DxOMark اعلام کرده است که Sony Xperia Z5 بهترین دوربین را دارد - تکفارس 
DxOMark اعلام کرده است که Sony Xperia Z5 بهترین دوربین را دارد - تکفارس 

DxOMark اعلام کرده است که Sony Xperia Z5 بهترین دوربین را دارد

یاشار فتحعلی زاده
۹ مهر ۱۳۹۴ - 07:57
DxOMark اعلام کرده است که Sony Xperia Z5 بهترین دوربین را دارد - تکفارس 

دیروز DxOMark گوشی هوشمند جدید نکسوس ۶ پی ساخت هواوی را به چارت های خود اضافه کرد و این گوشی هوشمند جدید گوگل امتیاز و نتایج خارق العاده ای به همراه داشت. این گوشی به رتبه دوم این چارت رسید و فقط سامسونگ گلکسی اس ۶ اج را نتوانست از میان بردارد و رتبه اول را گلکسی اس ۶ اج همچنان در اختیار دارد. امروز نیز نتایج جدید DxoMark اعلام شد و نشان می دهد که گوشی هوشمند سونی اکسپریا زد ۵ بهترین دوربین اصلی را میان گوشی های هوشمند داراست. با توجه به سخنان یکی از متخصصین آزمایشگاه های DxO گوشی هوشمند اکسپریا زذ ۵ بهترین دوربین را در اختیار دارد، که آن ها تا به حال تست کرده اند. دوربین این گوشی هوشمند با بدست آوردن امتیاز ۸۷ با یک امتیاز بیشتر از پرچم دار سامسونگ یعنی گلکسی اس ۶ اج به عنوان بهترین دوربین گوشی هوشمند توسط DxO شناخته شد.

گوشی هوشمند نکسوس ۶ پی با مشخص شدن امتیاز دوربین اکسپریا زد ۵ به رتبه سوم سقوط کرد و ال جی جی ۴ نیز هم اکنون در رتبه چهارم قرار دارد. در رتبه پنجم نیز گلکسی نوت ۴ قرار دارد. هر چند، فکر می کنم به دنبال نام آیفون در میان این ۵ جایگاه می گردید و باید بگویم که هنوز DxOMark آیفون جدید را تست نکرده است و رتبه و امتیاز آن مشخص نیست. تا آن زمان، سونی این جایگاه را در اختیار دارد و باید دید دوربین آیفون ۶ اس می تواند اکسپریا زد ۵ را از جایگاه خود به پایین بکشد یا خیر. اکسپریا زد ۵ با توجه به گفته های DxOMark دارای بهترین عملکرد فوکوس خودکار می باشد که آن ها تا کنون تست کرده اند. این دوربین رنگ سفید را به خوبی بالانس کرده و رنگ ها را به بهترین شکل رندر می کند. یک فلش نیز دارد، که به بالانس رنگ سفید کمک شایانی می کند. جدا از وضعیت نور که در هر شرایطی هم باشد، این دوربین به خوبی می تواند تصاویر را با جزئیات فراوان ثبت کند و در شرایط نور کم نیز به خوبی عمل می کند.

برای ویدیو ها نیز گزارش شده است که دوربین دارای OIS عالی می باشد، که این دوربین را برتر از رقبای خود می گرداند. فوکوس خودکار خوب، جزئیات تصویر عالی، نویز کم و رندر رنگهای دقیق به همراه بالانس رنگ های سفید عالی از جمله برتری های این دوربین می باشد.

gsmarena_002

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.