Nexus 6P یا پاوربانک؟ - تکفارس 
Nexus 6P یا پاوربانک؟ - تکفارس 

Nexus 6P یا پاوربانک؟

احسان عارفی
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 12:00
Nexus 6P یا پاوربانک؟ - تکفارس 

گوگل به نازگی ۲ نکسوز جدیدش را معرفی کرد. Nexus 5X ساخت LG و دیگری Nexus 6P ساخت Huawei که اولین نکسوزهایی اند که همراه با آندروید ۶ عرضه می شوند. Nexus 5X با قیمت ۳۷۹ دلار (در آمریکا) و Nexus 6P با قیمت ۴۹۹ دلار پیش فروش می شوند.

همان طور که می دانید Nexus 5X و هم Nexus 6P دارای پورت USB-C برای انتقال داده و شارژ شدن می باشند. اما به تازگی نکته ای کشف شده است که در کنفرانس معرفی این ۲ گوشی توسط گوگل فاش نشد و آن اینکه پورت USB-C گوشی Nexus 6P طوری برنامه ریزی شده است که علاوه بر وارد کردن جریان الکتریکی (برای شارژ شدن معمولی گوشی)، توانایی خروج جریان الکتریکی را نیز داشته باشد. یعنی شما می توانید از Nexus 6P خود به عنوان پاوریانک یا باطری اضافه نیز استفاده کنید طوری که اگر Nexus 6P خود را از طریق کابل USB-C به Nexus 5X متصل کنید، گوشی Nexus 5X شروع به شارژ شدن می کند. بنابراین Nexus 6P که دارای ظرفیت باطری بیشتر می باشد (۳۴۵۰ mAh) می تواند به برادر کوچکتر خود با باطری ۲۷۰۰ mAh کمک کند.

اگرچه طبق تست های انجام شده توسط فون آرینا هر دوی این گوشی ها از عمر باطری متوسطی برخوردار بودند چراکه باطری بزگتر Nexus 6P به دلیل صفحه نمایش Quad HD و با اندازه ۵.۷ اینچی اش نسبت به صفحه نمایش Nexus 5X که Full HD و ۵.۲ اینچ می باشد بسیار باطری بیشتری مصرف می کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید