تِک شو: نگاهی به سیستم خنک کننده سورفیس پرو ۴ - تکفارس 
تِک شو: نگاهی به سیستم خنک کننده سورفیس پرو ۴ - تکفارس 

تِک شو: نگاهی به سیستم خنک کننده سورفیس پرو ۴

یاشار فتحعلی زاده
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - 10:00
تِک شو: نگاهی به سیستم خنک کننده سورفیس پرو ۴ - تکفارس 

یکی از قابلیت های پر حاشیه ای که تبلت جدید مایکروسافت یعنی سورفیس پرو ۴ در زمان عرضه داشت، سیستم خنک کننده مایع این تبلت بود. این سیستم خنک کننده که به صورت مایع ترکیبی می باشد، قرار است با عملکرد مناسب خود هسته پردازنده اینتل و دیگر قسمت های حیاتی تبلت را خنک نگه دارد. یک تصویر از سخت افزار سورفیس پرو ۴ به بیرون درز کرده و سیستم خنک کننده مایع این تبلت را نشان می دهد، همچنین توضیحاتی بر روی این تصویر وجود دارد و نحوه عملکرد این سیستم خنک کننده را توضیح می دهد. سیستم خنک کننده یک اتاقک تبخیر باریک می باشد، که در بدنه نازک ۸.۴ میلی متری تبلت سورفیس پرو ۴ جای گرفته است. گرما از واحد پردازش مرکزی که در بالا سمت راست تصویر قرار دارد، در اتاقکی که بالای سیلیکون مشاهده می کنید، مایع را تبخیر می کند و این گرما به دو هیتسینک منتقل می گردد. هیتسینک اول یک صفحه بزرگ بالای باتری است و دیگری نیز همراه با یک فن در بالا سمت چپ تصویر قابل مشاهده می باشد. هر دو صفحه بزرگ و فن گرما را در تبلت مهار می کنند و باعث می شوند که مایع تبخیر شده باز به حالت نخست خود برگردد. مهمتر از همه، هیتسینک ها گرما را به بدنه اطراف سورفیس پراکنده می کنند و باعث می شوند که گرما در یک نقطه متراکم نشود. صفحه بزرگی که بر روی باتری قرار دارد به فن دستگاه کمک می کند تا دما را کاهش دهند و فن دستگاه به تنهایی وظیفه خنک ساختن دستگاه را بر عهده نگیرد. این کار باعث می شود که سرعت چرخش فن نسبت به سورفیس پرو ۳ کمتر گردد و سر و صدای زیادی که به حاطر فن ها در سورفیس پرو ۳ شاهد بودیم، دیگر در مدل جدید تجربه نکنیم.

2015-10-07-image-17

یک سیستم خنک کننده مایع ترکیبی مشابه نیز در گوشی هاش هوشمند لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ اکس ال وجود دارد و برای ما جالب است که چقدر مایکروسافت علاقه داشته تا از چنین سیستم خنک کننده ای به طور کاملا هوشمندانه در بدنه کوچک این گوشی ها استفاده کند.

در ادامه یک ویدیو از این تبلت زیبا را برای شما قرار داده ایم که می توانید آن را مشاهده کنید. یک توضیح کوتاه هم در مورد ویدیو باید بگویم که با کلیک بر روی گزینه HD که در پایین سمت راست ویدیو وجود دارد، می توانید ویدیو را با کیفیت HD مشاهده کنید.


دانلود ویدیو

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید