احتمالا چیپست آیفون بعدی را اینتل خواهد ساخت - تکفارس 
احتمالا چیپست آیفون بعدی را اینتل خواهد ساخت - تکفارس 

احتمالا چیپست آیفون بعدی را اینتل خواهد ساخت

محمدرضا پاشازاده
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - 17:27
احتمالا چیپست آیفون بعدی را اینتل خواهد ساخت - تکفارس 

بر اساس گزارش پایگاه خبری Venture Beat، کمپانی اینتل در حال کار بروی ایجاد یک سیستم درون تراشه ای برای تلفن همراه بعدی آیفون می باشد. همچنین ممکن است که اینتل بالای ۱۰۰۰ نفر را برای کار در این پروژه استخدام کرده باشد.

هیچ کدام از منابع این را تایید نکرده اند که کمپانی اپل با اینتل قراردادی را به طور رسمی برای سیستم های درون تراشه ای تلفن همراه امضا کرده، اما می گویند که این یک برد برای اینتل است. پردازش دلیلی است که کمپانی اپل به دنبال دوری از شرکای خود یعنی سامسونگ و TSMC در زمینه چیپست میباشد.

اینتل گزارش داده که از یک تراشه ۱۴ نانو متری استفاده می کند، که این باعث ایجاد یک سیستم درون تراشه ای خواهد شد.این گزارش همچنین اینگونه بیان می کند که اینتل در حال توسعه ی یک تراشه ی ۱۰ نانومتری می باشد.

بر اساس گزارش ها ،سیستم درون تراشه ای جدید که توسط کمپانی اپل طراحی خواهد شد ، علاقمند به استفاده از معماری LTE  در چیپست، همانند پردازنده AX خودش میباشد و اینتل نیز بر روند ساخت سیستم درون تراشه ای آن نطارت خواهد داشت . البته این قابل تعقل است ، اما در این جا ممکن است کمپانی اپل یک دیدگاهی در ذهن خود داشته باشد، ساعت اپل.

در حال حاضر محصول پوشیدنی کمپانی اپل از تکنولوژی System in Package استفاده میکند ، که لحیم کاری بخش های مختلف آن با یکدیگر زمان بر است و نسبت به تکنولوژی System on Chip حجیم تر می باشد. اما اگر اپل بخواهد ساعت بعدی خود را ظریف تر و  با تکنولوژی LTE همراه کند، ممکن است کمپانی اینتل نیز وارد کار شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید