عملکردی مشابه در بازی Early Fable Legends مجهز DirectX 12 با بازی های امروزی - تکفارس 
عملکردی مشابه در بازی Early Fable Legends مجهز DirectX 12 با بازی های امروزی - تکفارس 

عملکردی مشابه در بازی Early Fable Legends مجهز DirectX 12 با بازی های امروزی

حامد عبدالّهی
۸ مهر ۱۳۹۴ - 12:58
عملکردی مشابه در بازی Early Fable Legends مجهز DirectX 12 با بازی های امروزی - تکفارس 

بسیاری از افراد و به ویژه بازی خور های عزیز امیدوارند DirectX 12 عملکرد بهتری را، جدای از نحوه و چگونگی وقوع آن، به نمایش بگذارد. اما متأسفانه این امر با توجه به امتیازات به دسته آمده از DirectX 12 فعلا دور از ذهن به نظر میرسد.

برخی از دوستان ما توانسته اند پیش نمایش بازی Fable Legends متعلق به کمپانی Lionhead Studios بررسی کرده و گزارش ها حاکی از آن است که این بازی توسط موتور Unreal Engine 4 و  DirectX 12 اجرا میشود. این پیش نمایش شامل یک تست گرافیکی سه بعدی است که عملکرد موتور و DirectX 12 را مورد بررسی قرار میدهد.

تست های انجام شده در گستره ای از کارت های گرافیکی AMD و Nvidia، و تنظیمات مختلف CPU میباشد که در تمام این تست ها از DirectX 12 استفاده شده که در آینده ای نزدیک با دیگر DirectX ها مقایسه خواهد شد. نتایج به دست آمده بسیار شبیه به نتایج ورژن قبلی DirectX میباشد که در ادامه بیشتر از آن خواهیم گفت.

ما برای شروع، GTX 980 Ti را در بازی Ashes of the Singularity مورد تست و بررسی قرار دادیم که میتوان گفت بهترین عملکرد را در هر دو کیفیت ۱۰۸۰p و ۴K به نمایش گذاشت. مطابق معمول در مقابل کارت گرافیک های Nvidia سخت افزارهای AMD قرار دارد که میتوان گفت که صرفا عملکردی بهتر از حد معمول را داشتند.

 

Untitled

بررسی ها حاکی از آن است که در بازی Fable Legends، کارت گرافیک های AMD مبتنی بر معماری Hawaii، عملا نتایجی نزدیک به قوی ترین کارت های گرافیک این کمپانی یعنی Fury داشته اند. در این مورد R9 390X با توجه به قیمتی کمتر از GTX 980، گزینه ای بسیار جذاب و قابل توجه خریداران است.

ما این آزمایش را در سیستمی با محدودیت در عملکرد CPU انجام دادیم، و با افزایش تعداد هسته های اصلی و مجازی شاهد بهبود عملکرد در جزئیات تصاویر بودیم. با این وجود با اعمال بالاترین تنظیمات در کیفیت تصویر ۱۰۸۰p (که تنظیمات اکثر گیمرها است)، بازی با محدودیت در عملکرد گرافیکی مواجه شد که عملکردی مستقل از توان CPU ها داشت. در واقع وقوع این حالت منجر به استفاده کمتر از توانایی های DirectX 12 میگردد.

در حالت کلی، عملکردها در Directx 12 بسیار شبیه به هنگامی است که از DX12 فعلی استفاده نکرده باشید. حتی در این مرحله که DX 12 در برخی بازی ها مورد استفاده قرار  گرفته برتری های Direct X12 بر DirectX 11 به طور کامل مشخص نیست.

آیا شما نظر یا تجربه ای در این زمینه دارید؟ لطفا با ما در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.