تِک لنز: با دوربین عکاسی Light L16 تصاویر ۵۲ مگاپیکسلی بگیرید - تکفارس 
تِک لنز: با دوربین عکاسی Light L16 تصاویر ۵۲ مگاپیکسلی بگیرید - تکفارس 

تِک لنز: با دوربین عکاسی Light L16 تصاویر ۵۲ مگاپیکسلی بگیرید

یاشار فتحعلی زاده
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 22:41
تِک لنز: با دوربین عکاسی Light L16 تصاویر ۵۲ مگاپیکسلی بگیرید - تکفارس 

کمپانی لایت (Light) در حال توسعه یک دوربین جالب می باشد.  این دوربین طراحی شده تا جایگزینی مناسب برای دوربین های DSLR بزرگ و پرزحمت باشد. نام این دوربین جدید L16 می باشد و در جلوی این دوربین از ۱۶ دوربین کوچکتر استفاده شده و اجازه می دهد تا قابل انعطاف تر و قدرتمند تر از دستگاه های point-and-shoot دیگر باشد. سنسور های ۱۶ دوربین به سه گروه تقسیم شده اند، هر گروه دارای یک لنز با فاصله کانونی متفاوت می باشد. در مجموع ۵ دوربین با فاصله کانونی لنز های ۳۵ میلی متری، ۵ دوربین با مدل های ۷۰ میلی متری و در آخر شش دوربین با مدل های ۱۵۰ میلی متری می باشد. ترکیب این دوربین ها با نرم افزار ها و ابزار های هوشمند باعث می شود تا دوربین بتواند از رنج ۳۵ میلی متری تا ۱۵۰ میلی متری را زوم کند، آن هم بدون این که قسمتی تکان بخورد یا لنز ها تنظیم شوند.

هر سنسور دوربین در پشت لنز ها می تواند ۱۳ مگاپیکسل ثبت کند. البته از نظر کیفتی باید گفت تصاویر گرفته شده توسط یک سنسور به خوبی تصاویری که با یک دوربین DSLR گرفته می شود، با کیفیت نیست. جایی که L16 قدرتمندی خود را اثبات می کند، نرم افزار این دوربین می باشد، که می تواند ۱۶ تصویری که به صورت همزمان گرفته شده را به یک دیگر تلفیق کند و حاصل این عمل، در نهایت یک تصویر ۵۲ مگاپیکسلی با کیفیتی فوق العاده خواهد بود. همچنین این نرم افزار کمک می کند تا نویز در تصاویر کاهش یافته و تصاویر گرفته شده در نور کم نیز از کیفیت بالاتری برخوردار باشند.

2015-10-08-image-3

فوکوس تصویر گرفته شده با دوربین L16 می تواند پس از گرفته شدن تصاویر ویرایش گردد، این کار باعث می شود تا دوربین L16 از نظر انعطاف پذیری مانند یک Lytro عمل کند. L16 قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۴K را نیز دارد، که یک مزیت عالی می باشد، زیرا دوربین گران قیمت Lytro توانایی چنین کاری را ندارد.

اگر قصد خرید یک دوربین L16 را دارید، باید بگویم که این دوربین نسبتا گران قیمت می باشد. کمپانی لایت تصمیم دارد تا این دوربین را از طریق پیش خرید به قیمت ۱,۲۹۹ دلار به فروش برساند. البته بعد از ۶ نوامبر مصادف با جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ قیمت این دوربین افزایش خواهد یافت و بعد از عرضه این دوربین می توانید به قیمت ۱,۶۹۹ صاحب یک L16 قدرتمند شوید. بنا به گفته لایت تنها چند صد هزار واحد از این دوربین ساخته خواهد شد و اگر قصد دارید یک دوربین L16 داشته باشید، بهتر است که سریعا اقدام به خرید این دوربین قدرتمند کنید.

در ادامه یک ویدیوی تبلیغاتی از این دوربین زیبا و نحوه عکس برداری با آن را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم، که می توانید از مشاهده از مشاهده آن لذت ببرید.


دانلود ویدیو

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.