ را برای عرضه در ماه آینده، و اسنپدراگون ۴۳۰ را که جایگزین ۴۱۰ خواهد شد، برای عرضه در سال بعد معرفی کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • Hijack گفت:

    منتظر دیدن عملکرد این تراشه روی گوشی جدید شیائومی هستیم :rotfl: :rotfl:

  • apple گفت:

    فقط و فقط تراشه های سری A شرکت اپل :inlove: :inlove:

    ———

    این پردازنده نسخه ی ۸۱۰ش تو note 5 نمیتونست حتی یه رم رو کنترل کنه! از ۴ گیگ رم ۲ گیگش اشغال بود :laugh: :laugh:

    JUST IPHONE 6S !!!

  • MRIT گفت:

    فن های بی منطق اپل 😐

    دلتون به یه iOS خوشه ها! اسکی رفتن اپل از نوت پرو رو ندید میگیریم :weep: