تماشاخانه: قابلیت لمس سه بعدی چیست؟ - تکفارس 
تماشاخانه: قابلیت لمس سه بعدی چیست؟ - تکفارس 

تماشاخانه: قابلیت لمس سه بعدی چیست؟

یاشار فتحعلی زاده
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - 11:00
تماشاخانه: قابلیت لمس سه بعدی چیست؟ - تکفارس 

گوشی های هوشمند جدید آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس به تازگی عرضه شده اند و ما نیز برای آن ها مقاله های نقد و بررسی تهیه کرده ایم، اما در آن مقاله ها قول تهیه مطلبی را داده بودیم که در آن به طور کامل در مورد تکنولوژی لمس سه بعدی یا ۳D Touch صحبت کنیم و این قابلیت مهم را به شما معرفی کنیم، قابلیتی که آینده رابط کاربری می باشد. باید گفت که این قابلیت به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است و کمتر کسی را می توان یافت که از این قابلیت راضی نباشد. لمس سه بعدی فقط یک قابلیت ساده نیست که اپل به گوشی های هوشمند خود اضافه کرده است، بلکه یک خلاقیت زیبا می باشد که کار با گوشی را برای شما ساده تر و جذاب تر می کند. در این قسمت از تماشاخانه قصد داریم همراه با یک ویدیو به معرفی قابلیت لمس سه بعدی بپردازیم، بنابراین با ما همراه باشید تا از این قابلیت بیشتر بدانید.

لمس سه بعدی اعمال جدیدی به نام Peek and Pop و Quick Action را به گوشی های اپل اضافه کرده که به وسیله آن ها می توانید فرامین جدیدی را به گوشی بدهید. وقتی به صفحه فشار وارد می کنید، این عمل به شما اجازه می دهد تا دستورات مختلفی به گوشی بدهید. برای مثال، در تصویری که در زیر مشاهده می کنید، وقتی بر روی آیکون ساعت که در صفحه خانه وجود دارد، فشار می دهید، یک صفحه باز خواهد شد و به شما اجازه می دهد تا دستوراتی را به گوشی بدهید، برای مثال ساخت یک آلارم و آغاز stopwatch و شروع تایمر را می توانید انتخاب کرده و از آن ها استفاده کنید.

ximg_56084c7a80f65.png.pagespeed.ic.JgNH349s4d

این کار باعث می شود که دو قدمی که قبلا باید بر می داشتید تا این کار را انجام دهید را دیگر فقط با یک فشار بر روی آیکون و انتخاب گزینه دلخواه خود انجام دهید، یعنی دیگر نیاز ندارید تا برنامه را باز کرده و قابلیت مورد نظرتان را انتخاب کنید و با این عمل به آن قابلیت دسترسی سریع خواهید داشت. بیشتر برنامه هایی که حتی توسط اپل توسعه داده نشده اند نیز از این قابلیت ها هم اکنون استفاده می کنند. برای مثال برنامه اینستاگرام در دسترسی سریع خود ۴ گزینه را جای داده است که می توانید از آن ها استفاده کنید، قابلیت هایی مانند ارسال پست جدید که فقط با یک فشار انتخاب شده و سریعا به صفحه ارسال پست می روید، تا پست خود را به سرعت ارسال کنید.

ximg_56084c849d6f8.png.pagespeed.ic.yDnNMb6SXc

لمس سه بعدی همچنین قابلیتی به نام peek را در اختیار شما قرار می دهد. در تصویر زیر مشاهده می کنید، که ما بر روی یک ایمیل بازنشده رفته ایم و با نگه داشتن انگشت خود بر روی آن ایمیل در صفحه ای به محتویات داخل آن ایمیل نگاه می کنیم. در این صورت اگر انگشت خود را بردارید، صفحه بسته خواهد شد و به اینباکس خود باز خواهید گشت.

ximg_56084c9825b0d.png.pagespeed.ic.KM5nnhgElF

در حالی که انگشت خود را بر روی صفحه نگه داشته اید، کافی است که کمی انگشت خود را به سمت بالا بکشید، تا صفحه ای با چند گزینه باز شود و به شما اجازه کار هایی مانند پاسخ به ایمیل را بدهد و یا ایمیل را پاک کنید و دیگر کار ها که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

ximg_56084ca5d2a60.png.pagespeed.ic.j25dSeCYPJ

شما می توانید از این قابلیت در مشاهده عکس ها نیز استفاده کنید، کافی است که بر روی بند انگشتی که در اپلیکیشن دوربین قرار دارد، فشار بدهید.

این قابلیت به شما کمک می کند، تا مشاهده کنید تصویر مد نظر شما به چه حالتی خواهد بود، آن هم قبل از این که اقدام به عکس برداری کنید.

ximg_560ab3974e738.jpg.pagespeed.ic.KdU5iUfp_8به هنگام نوشتن یک پیام نیز با فشار بیشتر بر روی کیبورد و حرکت مکان نما بر روی قسمت مورد نظر، آن قسمت از پیام خود را ویرایش کنید.

ximg_560ab6e671a64.png.pagespeed.ic.GaVSUoQYF4

لیست قابلیت ها همچنان ادامه دارد و ما هم تعدادی از این قابلیت ها را برای شما عزیزان قرار داده ایم، تا از خواندن آن ها بیشتر از لمس سه بعدی مطلع شوید.

  • کافی است با فشار بر روی لینک هایی که در پیام شما وجود دارد، صفحه ای برای پیش نمایش آن مشاهده کنید و در صورت علاقه با فشار بیشتر بر روی صفحه آن لینک برای شما باز گردد.
  • بر روی یک عکس در اپلیکیشن های عکس فشار دهید تا آن را به سرعت به اشتراک بگذارید.
  • در مرورگر Safari بر روی یک عکس فشار داده و به سمت بالا انگشت خود را بکشید تا تصویر سریعا ذخیره گردد.
  • بر روی گوشه ی صفحه فشار دهید تا میان برنامه ها سوئیچ کنید، آن هم بدون استفاده از اپلیکشن سوئیچر.
  • در اپلیکیشن هایی که مخصوص نقاشی و یا نت برداری است، با فشار بیشتر بر روی صفحه رنگ قلم شما پر رنگ تر می شود.
  • بر روی تصاویر زنده کلیک کنید تا به حرکت در بیایند.

خب این یک نگاهی بود به لمس سه بعدی که در آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس قرار دارد و بنده هم فکر می کنم از این قابلیت در آینده باز هم استفاده خواهد شد و تبدیل به یکی از قابلیت های کلیدی گوشی های آیفون خواهد شد. این یک قابلیت خلاقانه است که می توان از آن در نرم افزار ها و حتی بازی های مختلف استفاده کرد.

تنظیم و یا غیر فعال کردن لمس سه بعدی

شاید بین کاربرانی که شیفته ی این قابلیت باشند، تعدادی هم هستند که از این قابلیت راضی نبوده و به دنبال غیر فعال کردن آن و یا حداقل ویرایش آن می باشند، تا به آن حالتی که علاقه دارند آن را تنظیم کنند. برای این کار کافی است که در تنظیمات عمومی بر روی گزینه دسترسی یا Accessibility اشاره کنید تا باز شود.

img_560ab9b9528b6

در منوی دسترسی بر روی ۳D Touch اشاره کرده و از آن جا می توانید به طور کامل این قابلیت را غیر فعال کرده و یا حساسیت آن را تنظیم کنید.

img_560aba3142379

ما مطمئن هستیم که سازندگان گوشی های هوشمند دیگر نیز در اینده اقدام به استفاده از قابلیت های گفته شده در محصولات آینده خود خواهند کرد، اما در زمان حاضر این گوشی های آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس هستند که از این قابلیت های جذاب و خلاقانه استفاده می کنند.

حال با هم به تماشای ویدیویی که برای معرفی این قابلیت تهیه شده است، می نشینیم. امیدوارم این قسمت از تماشاخانه برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در نظرات می توانید سوالات خود را از ما بپرسید.

از مشاهده ویدیو لذت ببرید.

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید