دستگاه اندرویدی شما احتمالا به زودی اپلیکشن های ویندوز را اجرا خواهد کرد - تکفارس 
دستگاه اندرویدی شما احتمالا به زودی اپلیکشن های ویندوز را اجرا خواهد کرد - تکفارس 

دستگاه اندرویدی شما احتمالا به زودی اپلیکشن های ویندوز را اجرا خواهد کرد

یاشار فتحعلی زاده
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - 08:51
دستگاه اندرویدی شما احتمالا به زودی اپلیکشن های ویندوز را اجرا خواهد کرد - تکفارس 

بعد از معرفی پروژه آستوریا توسط مایکروسافت که امکان اجرای اپلیکیشن های اندرویدی را در دستگاه هایی که از ویندوز ۱۰ استفاده می کنند، می دهد، یک کمپانی به نام CodeWeavers حال دارد خلاف این کار را انجام می دهد و قرار است کاری کند تا اپلیکیشن های ویندوز در سیستم های اندرویدی قابل اجرا گردد. این کار توسط یک شبیه ساز انجام خواهد شد و کاری خواهد کرد که برنامه های ویندوز به راحتی در سیستم اندرویدی شما اجرا شوند. اما مشکل این جاست که خیلی از برنامه های حال حاضر که در فروشگاه ها وجود دارند، پشتیبانی نمی شوند. علت این امر به خاطر کد برنامه های ویندوز می باشد، مخصوصا اپلیکیشن های دسکتاپ، شبیه ساز برای انجام این کارها به یک پردازنده x86 نیاز دارد و متاسفانه گوشی های کمی وجود دارند که از پردازنده اینتل استفاده کنند، در حال حاضر می توان به Nokia N1 و Asus Zenfone 2 اشاره کرد که پردازنده x86 دارند و بیشتر محصولات حال حاضر بازار از معماری ARM استفاده می کنند و متاسفانه این محصولات تا این لحظه توانایی اجرای این شبیه ساز را نداشته اند.

مشکل عمده بعدی این است که شبیه ساز از همه برنامه ها پشتیبانی نمی کند و فقط تعداد کمی از برنامه ها قابل اجرا می باشند. علت اجرا نشدن برنامه ها این است که برنامه برای شبیه سازی کل سیستم عامل ساخته نشده است و همین موضوع باعث شده تا برنامه های کمتری به طور کامل قابل اجرا باشند و در اجرای آن ها مشکلی به وجود نیاید.

خوبی این نرم افزار مجانی بودن آن است و وقتی عرضه شد به راحتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، البته هنوز حتی نسخه ی بتا نیز از این نرم افزار منتشر نشده و ما نمی دانیم چه برنامه هایی به طور کامل اجرا خواهند شد، اما CodeWeavers قول داده به زودی یک پیش نمایش فنی از این نرم افزار ارائه دهد. در حال حاضر این نرم افزار با توجه به گفته های قبلی فقط برای تبلت ها عرضه خواهد شد و هنوز در مورد گوشی های هوشمند تصمیمی گرفته نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.