AMD قصد دارد تا ۵ درصد از کارکنان خود را اخراج کند - تکفارس 
AMD قصد دارد تا ۵ درصد از کارکنان خود را اخراج کند - تکفارس 

AMD قصد دارد تا ۵ درصد از کارکنان خود را اخراج کند

یاشار فتحعلی زاده
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - 21:53
AMD قصد دارد تا ۵ درصد از کارکنان خود را اخراج کند - تکفارس 

Advanced Micro Devices (دستگاه های پیشرفته مایکرو) یا همان AMD قصد دارد تا حدود ۵ درصد از کارکنان خود در سرتاسر جهان را از کار برکنار کند. این اقدام به خاطر صرفه جویی در هزینه ها می باشد. یک سخنگوی کمپانی به رویترز گفته است که آن ها در حدود ۵۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج خواهند کرد. AMD قصد دارد تا از طریق اخراج کارکنان خود در حدود ۴۲ میلیون دلار از هزینه های خود بکاهد، همچنین قصد دارد سال بعد در حدود ۵۸ میلیون دلار از طریق کاهش هزینه های اجرایی صرفه جویی کند.

آن چه که گفته شده این کارمندان از شعبات Austin که در Texas واقع شده و Sunnyvale که در California  قرار دارد، اخراج خواهند شد. طبق اخبار AMD تصمیمی بر بستن یا از کار انداختن قسمتی نگرفته است. با توجه به سخنان سخنگوی AMD این کمپانی همچنین قصد دارد تا فروش خود را با ساخت نمایندگی فروش در چین و بازار اروپا افزایش دهد و ساخت اپلیکیشن ها و خدمات فنی را به شرکت های دیگر بسپارد. البته چرخه تولید دست نخورده باقی خواهد ماند.

AMD سال ها است که در رقابت با غول دنیای سخت افزار یعنی اینتل می باشد و مانند دیگر سازندگان با مشکلات کاهش فروش جهانی محصولات کامپیوتری رو به رو می باشد. در آخرین سه ماه سال، درآمد AMD در حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است. با این که این کمپانی سعی کرده با ورود به صنایع گیم و کنسول های خانگی کمی به اوضاع خود سر و سامان دهد، باز نتوانسته آن چنان به فروش محصولاتش کمک کند.

سهام AMD جمعه در ۱.۸۳ دلار بسته شد. در حالی که در گذشته سهام این کمپانی در زمان اوج Athlon در حدود ۹۲ دلار مبادله می شد. باید دید که این کمپانی باز می تواند به روز های اوج خواهد باز گردد یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید