هیچ کس تنها نیست::فیسبوک - تکفارس 
هیچ کس تنها نیست::فیسبوک - تکفارس 

هیچ کس تنها نیست::فیسبوک

محمد نعمتی
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - 21:18
هیچ کس تنها نیست::فیسبوک - تکفارس 

هیچ کس تنها نیست::فیسبوک

فیسبوک، نامی آشنا برای تمام مردم دنیا چه پیر چه جوان و چه کودک، فیسبوک با دارا بودن بیش از یک میلیارد کاربر اینترنتی یکی از بزرگترین شبکه ها اجتماعی  دنیا تلقی میشود و اگر فیسبوک یک  کشور بود میتوانست بعد از هند و چین پرجمعیت ترین کشور دنیا شود. در طی سال های گذاشته آمار و ارقام جالبی از فیسبوک به دست آمده آماری که همه را شگفت زده میکنند.

دراین مقاله سعی داریم تاریخچه این شبکه اجتماعی را ورق بزنیم و اتفاقت آن را بازگو کنیم با ما باشید.

فیسبوک در ۴ فوریه ۲۰۰۴ به وجود آمد فیسبوک محیطی بسیار بزرگ است که در آن شما میتوانید با دوستان خود از سراسر دنیا در ارتباط باشید.آمار فیسبوک در ابتدا هم زیاد بود ولی کم کم ارقام کاربران آن نجومی شد که در نهایت در آخرین آمار گیری تعداد کاربان فیسبوک بیش تر از ۱ میلیارد نفر گزارش شد.

تاریخچه:

مارک زاکربرگ در ۴ فوریه ۲۰۰۴ فیسبوک را تاسیس کرد او ابتدا فیسبوک را برای دانشگاه هاروارد احداث کرده بود در همان ابتدا نیمی از دانشجویا هاروارد در فیس بوک ثبت نام کردند ولی غیر قابل وصف بود نتیجه ای که پیش رو بود فیسبوک را از محدوده دانشگاه بزرگ تر کرد تا جایی که در عرض چندین ماه میلیون ها کاربر در آنجا ثبت نام کردند.

نفوذ فیس بوک در میان مردم :

فیس بوک تا حد وحشتناکی در میان مردم جهان نفوذ کرده تا جایی که حتی محصولات لبنیاتی نیز از تصویر like  برای فروش بیشتر استفاده میکنند.

در زیر آمار و ارقام جالبی را شاهد هستید.

– فیسبوک تا کنون ۱.۱۸ تریلیون Like داشته است.

– ۱۴۰.۴ میلیارد ارتباط دوستی در این شبکه برقرار است.

– تا کنون ۲۶۵ میلیارد عکس در فیسبوک آپلود شده و ۲۱۹ میلیارد عکس به اشتراک گذاشته شده اند.

– تا کنون ۱۷ میلیارد ثبت موقعیت (location check-ins) صورت گرفته است.

– از سپتامبر ۲۰۱۱ تا کنون، ۶۲.۲ میلیون آهنگ به اشتراک گذاشته شده و ۲۲ میلیارد بار گوش داده شده اند.

فیسبوک می گوید میانگین سنی کاربران این شبکه اجتماعی ۲۲ سال است. هنگامی که در ژولای ۲۰۱۰ این شبکه رکورد ۵۰۰ میلیون کاربر فعال را به نام خود ثبت کرد، میانگین سنی کاربران ۲۳ سال بود.

 و جالب ترین بخش قضیه اینکه ۶۰۰ میلیون نفر از کاربران فعال (یک میلیاردی) فیسبوک، با استفاده از تلفن های همراه هوشمند از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.