نقد و بررسی گوشی هوشمند Honor 7 - تکفارس 
نقد و بررسی گوشی هوشمند Honor 7 - تکفارس 

نقد و بررسی گوشی هوشمند Honor 7

رهام بوربور
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - 17:28
نقد و بررسی گوشی هوشمند Honor 7 - تکفارس 

اینبار قصد داریم تا گوشی هوشمند honor 7 را نقد کنیم، گوشی که تازه به صنعت پا گذاشته است. برای مطالعه این نقد و بررسی با تکفارس همراه باشید.

“این گوشی دیگه چیه ؟”این سوالی که ما در حین استفاده از honor 7 هزاران بار از خودمان پرسیدیم. یکی از چیز هایی که در اولین نگاه به این گوشی به آن پی می بریم وجود نام برجسته برند بر روی پشت گوشی است. لازم به ذکر که این برند به تازگی توانسته در صنعت گیم برای خود کسب و کاری به رقم بزند و به خوبی توانسته خود را وارد میدان نبرد کند، البته ناگفته نماند که نام کمپانی سازنده این گوشی هوشمند Huawei است.

honor 7 در حال حاضر جوانترین پرچمدار این برند به شمار می رود. این گوشی هوشمند در ابتدا راهی بازار چین شد و بالاخره بعد از چندین ماه با قیمتی معادل ۴۰۰ دلار روانه بازار اروپا شد. این گوشی هوشمند از امکانات خوبی بهره می برد و در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد : صفحه نمایش ۵.۲ اینچی، چیپست Kirin 935 SoC، یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با ظرفیت باتری معادل ۳۱۰۰mAh. جنس بدنه این گوشی نیز فلزی است. پس اینطور که پیداست با یک گوشی هوشمند خوب روبرو هستیم، شما هم همین نظر را دارید؟!

TechFars

محتویات جعبه :

گوشی هوشمند honor 7

محافظ صفحه نمایش

سیم کارت اجکتور

شارژر (با خروجی : ۵V, 2A)

کابل میکرو USB

دفترچه راهنما

[highlight] طراحی [/highlight]

این گوشی هوشمند همانند یک گوشی مدرن است. honor 7 یک گوشی مستطیلی شکلی که چهار گوشه آن به صورت منحنی ساخته شده است. زمانیکه این گوشی را در دست خود می گیرید، سرما فلز غیر قابل باز شدن این گوشی هوشمند را احساس می کنید. بله درست است این گوشی هوشمند کاملا از فلز ساخته شده و خوشبختانه سازندگان نیز از فلزی استفاده کرده اند که بعد از چند هفته استفاده از این گوشی هوشمند به طور مداوم، اثر انگشتتان بر روی بدنه فلزی آن نخواهد ماند.

برای حمل honor 7 نیز دچار مشکل نخواهید شد و به راحتی می توانید آنرا در جیب شلوار خود قرار دهید بدون اینکه به گوشی فشاری وارد شود. این گوشی هوشمند از یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی بهره می برد. ضخامت این گوشی هوشمند خیلی کم نیست اما زیاد هم نیست! ضخامت این گوشی هوشمند با نادیده گرفتن دوربین آن چیزی معادل ۸.۵ میلی متر است. این گوشی هوشمند از وزن کمی نیز بهره می برد.

TechFars TechFars

لازم به ذکر که در بالا و پایین این گوشی هوشمند از پلاستیکی خاص استفاده شده است. در سمت راست گوشی نیز کلید روشن و خاموش کردن گوشی و تنظیم صدا آهنگ/رادیو قرار دارد. در سمت مخالف نیز یک دکمه هوشمند قرار گرفته است که از آن به عنوان دکمه بازکننده برنامه ها نیز یاد می شود، شما می توانید آنرا برای باز کردن ۳ برنامه تنظیم کنید مثلا برنامه پخش آهنگ، موتور جستجوگر Google و برنامه چراغ قوه. با اینکار شما می توانید به راحتی به برنامه های ذکر شده بروید. این دکمه به طور تصادفی کار می کند، بنابراین ممکن برای ورود به برنامه مورد نظر چندین بار بر روی این دکمه کلیک کنید.

در زیر دوربین یک حسگر اثر انگشت گنجانده شده است. این واقعا ایده جالبی است و بر خلاف سایر حسگر ها شما به راحتی می توانید از آن بهره ببرید. البته نا گفته نماند که این حسگر زیاد هم خوب تشخیص نمی دهد و ممکن که بعد از ۴ الی ۵ بار اثر انگشت شما را تشخیص دهد.

honor 7

۵.۶۴ x 2.83 x 0.33 inches
۱۴۳.۲ x 71.9 x 8.5mm
۵.۵۴ oz (157 g)

Google Nexus 5X

۵.۷۹ x 2.86 x 0.31 inches
۱۴۷ x 72.6 x 7.9 mm
۴.۸۰ oz (136 g)

Motorola Moto X Play

۵.۸ x 2.95 x 0.43 inches
۱۴۷.۳ x 75 x 10.9 mm
۵.۹۶ oz (169 g)

LG G4

۵.۸۶ x 3 x 0.39 inches
۱۴۸.۹ x 76.1 x 9.8 mm
۵.۴۷ oz (155 g)

[highlight] صفحه نمایش [/highlight]

گوشی هوشمند honor 7 از یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی IPS LCD (این صفحه نمایش توسط ژاپن ساخته شده است) با رزولوشن FULL HD بهره می برد. تراکم پیکسی آن نیز ۴۲۴ ppi است. با توجه به این مشخصات ذکر شده باید به شما بگویم که صفحه نمایش این گوشی هوشمند در حد قابل قبولی قرار دارد و شما را ناراضی نگاه نخواهد داشت بنابراین از بابت کیفیت صفحه نمایش آن خاطر جمع باشید.

جالب است بدانید، زمانیکه درجه حرارت رنگ صفحه نمایش این گوشی هوشمند به بالای ۷۶۰۰K می رسد رنگ صفحه نمایش کمی به آبی متمایل می شود و یک مشکل دیگر نیز این است که در درجه حرارت رنگ ۹۰۰۰k به مشکل بر خواهید خورد زیرا این آخرین درجه حرارت رنگ است! هرچند که همه شما به این درجه حرارت رنگ هیچوقت نخواهید رسید اما برای آن دسته از افرادی که می خواهند تا با گوشی خود کار های زیادی انجام بدهند باید بگویم که با صفحه نمایش آن به مشکل بر خواهند خورد. البته اگر می خواهید به این مشکل دچار نشوید می توانید از تنظیمات رنگ گوشی را تنظیم کنید (البته باز هم زیاد کار ساز نخواهد بود اما باز از هیچی بهتر است).

TechFars  TechFars

گوشی هوشمند honor 7 بیشتر اوقات در زیر نور خورشید خوانا است. اوج درخشندگی آن نیز ۴۳۶ nits اما با این حال نورخورشید به صفحه نمایش می خورد و به چشمتان منعکس می شود و کار را برایاتان سخت می کند. در کل استفاده از این گوشی در تاریکی بهتر است و هر چقدر که نور صفحه نمایش کمتر باشد، صفحه نمایش عملکرد بهتری خواهد داشت.-

قبل از اینکه این نقد و بررسی را به پایان برسانیم بهتر است تا به محافظ صفحه نمایش این گوشی هوشمند نیز نگاه کوتاهی بی اندازیم. این محافظ، صفحه نمایش گوشی شما را در برابر ضربه مقاوم می سازد. اما هر چیزی معایبی نیز دارد و معایب این محافظ نیز این است که به راحتی چای اثر انگشت شما بر روی آن می ماند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید