گوگل و مایکروسافت پس از ۵ سال اختلاف با هم به توافق رسیدند - تکفارس 
گوگل و مایکروسافت پس از ۵ سال اختلاف با هم به توافق رسیدند - تکفارس 

گوگل و مایکروسافت پس از ۵ سال اختلاف با هم به توافق رسیدند

یاشار فتحعلی زاده
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - 05:32
گوگل و مایکروسافت پس از ۵ سال اختلاف با هم به توافق رسیدند - تکفارس 

کمپانی گوگل و مایکروسافت با هم به توافق رسیدند تا به اختلاف ۵ ساله خود پایان دهند. این اختلافات بر سر ثبت اختراع که مربوط به گوشی های هوشمند و تکنولوژی ساخت بازی های ویدیویی بود و بر سر این اختلاف بیش از ۲۰ پرونده های حقوقی در آمریکا و آلمان بر روی میز دادگاه قرار داشتند. هنوز مشخص نشده که مفاد این توافق نامه چه بوده است و چه قرار هایی این دو کمپانی با هم گذاشته اند، البته گویا بر سر شرایط مالی هنوز به توافق نرسیده اند و مذاکرات همچنان ادامه دارد. هر دو کمپانی در مورد شرایط به وجود آمده گفته اند که دو کمپانی بر سر مسائلی به توافق رسیده اند و قرار است تا در بعضی زمینه ها با یک دیگر همکاری کنند.

این بحث ها و اختلافات از سال ۲۰۱۰ رخ داد، هنگامی که مایکروسافت گوگل را متهم کرد که این کمپانی در ساخت سیستم عامل اندورید بدون اجازه از تکنولوژی مایکروسافت استفاده کرده است. همچنین مایکروسافت بر علیه موتورولا نیز شکایت کرد که مدتی بعد گوگل موتورولا را به ارزش ۱۲.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ خریداری کرد. گوگل پس از مدتی آن را به ارزش ۲.۹۱ میلیارد دلار به Lenovo فروخت.

البته این که دو کمپانی با هم به توافق رسیده اند تا اختلافات را کنار بگذارند، به معنی این نیست که تبدیل به دو دوست شده اند. بر خلاف گذشته رقابت این دو کمپانی بیشتر هم شده است. موتور های جستجوگر بینگ و گوگل با هم در رقابت شدیدی هستند. در زمینه گوشی های هوشمند نیز هر دو علاقه شدیدی به کسب اکثریت بازار دارند، که در این زمینه گوگل بهتر عمل می کند. گوگل می خواهد در آینده تبلت های قدرتمند و تجاری را به بازار عرضه کند، تا با سری تبلت های سورفیس مایکروسافت که در این زمینه مایکروسافت یکه تازی می کند، رقابت کرده و در این زمینه نیز برتری خود را به مایکروسافت اثبات کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.