Xiaomi Mi 5، اولین دستگاهی که از حسگر اثر انگشت سه بعدی کوالکام بهره می برد - تکفارس 
Xiaomi Mi 5، اولین دستگاهی که از حسگر اثر انگشت سه بعدی کوالکام بهره می برد - تکفارس 

Xiaomi Mi 5، اولین دستگاهی که از حسگر اثر انگشت سه بعدی کوالکام بهره می برد

وحید درگایی
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - 01:42
Xiaomi Mi 5، اولین دستگاهی که از حسگر اثر انگشت سه بعدی کوالکام بهره می برد - تکفارس 

با اینکه شیائومی به تازگی دستگاه خوش قیمت خود یعنی Mi 4c را معرفی کرده که دستگاه بسیار قدرتمندی نیز هست ولی هواداران این شرکت به دنبال شایعات این شرکت درباره پرچمدار آن هستند. به نقل از شایعات اخیر، شیائومی Mi 5 اولین دستگاه شرکت شیائومی خواهد بود که از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده خواهد کرد. این پردازنده قدرتمند ترین پردازنده کوالکام خواهد بود که به نظر تا زمان معرفی شیائومی Mi 5 این پردازنده نیز آماده معرفی خواهد شد.

به نقل از شایعات اخیر در چین، این گوشی اولین دستگاهی خواهد بود که از تکنولوژی قدرتمند شناسایی اثر انگشت کوالکام با استفاده از امواج فراصوت استفاده خواهد کرد که به همراه اسنپدراگون ۸۲۰ درون دستگاه قرار داده می شود. پیشتر وقتی کوالکام این تکنولوژی را معرفی می کرد در کنار آن گفت که نه تنها این تکنولوژی دقت را بسیار بالاتر می برد بلکه به راحتی می تواند تکنولوژی اثر انگشت قدیم را نیز کنار بزند. اسنپدراگون به عنوان نام تجاری این تکنولوژی از آن به عنوان ۳D FingerPrint یاد می کند.

اگر بخواهیم خلاصه ای از کارکرد این تکنولوژی برای شما بگوییم می توانیم از تکنولوژی فراصوت این پردازنده بگوییم که به صورت نقشه ای ، اسکنی از انگشت شما تهیه می کتد و تمامی ریز جزئیات را نیز رعایت می کند. کوالکام ادعا می کند این تکنولوژی کاری را که در حال حاضر حسگر های اثر انگشت انجام نمی دهند را نیز انجام می دهد و با انگشت های خیس و کثیف نیز قفل را باز می کند.

در هر صورت، تکنولوژی دقیق تری برای حسگر اثر انگشت می تواند حس خوبی را به ما القا کند ولی قطعا این موضوع و این اختراع جدید پایان داستان نوآوری ها نخواهد بود. چیزی که راجع به این تکنولوژی جدید جذاب است این است که می تواند از پشت شیشه، فلز و … نیز اثر انگشت شما را تشخیص دهد. این به این معناست که دیگر نیاز نیست قسمت جدایی از گوشی را به حسگر اثر انگشت اختصاص داد( مانند کلید های هوم و حسگر های پشت گوشی) و می توان هرجایی از گوشی این حسگر را قرار داد که این به معنای رشد کلی دنیای اسمارتفون هاست. پس این موضوعات جذاب شدیدا ما را هایپ می کند که شیائومی چه برنامه ای برای پرچمدارش دارد و خسگر جدید اثر انگشت چگونه امتحان خود را پس خواهد داد.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.