ترفند: سرویس Gmail گوگل با آدرس‎هایی مختلف - تکفارس 
ترفند: سرویس Gmail گوگل با آدرس‎هایی مختلف - تکفارس 

ترفند: سرویس Gmail گوگل با آدرس‎هایی مختلف

پدرام علی نیا
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - 09:00
ترفند: سرویس Gmail گوگل با آدرس‎هایی مختلف - تکفارس 

باز هم یکی دیگر از سرویس‌های گوگل و ترفندی دیگر. شما زمانیکه بخواهید در وبسایت گوگل، از هر کدام از خدمات آن استفاده کنید، نیاز دارید تا یک اکانت گوگل داشته باشید که با ساختن این اکانت به شما یک آدرس ایمیل در سرویس ایمیل گوگل یعنی Gmail تعلق میگیرد. اما این آدرس جیمیل تنها یکی از حالت های نوشته شده آن می‌باشد.

در سرویس جیمیل گوگل این امکان وجود دارد که با داشتن یک اکانت جیمیل آدرس‏‌های جیمیل مختلفی داشته باشید البته با نام یکسان و ساختار نوشتاری متفاوت. بعنوان مثال آدرس جیمیل شما:

tech.fars@gmail.com

می‌باشد. حال شما در همه ی حالت ‌ها برای آدرس جیمیل خود همین آدرس را وارد می‌کنید، اما علاوه بر این آدرس می‌توانید موارد دیگری را هم بنویسید و آن آدرس‌ها هم آدرس جیمیل شما هستند اما با ساختار نوشتاری متفاوت و هر ایمیلی که به هر کدام از آن آدرس‌ها ارسال شود، در اصل به آدرس جیمیل اصلی شما ارسال شده است.

این ساختار به شکل زیر است:

فرض می‌کنیم این آدرس جیمیل شماست:

tech.fars@gmail.com

حال در نوشتار آن کافیست تا جای نقطه(dot ) را تغییر بدهید. بعنوان مثال:

techf.ars@gmail.com, te.chfars@gmail.com, tec.hf.ars@gmail.com

تمامی این موارد آدرس جیمیل شما هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این مورد را در نظر بگیرید که حالت های ممکن بسیار زیاد می‌باشد، شما می‌توانید نقطه را هر محلی قرار داده و یا یک، دو و یا بیشتر نقطه داشته باشید و آن ها در هر محلی بجز در محل اولین کارکتر قرار بدهید.

نمونه اشتباه:

.techfars@gmail.com

این مورد برای ثبت نام‌های تکراری برای وبسایت های مختلف کاربرد دارد، زمانیکه شما برای ثبت نام آدرس جیمیل خود را وارد می‌کنید و اخطار اینکه این آدرس قبلا ثبت شده است، برای شما نمایش داده می‌شود. از این پس می‌توانید با این روش آدرس متفاوتی را وارد کرده و ثبت نام را تکمیل کنید، درحالیکه این آدرس همان آدرس جیمیل اصلی شماست. موفق باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.