ستاره ای که توسط بیگانگان احاطه شده!!! - تکفارس

ستاره ای که توسط بیگانگان احاطه شده!!!

محمدرضا پاشازاده
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - 09:18
ستاره ای که توسط بیگانگان احاطه شده!!! - تکفارس

تلسکوپ فضایی کپلر ناسا در سال ۲۰۰۹ میلادی با هدف شناسایی سیاره های بسیار دور که به طور بالقوه حیات در آنها وجود دارد به فضا پرتاب شد، اما اخترشناسان می گفتند: ممکن است این تلسکوپ حتی چیزی هیجان انگیزتر را کشف کند ، یک گروه بزرگ از اشیاء در فضا که ممکن است شما به را به فکر این بیاندازد که یک تمدن بیگانه ای در حال شکل گرفتن است.

کپلر ۴ سال گذشته را صرف مشاهده ی قسمتی از آسمان بین صورت های فلکی سیگنٍس (ماکیان) و، لایرا (شلیاق) کرده است، این تلسکوپ بر بیش از ۱۵۰,۰۰۰ ستاره به صورت همزمان نظارت داشته و به دنبال شناشایی نرخ های پایین تکراری کوچک؛ در نور ساطع شده از ستارگان که اغلب توسط سایه های اشیاء درحال چرخش ایجاد می شوند، می باشد.

داده ها توسط “شکارچیان سیاره”؛ نرم افزاری که از شهروندان دانشمند درخواست می کند تا به بررسی تغییر الگوهای نور پرداخته ، و به طور معمول یک ستاره ی ایستا که به عنوان جالب و عجیب و غریب است را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. زمانی که یک سیاره از مقابل یک ستاره عبور می کند ، ستاره تنها برای مدت کوتاهی از زمان، کم نور و تیره می شود و این به طور منظم اتفاق می افتد.

اما زمانی که ستاره ای به نام  KIC 8462852 مورد بررسی قرار گرفت؛ کشف شد که به اندازه ۲۰% نوری بیشتر از آن ساطع می شود؛ در دوره های زمانی نامنظم تیره شده و بین ۵ تا ۸۰ روز در تاریکی می ماند.

تابیسا بویجیان فوق دکترا در دانشگاه یِیل، گفت ستاره ای اسرارآمیز است:

“ما هرگز چیزی شبیه به این ستاره ندیده ایم. واقعا عجیب و غریب بود. ما تصور می کردیم که آن ممکن هست داده ای بد و یا حرکت بر روی فضاپیما باشد، اما همه چیز بررسی شده بود.”

دانشمندان گفتند که نوسانات نور توسط یک سیاره ایجاد نشده و در حالی میتوان آنها را ناشی از توده ای از ماده به شکلی محکم دانست، ستاره KIC 8462852 خیلی قدیمی تر از آن است که توسط حلقه هایی که به صورت دایره ستارگان جوان را احاطه می کنند، احاطه شود. بر خلاف تفکر دانشمندان، آن ستاره می توانست ناشی از برخوردهای اخیر شکل گرفته باشد.

این امکان وجود دارد که ستاره ای دیگر یک رشته از ستارگان دنباله دار را به نزدیکی ستاره ی KIC 8462852 کشیده باشد. اخیرا بویجان مقاله ای در ارتباط با پدیده ی کشف را منتشر کرد؛ اشاره کرده که این نظریه ی ستاره ی دنباله دار امیدوار کننده ترین توضیح است. حتی اگر این کار شامل برخوردی فوق العاده سخت شود.

ستاره شناس دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا جیسون رایت به گونه ای دیگر توضیح می دهد:

” بیگانگان همیشه باید آخرین فرضیه در نظر شما باشند، اما از دید شما اینگونه به نظر می رسد که یک تمدن بیگانه در حال ساخت است. رایت این را پیشنهاد کرد که الگوی نور ممکن است با گروهی از ابرسازه ها در ارتباط باشد.”

بویجان در حال نوشتن یک طرح به همراه رایت و اندرو سیمون “مدیر مرکز تحقیقات STEI برکلی”  برای قرار دادن یک دیش ماهواره ای عظیم  به جهت مطاله امواج رادیوئی آن ستاره می باشد. اگر هر فرکانسی که بیانگر فعالیت های فناوری است کشف شود، گام بعدی مشاهده با سیستم های ماهواره ای بسیار بزرگ و منظم در نیومکزیکو خواهد بود. رایت گفت :

“اگر ما چیزی هیجان انگیز را دیدیم از مدیر درخواست اختصاص زمانی ویژه در رصدخانه های رادیوئی نجومی را میکنیم و در آن صورت است که انتخاب راه درست با ما است.”