تکرار فرمول | نقد و بررسی iPhone 6S Plus - تکفارس 
تکرار فرمول | نقد و بررسی iPhone 6S Plus - تکفارس 

تکرار فرمول | نقد و بررسی iPhone 6S Plus

یاشار فتحعلی زاده
۶ مهر ۱۳۹۴ - 15:33
تکرار فرمول | نقد و بررسی iPhone 6S Plus - تکفارس 

درود بر شما. پس از پوشش کامل کنفرانس خبری اپل، که در آن گوشی های هوشمند آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس رونمایی شدند، مقاله هایی تهیه شد تا هر آنچه که در مورد این گوشی ها گفته شده را در اختیاز شما عزیزان قرار دهیم. در آن زمان به شما قول مقاله های نقد و بررسی گوشی های تازه معرفی شده را دادیم. خوشبختانه به عهد خود وفا کردیم. هفته گذشته مقاله نقد و بررسی آیفون ۶ اس تکمیل شد و در اختیار شما عزیزان قرار گرفت. پس از این که مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفت، دلیلی شد تا با روحیه و اشتیاق بیشتر به سراغ گوشی آیفون ۶ اس پلاس رفته و برای این گوشی هوشمند مقاله نقد و بررسی تهیه کنیم. در مورد گوشی هوشمند آیفون ۶ اس پلاس باید بگویم که مورد ستایش منتقدین قرار گرفته است و مشکلی که گوشی آیفون ۶ اس در مورد ضعف باتری داشت، را ندارد. این گوشی قدرتمند می تواند تمام نیاز های شما را برآورده کرده و در صورت خرید، به محبوب ترین دستگاهی که با آن کار کرده اید، تبدیل خواهد شد. گوشی هوشمند آیفون ۶ اس پلاس از نظر ظاهری شباهت زیادی به مدل سال ۲۰۱۴ آیفون ۶ پلاس دارد، اما تفاوت اصلی در سخت افزار این گوشی می باشد. از جمله تفاوت ها اضافه شدن قابلیت لمس سه بعدی یا ۳D Touch می باشد، که تیم کوک آن را یک تحول بزرگ می خواند. البته در مورد گفته تیم کوک باید بگویم که کاملا گفته ایشان درست بوده و لمس سه بعدی آینده ی رابط کاربری می باشد. مانند مقاله نقد و بررسی آیفون ۶ اس ابتدا نگاهی به مشخصات فنی گوشی آیفون ۶ اس پلاس می اندازیم و سپس قسمت های مختلف گوشی را بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا با هم به نقد این گوشی زیبا بنشینیم.

مشخصات فنی گوشی آیفون ۶ اس پلاس

شبکهتکنولوژی هاGSM/CDMA/HSPA/EVDO/LTE
بدنهابعاد۱۵۲.۲ در ۷۷.۹ در ۷.۳ میلی متر
 وزن۱۹۲ گرم
 نوع سیم کارتنانو سیم کارت
صفحه نمایشنوع صفحهLED-backlit IPS LCD با ۱۶ میلیون رنگ
 سایز۵.۵ اینچ
 رزولوشن۱۰۸۰ در ۱۰۹۲ پیکسل، ۴.۱ppi
 مالتی تاچدارد
 قابلیت هالمس سه بغدی/زوم صفحه/مقاومت صفحه تقویت شده
پلتفرومسیستم عاملIOS 9، به IOS 9.1 نیز میتوان ارتقا داد
 چیپستApple A9
 پردازشگرپردازشگر دو هسته ای با سرعت ۱.۸GHz
حافظهاسلات کارت حافظهندارد
 ظرفیت حافظه داخلی۱۶/۶۴/۱۲۸ گیگابایت
 رم۲ گیگابایت
دوربیندوربین اصلی

دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی،  ۴۶۰۸ در ۲۵۹۲ پیکسل، ثابت کننده تصویر،فوکوس خودکار، دوئل ال ای دی فلش

 قابلیت هاتاچ فوکوس، HDR، ضبط ویدیو ۴K
 ویدیو۲۱۶۰p@30fps, 1080p@60fps,1080p@120fps, 720p@240fps
 دوربین جلو

دارای سنسور ۵ مگاپیکسلی، پانورما، HDR، صورت شناس،۱۰۸۰p@30fps, 720p@240fps

صداهشدار دهنده هاویبره و زنگ گوشی
 بلندگودارد
 جک ۳.۵ میلی متریدارد
باترینوع باتریباتری جدا نشدنی Li-Po با ظرفیت ۲۷۵۰mAh
 در حالت استند بایتا ۳۸۴ ساعت گوشی کار می کند (۳G)
 مکالمهتا ۲۴ ساعت گوشی کار می کند (۳G)
 پخش موزیکتا ۸۰ ساعت گوشی کار می کند
قابلیت هاسنسورژیروسکوپ، قطب نما، شتاب سنج و فشار سنج
 ارسال پیاماس ام اس، ایمیل، iMessage و ام ام اس
 مرورگرSafari بر پایه HTML5
 جاواندارد
 سنسور اثر انگشتدارد
رنگ بندیخاکستری، نقر ای، طلایی و رز طلایی

تذکر: در تست هایی که برای قسمت باتری ذکر شده است، منظور این است که اگر گوشی شارژ کامل باشد، برای مثال، می تواند ۸۰ ساعت موسیقی پخش کند.

آیفون ۶ اس پلاس در نگاه اول

6SPlus-HandsOn-08-650-80اگر بخواهیم مقاله نقد و بررسی را شروع کنیم، ابتدا باید نگاهی به گوشی آیفون ۶ پلاس بیاندازیم. این گوشی در سال ۲۰۱۴ عرضه شد. هدف اپل از ساخت این گوشی با مشخصات نسبتا قابل قبولی که داشت، رقابت با پرچم داران اندرویدی بود و باید گفت، گوشی آیفون ۶ پلاس با صفحه بزرگی که داشت، به خوبی مورد استقبال قرار گرفت. البته قیمت این گوشی بالا بود و وقتی به بازار ایران رسید، تقریبا به دو برابر فروخته می شد. با این حال، به قدری این گوشی خوب ساخته شده بود، که ارزش این قیمت بالا را داشت. در فبلت آیفون ۶ پلاس می شد بازی ها و برنامه های جدید را در صفحه ای بزرگ تر و با کیفیتی بهتر اجرا کرده و از آن ها لذت برد. حال نوبت به سنت اس رسیده است، سنتی که طبق آن مدل جدیدی از مدل قبلی ساخته می شود، با این تفاوت که از نظر ظاهری، از همان طراحی مدل قبلی استفاده شده است، اما سخت افزار گوشی ارتقا داده شده و بعضی قسمت ها از نو طراحی می گردند. درست مانند طراحی گوشی هوشمند آیفون ۶ اس پلاس که از نظر ظاهری مانند آیفون ۶ پلاس می ماند، اما سخت افزار آن پیشرفت های زیادی داشته و تکنولوژی های جدیدی در آن به کار رفته است. تکنولوژی هایی که نمی توانید در مدل های قدیمی بیابید. در این مقاله نه تنها به کسانی که قصد دارند تا گوشی جدید آیفون ۶ اس پلاس را خریداری کنند، راهنمایی کنیم، بلکه می خواهیم به دارندگان مدل های قدیمی تر آیفون بگوییم که تعویض آیفون قدیمی آن ها با آیفون ۶ اس پلاس آیا کار درستی می باشد، یا خیر.

طراحی و رنگ جدید رز طلایی

6SPlus-HandsOn-14-650-80شباهت گوشی هوشمند آیفون ۶ اس پلاس به آیفون ۶ پلاس از نظر ظاهری به قدری می باشد، که فقط چند اختلاف ساده می تواند تفاوت آن ها را به شما نشان دهد. البته آن تفاوت ها را به شما خواهیم گفت، اما قبل از آن بگویم که وقتی گوشی هوشمند آیفون ۶ اس پلاس را در دستانم گرفتم، حسی درست مانند آیفون ۶ پلاس به من می داد، فقط کمی سنگین تر شده بود و تفاوت میان دو گوشی را از وقتی حس کردم، که گوشی هوشمند آیفون ۶ اس پلاس روشن شد، تفاوتی که هر لحظه تجربه آن برای من لذت بخش بود. یکی از تفاوت ها که می توان به آن اشاره کرد، اضافه شدن حرف S زیر کلمه iPhone در پشت گوشی می باشد. از نکات جالبی که تست کردیم، امتحان قاب های مختلف گوشی آیفون ۶ پلاس بود و با اینکه آیفون ۶ اس پلاس کمی ضخیم تر می باشد، باز به خوبی می توان از آن ها استفاده کرد و مشکلی در استفاده از آن ها به وجود نمی آید. از دیگر تفاوت ها در جنس بدنه می باشد که اپل در ساخت بدنه هر دو گوشی هوشمند آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ استفاده کرده است. باید بگویم که اپل همیشه از بهترین مواد برای ساخت گوشی ها و در تمام محصولات خود استفاده می کند و یکی از علت های محبوب بودن محصولات اپل همین کیفیت بالای محصولاتش می باشد. برخلاف بعضی کمپانی ها که محصولات خود را با کمترین کیفیت ساخته و با استفاده از رسانه ها و تبلیغات گسترده آن محصول را با کیفیت به مردم معرفی می کنند، محصولات اپل از کیفیت بالایی برخوردار بوده و اپل قصد فریب شما را ندارد. گوشی آیفون ۶ اس پلاس با استفاده از این بدنه جدید مقاومت بالایی دارد، اما بهتر است بدانید که مانند مدل قبلی انعطاف پذیر نیست. آیفون ۶ اس پلاس از مدل قبلی خود ۰.۲ میلی متر ضخیم تر می باشد و باید گفت که شما این تفاوت را به سختی متوجه خواهید شد و با در دست گرفتن گوشی فقط سنگین تر شدن گوشی نسبت به آیفون ۶ پلاس را خواهید فهمید. گوشی جدید ۲۰ گرم سنگین تر شده و وزن آیفون ۶ اس پلاس به ۱۹۲ گرم می رسد. در مورد کار با آن باید بگویم که فرقی به بزرگی دست شما ندارد و به خاطر صفحه و وزن ۶ اس پلاس، بیشتر اوقات با دو دست با آن کار خواهید کرد. در مورد دکمه ها باید گفت اپل از همان چیدمانی که در آیفون ۶ پلاس بوده در آیفون ۶ اس پلاس استفاده کرده است. نکته خوب دیگر نیز که باید به آن اشاره کرد این است که دکمه ها به همان نرمی کار می کنند. از دیگر نکاتی که باید خدمت شما عرض کنم، اضافه شدن یک رنگ جدید به نام رز طلایی یا از دید ما مرد ها همان صورتی به ۳ رنگ طلایی، خاکستری و نقره ای می باشد.

صفحه نمایش و قابلیت لمس سه بعدی

6SPlus-HandsOn-06-650-80اگر یک آیفون ۶ پلاس دارید و از صفحه نمایش آن راضی می باشید، باید به شما بگویم که از صفحه نمایش ۶ اس پلاس نیز راضی خواهید شد، زیرا از همان صفحه نمایشی که در آیفون ۶ پلاس استفاده شده بود، در ۶ اس پلاس نیز به کار رفته است. یک صفحه با رزولوشن تمام اچ دی (Full HD) و تراکم پیکسل ۴۰۱ppi که نسبت به صفحه آیفون ۶ اس با رزولوشن ۷۵۰p کیفیتی بهتر دارد. البته برای خیلی ها کافی نیست و خواستار یک آیفون با صفحه ۴K می باشند و به نظر من اپل نیز این خواسته را در مدل بعدی آیفون برآورده خواهد کرد. نوشته ها و تصاویر به خوبی به نمایش در می آیند و به راحتی قابل مشاهده می باشند، مخصوصا وقتی روشنایی صفحه را بالاتر می برید، تصاویر را می توانید بهتر مشاهده کنید، البته برای این کار باید بگویم که مصرف باتری شما بیشتر خواهد شد. البته باید بگویم که شاید خود صفحه با افزایش رزولوشن و کیفیت همراه نباشد، اما قابلیت هایی مانند لمس سه بعدی به آن اضافه شده است، که یک تکنولوژی عالی و تحولی عظیم در رابط کاربری می باشد. اپل از تکنولوژی Force Touch در گوشی های خود3d-touch-100617327-large.idgeاستفاده کرده و نام جدید لمس سه بعدی یا ۳D Touch را بر روی آن گذاشته است. البته در آینده حتما در مورد این قابلیت مقاله ای تهیه خواهم کرد. فقط کافی است بدانید که می توانید با استفاده از آن دستورات جدیدی به گوشی بدهید و کار با گوشی هوشمند فوق العاده راحت تر و ساده تر شده است. برای مثال وقتی در آیفون ۶ پلاس انگشت خود را بر روی یک آیکون نگه می داشتم، آیکون را می شد در صفحه جا به جا کرد، اما در آیفون ۶ اس پلاس، جدا از این که می توان آیکون را جا به جا کرد، اگر بر روی آیکون کمی فشار بیشتر وارد کنید، صفحه ای ظاهر خواهد شد و در آن صفحه دستورات میانبری وجود دارد، که می توان از آن دستوارت استفاده کرد و سریع تر به بحش ها و امکانات مختلف اپلیکیشن ها دسترسی داشت. برای مثال بر روی آیکون دوربین که انگشت خود را نگه داشته و فشار دادم، صفحه ای باز شد که چهار گزینه داشت و با انتخاب هر کدام، یکی از قابلیت ها باز می شد. برای مثال اولین گزینه عکس برداری بود، که با انتخاب آن سریعا به قسمت عکس برداری می رفت. در کل وقتی گوشی های آیفون ۶ پلاس و ۶ اس پلاس را کنار هم قرار می دادم، تفاوتی میان این دو صفحه وجود نداشت، اما چیزی که باعث می شد، آیفون ۶ اس پلاس عالی به نظر برسد، قابلیت لمس سه بعدی بود، که یک تکنولوژی با رابط کاربری ساده و در عین حال سرگرم کننده و خلاقانه می باشد.

سیستم عامل IOS 9 و عملکرد گوشی

6SPlus-HandsOn-22-650-80IOS 9 نام سیستم عامل جدید اپل می باشد، که برای دستگاه هایی مانند گوشی های همراه اپل طراحی شده است. البته دو گوشی هوشمند آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس اولین دستگاه هایی که از این سیستم عامل استفاده می کنند، نیستند، اما اولین گوشی هایی خواهند بود، که تجربه قابلیت لمس سه بعدی و IOS 9 را به کاربران خود ارائه خواهند داد. کار با IOS 9 شباهت زیادی به  IOS 8 دارد و وقتی از آن استفاده می کنید، سر در گم نخواهید شد. کار با IOS 9 واقعا لذت بخش می باشد و با اینکه امکانات زیادی به آن اضافه شده و بعضی قسمت ها تغییر کرده است، باز به راحتی می توان با آن کار کرده و به امکانات مختلف آن دسترسی داشت. اگر مقاله نقد و بررسی آیفون ۶ اس را خوانده باشید، بعضی برنامه ها را به شما معرفی کرده بودم، مانند برنامه ای که می توان به وسیله آن میزان مصرف باتری را مشاهده کرد و دید از کدام برنامه بیشتر استفاده شده است و در صورت لزوم آن برنامه را غیر فعال کرد، تا وقتی با آن برنامه کار نمی کنید، با به روز رسانی خود و یا انجام دیگر کار ها انرژی مصرف نکند. البته قبلا در مورد امکانات و قابلیت های IOS 9 مقاله تهیه شده بود، اما باید گفت که IOS 9 از امکانات زیادی بهره می برد و باید اپل را به خاطر کارآمدی و خوبی IOS 9 ستود. از نظر عملکرد و سرعت، به لطف سخت افزار ارتقا یافته آیفون ۶ اس پلاس، نسبت به آیفون ۶ پلاس، برنامه ها سریع تر اجرا می شوند. یکی از تست هایی که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید، تست اجرای بازی ها می باشد و نکته جالبی که مشاهده کردم، بازی ها در آیفون ۶ اس پلاس سریع تر اجرا می شوند و زمان بارگذاری بازی ها نسبت به آیفون ۶ پلاiphone_6s_review_20س کمتر شده است. سنسور اثر انگشت تقریبا دو برابر سریع تر عمل می کند و نکته ی جالبی که توجه مرا به خود جلب کرد، پس از مدتی که با آیفون ۶ اس پلاس کار کردم و بعد به سراغ آیفون ۶ پلاس رفتم، تفاوت سرعت را احساس می کردم، مخصوصا در اجرای برنامه ها و بازی ها، دیر تر اجرا شدن شان یا بارگذاری کند آن ها را متوجه می شدم و برای من جالب بود. علت این افزایش سرعت نیز به خاطر استفاده شدن از چیپست A9 می باشد. اپل در گوشی جدید خود از چیپست A9 استفاده کرده است، که سرعت و عملکرد نسبتا قابل قبول و خوبی دارد. در کنار آن از پردازشگر دو هسته ای با سرعت ۱.۸۲GHz و همچنین ۲ گیگابایت رم استفاده شده است، که از نظر بعضی منتقدین گوشی نیاز به رم بیشتری دارد، اما می توانم بگویم که اکثر برنامه هایی که تست کردم از نظر سرعت مشکلی نداشتند و می شد به راحتی از همه استفاده کرد. شاید برای بعضی توسعه دهندگان که نیاز به رم بیشتری دارند، ۲ گیگابایت کافی نباشد، اما آنچه که در برنامه های حال و حاضر مشاهده می کنیم، میزان رم قابل قبولی است. اپل مدعی شده است، که چیپست جدید A9  که با معماری ۶۴ بیتی ساخته شده، در حدود ۷۰ درصد از از چیسپت A8 ذر وظایف CPU سریع تر می باشد و باید ذکر کنم که شاید دسترسی به ادوات لازم برای سنجش میزان اختلاف سرعت و عملکرد بین این دو چیپست و پردازشگر هایشان را نداشته باشم و برای تایید درستی این تفاوت ها باید از منابع خارجی کمک بگیرم، اما با در نظر گرفتن آنچه که از تست های برنامه های مختلف مشاهده کردم، می توانم بگویم که سرعت چیپست A9 واقعا بالا می باشد و اپل بازارگرمی و تبلیغات نکرده است.

عمر و دوام باتری

iphone_6s_review_17آیفون ۶ اس پلاس از یک باتری جدا نشدنی Li-Po با ظرفیت ۲۷۵۰mAh استفاده می کند. در حالی که آیفون ۶ پلاس دارای یک باتری با ظرفیت ۲۹۱۵mAh بود و این یعنی کاهش ظرفیت باتری. حتما از خود می پرسید چرا اپل به جای استفاده از باتری با ظرفیت بیشتر، از یک باتری با ظرفیت ۲۷۵۰mAh استفاده کرده است. علت استفاده از باتری با ظرفیت کمتر این است که اپل می توانست ظرفیت باتری و سخت افزار گوشی هوشمند خود را بالاتر ببرد و همچنین از دوربین بهتر و صفحه نمایش ۴K استفاده کند، اما در آخر کاربران و مشتریان می گفتند این همان آیفون ۶ پلاس است که سخت افزار آن تقویت شده است و چیز جدیدی برای گفتن ندارد. اپل به جای این کار، قابلیت های جدیدی که مهمترین آن ها قابلیت لمس سه بعدی می باشد را به گوشی های جدید خود اضافه کرده است و این عمل به قدری خوب بوده که حتی دارندگان آیفون ۶ پلاس هم علاقمند به خرید گوشی هوشمند آیفون ۶ اس پلاس جدید دارند. شاید باتری آیفون ۶ اس پلاس آن چنان به دل ننشیند، اما ظرفیت آن نسبتا قابل قبول است و دارندگان این گوشی می توانند در صورت شارژ کامل باتری ۲۴ ساعت مکالمه کنند، ۱۴ ساعت ویدیو هایی با کیفیت HD مشاهده کنند و ۸۰ ساعت موسیقی گوش دهند. در کل میزان استفاده قابل قبولی می باشد. البته اگر بر طبق مصرف روزانه ما کاربران تست شود، این مقادیری که اعلام شده، کمی رویایی به نظر می رسد. ما عادت داریم تا ویدیو ها را در نور بالا مشاهده کنیم، موسیقی ها را در ولوم بالا گوش دهیم و همچنین ساعت های متوالی بازی کرده و یا اینترنت را زیر و رو کنیم، بنابراین مانند آیفون ۶ پلاس اگر در روز شارژ کامل داشتید، شب باید شارژر را به گوشی متصل کنید، تا فردا دوباره شارژ کامل داشته باشید. متاسفانه گوشی دارای باتری قابل تعویض نمی باشد. استفاده از باتری یدکی روشی است که خیلی ها علاقه به استفاده از آن دارند. بعضی از کاربران در کنار گوشی یک باتری یدکی که شارژ کامل می باشد، همراه خود دارند و به محض این که شارژ باتری گوشی تمام شد، باتری را تعویض می کنند و با این کار یک گوشی با شارژ کامل خواهند داشت. البته در گوشی های جدید این کار رفته رفته غیر عملی می شود، زیرا دیگر نمی توان باتری را از گوشی خارج کرد. اپل برای این که مصرف باتری گوشی های جدید خود را کنترل کند، بعضی ویژگی ها را برداشته است و همچنین برنامه ای برای کنترل مصرف باتری در اختیار کاربران قرار داده است، تا میزان مصرفی خود را کنترل کنند. البته به قدری گوشی جدید عالی به نظر می رسد، که ظرفیت باتری به چشم نمی آید.

دوربین اصلی و دوربین سلفی

apple-iphone-6s-plus-review-camera-1500x1000عکس برداری به یکی از امکانات و قابلیت های مهم گوشی های هوشمند تبدیل شده است. به قدری عکاسی و ضبط ویدیو ها مورد توجه کاربران قرار گرفته که دوربین اصلی گوشی های هوشمند روز به روز پیشرفت می کند و حتی قابلیت های عکاسی حرفه ای یا فیلم برداری صحنه آهسته نیز به گوشی های هوشمند اضافه شده است. در گذشته دوربین گوشی های همراه یکی از امکانات جانبی بود، ولی استقبال کاربران از به کار رفتن دوربین در گوشی ها و استفاده از گوشی های همراه به جای دوربین های عکاسی باعث شد تا رقابتی سخت میان کمپانی ها به وجود بیاید تا گوشی هایی با دوربین باکیفیت عرضه کنند. آمدن گوشی های هوشمند نیز با عرضه تکنولوژی های مختلف و قدرتمند برای دوربین ها همراه بود و محبوبیت دوربین گوشی های هوشمند بیشتر و بیشتر شد. دوربین سلفی نیز باعث شد تا دوربین در گوشی های هوشمند از قابلیت جانبی به قابلیت اصلی تبدیل شود و امروزه خیلی از خریداران به دوربین و کیفیت آن در گوشی های مورد نظر خود نگاه می کنند و به شخصه دیده ام که علت انتخاب یک گوشی نسبت به گوشی های دیگر دوربین باکیفیت آن گوشی هوشمند بوده است. البته این یک واقعیت است که رقابت اصلی کیفیت دوربین گوشی های هوشمند میان سامسونگ و سونی می باشد و دیگر گوشی ها Flowerسعی به رسیدن به این دو کمپانی را دارند. البته اپل سنگین و با وقار رقابت میان این دو کمپانی را نگاه می کند و طرفداران و صاحبان گوشی های آیفون نیز هنگامی که دیگران در مورد دوربین ۱۶ و ۲۳ مگاپیکسلی پرچم داران سامسونگ و اپل بحث می کنند، از خود و دوستانشان با دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی آیفون ۶ عکس سلفی می گیرند. یکی از خبر های خوبی که در مورد آیفون ۶ اس پلاس می توانم به شما بدهم، این است که دوربین اصلی گوشی هوشمند آیفون ۶ اس پلاس از ۸ مگاپیکسل به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا یافته و به جای دوربین سلفی ۱.۲ مگاپیکسلی از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در آیفون ۶ اس پلاس استفاده شده و سرعت شاتر نیز افزایش یافته است. در هنگام عکس برداری با دوربین سلفی صفحه نمایش سه برابر روشن تر می شود، که مانند یک فلش عمل می کند و باعث می شود که کیفیت تصاویر بهتر گردد. دوربین اصلی به خوبی در گوشی جا نشده و برآمده می باشد. اپل برای محافظت از دوربین از یک شیشه برای محافظ از آن استفاده کرده و گفته شده که این شیشه از ضربات، دوربین را محافظت می کند و نمی گذارد آسیبی به دوربین برسد. البته از دید ما بهتر است که تا می توانید از گوشی به خوبی محافظت کنید و در مورد محافظت از گوشی حتی به گفته های اپل نیز اهمیت ندهید. بخاطر اینکه در صورت خرابی در ایران گارانتی گوشی به دردی نمی خورد و هزینه تعمیر گوشی واقعا زیاد است. شما می توانید نور، HDR و قابلیت های دیگر را دستی تنظیم کنید. یکی از قابلیت های جدیدی که اضافه شده، قابلیت ضبط تصاویر زنده می باشد و به شما اجازه می دهد که ۱.۵ ثانیه قبل و بعد یک تصویر را ذخیره کرده و آن را به صورت یک ویدیو در بیاورید، قابلیت فوق العاده ای می CloseUpباشد و اگر خلاقیت بالایی داشته باشید، می توانید تصاویر زنده فوق العاده ای را تهیه کنید. آیفون ۶ اس پلاس یک قابلیتی نیز دارد که مدل کوچک تر آن یعنی آیفون ۶ اس آن را ندارد. این قابلیت ثابت کننده نور تصویر یا OIS می باشد، تا کیفیت تصاویر بالاتر رود. در مورد تصویر برداری ۴K نیر اپل از قافله عقب نمانده و به دارندگان گوشی هوشمند آیفون ۶ اس پلاس اجازه می دهد، تا با کیفیت ۴K فیلم برداری کنند، نکته جالب در مورد این قابلیت این است که بخاطر صفحه نمایش دوربین ۶ اس و ۶ اس پلاس که ۷۵۰p و ۱۰۸۰p می باشند، مشاهده فیلم های ۴K که با همان گوشی ها فیلم برداری شده است، کیفیت را زیاد نشان نمی داد و وقتی فیلم ها را در یک مانیتور ۴K مشاهده کردیم، واقعا زیبا و عالی به نظر می رسیدند، البته یک نکته را هم باید بگویم که فیلم های گرفته شده در هر دقیقه در حدود ۳۸۰ مگابایت فضای گوشی را اشغال می کردند و متاسفانه نشد ویدیو ها را برای شما قرار دهم.

بازگشایی جعبه

56064fd472ca14eb51abfd7d3در این قسمت ویدیویی از بازگشایی جعبه گوشی آیفون ۶ اس پلاس برای شما قرار می دهیم. متاسفانه مجبور هستیم برای این بخش از منابع خارجی استفاده کنیم و باید نکته ای را خدمت شما عرض کنم، که سایت های خارجی به راحتی گوشی ها را خریداری کرده و یا از اسپانسر ها دریافت می کنند و از آن گوشی ها برای تهیه مقاله نفد و بررسی و ویدیو های تست مقاومت و بازگشایی جعبه استفاده می کنند، که متاسفانه هنوز اسپانسری برای سایت پیدا نشده است و ما نیز قدرت چنین کار هایی را نداریم. برای مثال گوشی هوشمند آیفون ۶ اس پلاس در ایران بسته به ظرفیتی که انتخاب می کنید، بین ۴ تا ۷ میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت، چیزی تقریبا ۲ برابر قیمت واقعی گوشی و تهیه چنین گوشی هایی با این قیمت بالا در توان سایت های ایرانی نیست، که گوشی را تهیه کرده و برای تست مقاومت از آن ها استفاده کنند. اکثر ویدیو های تست مقاومت که در سایت های ایرانی قرار داده می شوند، از منابع خارجی می باشند. در رابطه با محتویات داخل جعبه فقط بگویم که در داخل جعبه یک آداپتور معمولی وجود دارد و خبری از شارژر های سریع نمی باشد، همچنین سیم شارژر نیز کوتاه است که اگر برای شما کافی نبود، باید سیم بلندتری تهیه کنید. از مشاهده ویدیو لذت ببرید.

سخن آخر

اگر بخواهم واقعیت را بگویم، آیفون ۶ اس پلاس به راحتی کاندیدای بهترین گوشی سال خواهد شد. گوشی که به خوبی از امکانات و سخت افزار خود استفاده می کند و بهترین رابط کاربری را میان گوشی های آیفون در اختیار کاربران قرار می دهد. در مقایسه با آیفون ۶ اس باید گفت که تنها ضعف آن یعنی اندازه باتری، در آیفون ۶ اس پلاس مشاهده نمی شود و قابلیت های بیشتری نیز دارد. چیپست پر قدرت A9 باعث شده تا بازی ها و برنامه ها با سرعت بیشتری اجرا شوند و عملکرد گوشی بهتر شود. در کنار آن قابلیت لمس سه بعدی نیز یک برگ برنده برای گوشی آیفون ۶ اس پلاس می باشد و باعث شده تا رابط کاربری ساده تر و استفاده از گوشی راحت تر گردد. تنها ایراداتی که می توان به آن ها اشاره کرد، وزن گوشی است که اگر برای شما مشکلی نباشد، به راحتی با آن کنار خواهید آمد. همچنین به قیمت آن نیز باید اشاره کرد، که واقعا در ایران بالاست. برای مثال مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۶ اس پلاس بیش از ۶.۵ میلیون تومان در بازار ایران فروخته می شود، که واقعا قیمت بی رحمانه ای است. مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۶ اس پلاس ۹۴۹ دلار قیمت دارد، که با یک حساب ساده متوجه می شوید که برای خرید این گوشی در ایران باید دو برابر قیمت اصلی گوشی پرداخت کنید. در کل اگر قصد خرید این گوشی را دارید و در کنار آن توانایی خرید آیفون ۶ اس پلاس را دارید، باید بگویم که انتخاب درستی کرده اید و یکی از بهترین گوشی های ساخته شده را استفاده خواهید کرد.

2

نکات مثبت

  • قابلیت لمس سه بعدی تجربه استفاده از گوشی را عالی کرده است.
  • سیستم عامل iOS 9 عالی عمل می کند.
  • قدرت پردازش گوشی بالاتر رفته و سریع تر عمل می کند.
  • دوربین ها بهینه شده اند.

1

نکات منفی

  • وزن گوشی بالا می باشد.
  • قیمت بالای گوشی مخصوصا در بازار های ایران

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.